Gå til innhold

hasj og amming


oboy

Anbefalte innlegg

Jeg røyker hasj en gang i blant. Nå har jeg akkurat født et barn og jeg røyket selvfølgelig ikke under svangerskapet. Nå ammer jeg, og lurer på hvor mye morsmelk jeg må pumpe ut og kaste etter at jeg har røyket hasj for at barnet ikke skal få det i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Gi deg a'...

Jeg hadde samme innstilling som deg inntil det gikk et lys opp for meg:

Jeg har blitt voksen!

Dessuten er en del av den hasjen du får tak i idag manipulert slik at THC-innholdet er så skremmende høyt at det t.o.m. er mulig å røyke en overdose!

Man kan faktisk oppnå en rus tilnærmet lik LSD-rus av å røyke hasj hvis du får tak i "riktig" type!

Ville du tatt en overdose, eller putta i deg LSD når du ammet??

Men hvis du på død og liv må fortsette å røyke nå, foreslår jeg at du pumper som om du har tatt deg en real fylletur! Og legger til ett døgn eller to på den sikre siden før du gir noe som helst pupp igjen.

(Hva har du igjen for å ha måttet røyke den ene gangen da, hvis du ikke kan amme på flere dager? Er det verdt det?)

Men husk at det går normalt 3 måneder før det går helt ut av kroppen, så du må regne med at babyen får i seg noe av stoffene uansett!

Tenk deg om nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frufornuftig

Gi deg a'...

Jeg hadde samme innstilling som deg inntil det gikk et lys opp for meg:

Jeg har blitt voksen!

Dessuten er en del av den hasjen du får tak i idag manipulert slik at THC-innholdet er så skremmende høyt at det t.o.m. er mulig å røyke en overdose!

Man kan faktisk oppnå en rus tilnærmet lik LSD-rus av å røyke hasj hvis du får tak i "riktig" type!

Ville du tatt en overdose, eller putta i deg LSD når du ammet??

Men hvis du på død og liv må fortsette å røyke nå, foreslår jeg at du pumper som om du har tatt deg en real fylletur! Og legger til ett døgn eller to på den sikre siden før du gir noe som helst pupp igjen.

(Hva har du igjen for å ha måttet røyke den ene gangen da, hvis du ikke kan amme på flere dager? Er det verdt det?)

Men husk at det går normalt 3 måneder før det går helt ut av kroppen, så du må regne med at babyen får i seg noe av stoffene uansett!

Tenk deg om nå...

Kjøp og bruk av hasj er straffbart!!!! Kutt ut tullet og tenk på din egen og barnets helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære oboy. Du har allerede fått noen synspunkter på dette spørsmålene og disse svarene er nok også noe du bør ta til deg. Når det gjelder den rent tekniske biten av om hasj går over i melken, så er det påvist en opphopning av det aktive stoffet-9-THC , som er 8 ganger høyere enn i kvinnens blod! Det kan føre til sløvhet hos barnet og å påvirke veksten.Studier på dyr viser at Marijuana kan hemme det melkeproduserende hormonet prolaktin. Barn som er utsatt for Marijuana vil teste positivt i urinen 2-3 uker etterpå.Hasj og amming hører derfor absolutt ikke sammen fordi det lagres i fettvevet ditt fra uker til måneder.Denne informasjonen er hentet fra T.Hale Medication and mothersmilk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbu

Ikke røyk i det hele tatt!!

Nå som du har fått barn, bør du være deg ditt ansvar bevisst, jeg mener at å røyke hasj er en ungdomsgreie, og nå som du har blitt mor, bør du være voksen nok til å kutte ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Ikke røyk i det hele tatt!!

Nå som du har fått barn, bør du være deg ditt ansvar bevisst, jeg mener at å røyke hasj er en ungdomsgreie, og nå som du har blitt mor, bør du være voksen nok til å kutte ut!!

Kjære helleP. Vi regner med at det tar ca 14 dager før baret har innhentet fødselsvekten. Så legger de på seg ca 150 - 200 g i uka. Hyppige amminger øker produksjonen, men vel så viktig er det at barnet har et godt tak. Kjenner du noen som kan hjelpe deg å vurdere dette? Et spebarn som er godt ernært har ca 5 våte bleier i døgnet( tilsvarer 3 spiseskjer pr gang) og skal ha avføring daglig som skifter til senepsgul farge med små hvite prikker i. Hvis han er trett og sløv, kan du prøve å ha lite klær på når han spiser. Er han sløv ved brystet, håndmelk deg litt på en liten kopp og gi han, det kan kanskje få han mere interesert. Er han fortsatt slapp og går dårlig opp i vekt, få legen til å titte på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikkaba

Kjære helleP. Vi regner med at det tar ca 14 dager før baret har innhentet fødselsvekten. Så legger de på seg ca 150 - 200 g i uka. Hyppige amminger øker produksjonen, men vel så viktig er det at barnet har et godt tak. Kjenner du noen som kan hjelpe deg å vurdere dette? Et spebarn som er godt ernært har ca 5 våte bleier i døgnet( tilsvarer 3 spiseskjer pr gang) og skal ha avføring daglig som skifter til senepsgul farge med små hvite prikker i. Hvis han er trett og sløv, kan du prøve å ha lite klær på når han spiser. Er han sløv ved brystet, håndmelk deg litt på en liten kopp og gi han, det kan kanskje få han mere interesert. Er han fortsatt slapp og går dårlig opp i vekt, få legen til å titte på han.

Innlegget ditt har havnet på feil sted og hos feil person!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Kjære oboy. Du har allerede fått noen synspunkter på dette spørsmålene og disse svarene er nok også noe du bør ta til deg. Når det gjelder den rent tekniske biten av om hasj går over i melken, så er det påvist en opphopning av det aktive stoffet-9-THC , som er 8 ganger høyere enn i kvinnens blod! Det kan føre til sløvhet hos barnet og å påvirke veksten.Studier på dyr viser at Marijuana kan hemme det melkeproduserende hormonet prolaktin. Barn som er utsatt for Marijuana vil teste positivt i urinen 2-3 uker etterpå.Hasj og amming hører derfor absolutt ikke sammen fordi det lagres i fettvevet ditt fra uker til måneder.Denne informasjonen er hentet fra T.Hale Medication and mothersmilk.

AMERICAN ACADEMY OF PEDIATRICS

Policy Statement

Pediatrics, Volume 108, Number 3, September 2001, pp 776-789

The Transfer of Drugs and Other Chemicals Into Human Milk

TABLE 2

Drugs of Abuse for Which Adverse Effects on the Infant During Breastfeeding Have Been Reported: All listed!

For Marijuana: Only 1 report in literature (392 titles); no effect mentioned; very long half-life for some components.

Please note that THC is even applied as medicine and the quantities need to be significant before any effect on the consumer. Keep in mind; you can get 'dizzy' of one glas of wine when you haven't eaten properly, still you can breastfeed without a problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og bruk av hasj er straffbart!!!! Kutt ut tullet og tenk på din egen og barnets helse.

Typical ignorant Norwegian!

Completely smashed on alcohol every weekend and against the use of canabis???

Canabis is legal in the Netherlands for example, and please note, a much less dangerous drug than alcohol and tabaco!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget må være oppdikta. Ingen er vel så komplett hjerneskada at de røyker hasj, og ammer. I så fall håper jeg noen oppdager hva du driver med, og at du blir fratatt ansvaret for barnet! IDIOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...