neelie Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er noe jeg har tenkt på enstund nå. Det startet kanskje egentlig med en liten bemerkning fra psyk.sykepleier til meg for lengesiden om at ikke alle er snille:Og kansje jeg ble litt paff. Vi pratet litt om tiggere, for jeg hadde møtt en tigger utenfor Manglerud T-banestasjon, jeg fikk veldig vondt av henne, du så henne kanskje et par ganger om du bor på Manglerud. Kjempe søt dame på rundt 30, men som ser ut som hun er 14?? Jeg ville at psyk.sykepleier skulle bli med meg ut og prate med henne, sånn at hun kunne få hjelp også. Jeg hadde prøvet og pratet med hun som satt der. Jeg satt meg ned på bakken forran henne der hun satt, og prøvde og få henne med til Manglerud kirke eller bli med meg, men jeg fikke henne ikke til og reise seg opp, hun pratet ikke norsk heller, og engelsk funket ikke... eller kanskje jeg mumlet.. hun mumlet i allefall til meg. Vi mummlet til hverandre, jeg tror at hun bare ikke kunne engelsk, ikke sikker. Jeg mener jeg gestikulerte ganskje bra altså, at hun kunne bli med meg til Kirken, for jeg tenkte at kirken kunne hjelpe henne.. Ikke at jeg er Kristen, men det er vel kanskje norskt og tro at kirken kan hjelpe? Kanskje hun bare trodde jeg var sprø der jeg prøvde formidle at hun kunne bli med meg, med foldede hender, "ba" og tittet opp til himmelen, pekte bort på kirken som ikke var synelig fra der vi satt. Prøvde ytterst forsiktig og dra henne opp når vi tok hverandre når jeg skulle til og dra, men hun ville ikke reise seg.. slapp hånden hennes; Gav henne 40kr og vandret vidre. Okay, men ondskap, psyk.sykepleier mente at alle fikk sjansen til og få hjelp i Norge eller noe sånt. Dette skal jeg prøve og ta opp med henne idag eller kanskje jeg printer ut dette innlegget.. Eller kanskje det er best og ikke vise dette sprøe innlegget til noen som kjenner meg.. vet ikke.. For alle får jo ikke sjansen til og få hjelp i Norge vel? Det mente hun.. Eller gjør vi det? Jeg fikk jo ikke hjelp når jeg isolerte meg i mange år, jeg ble jo glemt så da blir jo andre glemt også. Hun tenkte at det kanskje var "bakmen" bak tiggingen og lite hun kunne gjøre. Men uansett.. ondskap.. tenkt på dette.. menneskesmuglere, Hitler,stalin, soldater som bare følger må følge ordre når de dreper sivile, folk som har drevet med allslags experimenter på mennesker, terrorister, massemordere, utlukkelse, overgrep, psykiskt terror, er det Ondskap? Eller sykdom/tillfeldigheter/situasjons betinget/masse suggesion/idealistiskt forvridd virkelighetsbilde, eller noe..? Det er vel kanskje med tanke på Pappa jeg lurer fælt på dette. for han bedriver Psykiskt terror mot familien, sånn som jeg og min søster ser det, så er han syk. Jeg synes han er direkte OND mot mamma og familient, f.eks "for og få" mamma til og rydde her hjemme, så skriker han på henne og kaller henne en sluske, og sier at hun "bare sitter på rasshølet hennes, mens andre jobber rævva av seg" Dette sier han mens han sittter og ser på TV.. (Ja, han jobber om dagen, men han KAN pensjonere seg, han gjorde det i en liten stund, men så gikk han ut i arbeid igjen, mamma jobber forresten OGSÅ + at hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan bevege seg så mye)) men selv om han gjør sånne ting som og kaste ting på gølvet og skriker om at det ikke er ryddig.. så synes jeg synd på ham.. han er jo syk.. Er han OND, han er jo OND, men er det ondskap eller sykdom?? Skal man ikke møte ondskap med utelukkelse og hat? ...hmmmmmm................................. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
neelie Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Hver gang han prøver og være snill, så "ser jeg igjennom det" og det virker på meg falskt, uekte.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/#findComment-2445529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei! Kansje psykepleieren din mente at de som er (og oppfører seg som) drittsekker, er det inntil de endrer seg (og søker hjelp for sine problemer om de ikke klarer det det selv)? Det finnes sikkert unntak osv. men.. Bare en tanke fra en som alltid har vært naiv men som begynner å forstå :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/#findComment-2445546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei! Kansje psykepleieren din mente at de som er (og oppfører seg som) drittsekker, er det inntil de endrer seg (og søker hjelp for sine problemer om de ikke klarer det det selv)? Det finnes sikkert unntak osv. men.. Bare en tanke fra en som alltid har vært naiv men som begynner å forstå :-) Bare så det er sagt; med "er det inntil de endrer seg" mener jeg at om de innser det og gjør så godt de kan for å endre seg, og søker den hjelpen som finnes, så er de vel ikke onde drittsekker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/#findComment-2445547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Ondskap finnes,men den eneste måten å besvare det på er med kjærlighet : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/#findComment-2445564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Sånn jeg ser det oppfører man seg ondt dersom man med vitende og vilje går inn for å skade dyr eller mennesker fysisk eller psykisk. Også dersom man bedriver hærverk, ødelegger offentlig eller privat eiendom bare for å tilfredsstille ødeleggelseslyst, bevisst ødelegge for andre eller av misunnelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302059-finnes-ondskap/#findComment-2445569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.