Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jammen hadde jeg ikke et spørsmål til, gitt :-)

Til tider føler jeg meg totalt UTSLITT!!!! Jeg har lavt stoffskifte, i tillegg til at vi er i gang med søskenforsøk. Men altså; kjempesliten. Da føler jeg at jeg er mye mindre tålmodig med min lille gutt på snart 10 mnd. Det har hendt noen ganger at jeg har ropt høyt, mens han har hørt på. Samt at jeg tåler mindre før jeg blir irritert. Han stakkar, er jo bare noen mnd, og skjønner sikkert ingenting hvorfor jeg blir som jeg blir. Jeg har så dårlig samvittighet, akkurat nå renner tårene (uff!!)

Jeg greier ikke å si så mye mer nå.

Tenk om jeg tilter helt og skader sønnen min ...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302086-sliten-og-ut%C3%A5lmodig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror du må ta vare på deg selv nå, jeg kan skrive under på at "Ett barn er som ingen, to er som ti"... Det blir ikke lettere å være deg med to smårollinger å ta vare på, dessverre.. :-(

Få tid for deg selv, gjør noe du pleide å gjøre før barn.. (få helsesjekk hos legen?) du må finne tilbake til deg selv tror jeg.

Jeg tror du må ta vare på deg selv nå, jeg kan skrive under på at "Ett barn er som ingen, to er som ti"... Det blir ikke lettere å være deg med to smårollinger å ta vare på, dessverre.. :-(

Få tid for deg selv, gjør noe du pleide å gjøre før barn.. (få helsesjekk hos legen?) du må finne tilbake til deg selv tror jeg.

Tusen, tusen, tusen takk for svaret mij. Det var UTROLIG godt å lese det nå :-)

Jeg har bestilt time til lege til over påske.

Ønsker deg en riktig god påske :-)

Mrs. Wallace

Det høres ut som om du er helt på felgen og er i ferd med å nå tålegrensen din. Er du hjemme i permisjon? Går du mye alene sammen med barnet? Får du noe avlastning hjemme?

Kjenn etter hva som virkelig gjør det godt, og prøv å få satt av tid til det som gir deg påfyll. Det trenger ikke være så mye mer enn et deilig bad og en god bok av og til, et kinobesøk eller at noen tar barnet om morgenen så du får sove ut skikkelig. Men det er viktig å finne sånne små pusterom når hverdagen er tung.

Men jeg må få lov til å si, som andre også har påpekt, at det kanskje er lurt om dere venter litt med å prøve å få nestemann. Hvis dere lykkes nå, får dere to _veldig_ tette barn, og det kan være en sann prøvelse, særlig dersom du synes det er vanskelig allerede. Vent heller til du får hodet over vannet og førstemann er litt mer selvgående og kan kommuniseres med. Jeg er redd for at du kan gå på en skikkelig smell.

Gjest Elextra

Hiver meg på de andres kommentarer; vent litt med å få nr. to!

Har selv to tette. Jeg var litt sliten med nr. en, som først hadde kolikk, senere melkeallergi, men likevel ikke som du, tror jeg. Men når førstemann ikke er to år ennå når han blir storebror er det mye følelser i sving, og det føles, uten overdrivelse, som barna tilsammen krever mer enn 100 % av oppmerksomheten til enhver tid. Selv om jeg følte at storebror fikk brorparten av oppmerksomheten (når han ikke var i barnehagen!), følte jeg at utrykket "en er som ingen, to er som ti" var veldig sant! Og jeg var heldig i "lotteriet" og fikk en veldig rolig nr. to.

Så vent litt - om du ikke skal risikere å gå helt i kjelleren ;D.

Annonse

Er det ingen her som har det på samme måte?

Joda, jeg hadde det på akkurat samme måte som deg, totalt utslitt, ingen tålmodighet og ble lett irritert og sint på barnet. Jeg tok konsekvensen av det, og selv om jeg egentlig ønsket barn med liten aldersforskjell, så valgte jeg å vente. Det er viktig at man kan være en god mor for de barn som allerede er født, enn at man skal bli en redusert mor fordi man skal følge en plan eller en norm:-)

Hei Niffi!

Jeg fikk en sønn i februar 2007, han har akkurat rundet 1 år. Etter fødselen følte jeg meg svært dårlig, har slitt med ettervirkinger etter feilsatt epidural og ikke vært i noe god form. Begynte å jobbe 1.januar, og både jeg og mannen merket faktisk at jeg er i mye bedre humør. Jobber 80 % og får tilfredstilt "prosjekt"-behovet mitt på jobb og er dermed mer tilfreds. I tillegg får jeg ikke tid til å tenke over og kjenne etter hvor vondt jeg har i rygg og nakke..

Vi hadde også tenkt på å få to tette, men ærlig talt: nå når barnet er født og tiden faktisk er her for å prøve dersom det skal bli to tette, så føler jeg meg IKKE klar i det HELE tatt!

Vi kommer minst til å vente til barnet er fylt 2 før vi eventuelt prøver på nestemann, tror det blir best for oss (og meg).

Lykke lykke til med situasjonen din, Niffi! Håper du klarer å finne en måte å lade batteriene dine!

Go påskeklem fra

Jeg er enig med de andre som sier vent litt med å få nummer 2. Det skader ingen om det går både ett eller to år til, når du er så sliten som du er nå.

Min erfaring med lavt stoffskifte gjør at jeg føler kanskje mer for å gi rådet. Under første graviditeten klarte jeg å holde det ganske greit stabilt, mens de 2 andre svangerskapene har blitt tyngre og tyngre på grunn av det lave stoffskiftet som en aldri klarte å regulere helt bra. Er en sliten fra før hjelper det absolutt ikke hvis stoffskitfet kjører seg ned i tillegg.

ta tiden til hjelp, nyt tiden nå og så kommer overskuddet etter hvert og da passer det bedre med søskenforsøk.

Jeg er enig med de andre som sier vent litt med å få nummer 2. Det skader ingen om det går både ett eller to år til, når du er så sliten som du er nå.

Min erfaring med lavt stoffskifte gjør at jeg føler kanskje mer for å gi rådet. Under første graviditeten klarte jeg å holde det ganske greit stabilt, mens de 2 andre svangerskapene har blitt tyngre og tyngre på grunn av det lave stoffskiftet som en aldri klarte å regulere helt bra. Er en sliten fra før hjelper det absolutt ikke hvis stoffskitfet kjører seg ned i tillegg.

ta tiden til hjelp, nyt tiden nå og så kommer overskuddet etter hvert og da passer det bedre med søskenforsøk.

Tusen takk for svar, Jorunn. Det var veldig greit å få svar fra en som har følt dette med lavt stoffskifte på kroppen. Det er slitsomt å føle at en aldri har overskudd. (Det er vanskelig å finne rett medisindose, da de færreste av oss testen stoffskiftet før vi fikk problemer). Jeg er blitt ganske betenkt med tanke på eventuelt et barn til så tidlig. Innser at det blir MYE tøffere med to. Det er bare det at alderen min tilsier at jeg ikke kan vente så lenge før jeg prøver å bli gravid igjen. Men det aller, aller viktigste for meg nå er den lille gutten jeg har. Og jeg ønsker ikke at prosessen med å bli gravid igjen skal gå ut over han.

Ønsker deg en riktig god påske :-)

Gjest Blikkboks

Kjære Niffi!

Jeg kan ikke skjønne at du engang tenker på å bli gravid igjen, når du er så sliten, og barnet ditt kun er 10mnd. i utgangspunktet. Det er utrolig viktig for deg å først komme deg helt til hektene igjen, og det er jo ikke bare, bare å få enda fler barn, man skal først å fremst ta vare på barn(a) man har satt til verden også.

Stoffskifte kan jeg ikke noe om.

Lær deg noen pustetekniker, og gjør noe for bare deg. Og for all del, kom deg til hektene...

Beklager, men jeg syns utrolig synd på deg, men fatter ikke hvorfor du prøver å bli gravid når du er så sliten som du beskriver....

Kjære Niffi!

Jeg kan ikke skjønne at du engang tenker på å bli gravid igjen, når du er så sliten, og barnet ditt kun er 10mnd. i utgangspunktet. Det er utrolig viktig for deg å først komme deg helt til hektene igjen, og det er jo ikke bare, bare å få enda fler barn, man skal først å fremst ta vare på barn(a) man har satt til verden også.

Stoffskifte kan jeg ikke noe om.

Lær deg noen pustetekniker, og gjør noe for bare deg. Og for all del, kom deg til hektene...

Beklager, men jeg syns utrolig synd på deg, men fatter ikke hvorfor du prøver å bli gravid når du er så sliten som du beskriver....

Tusen takk for svar, Blikkboks.

Som jeg nevnte nedenfor her, så er alderen min en årsak til at vi startet så tidlig med søskenforsøk. Jeg er i gang med medisinering, men bruker nå påsken til å bestemme oss for om vi avbryter forsøket nå, og eventuelt prøver igjen senere. Den lille gutten min er så absolutt førsteprioriteten nå!!!

Riktig god påske til deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...