Gå til innhold

Tips mot hikking hos spebarn?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jenta mi er 16 dager gammel, og plages veldig med hikking! Hun hikket mye i magen min også, mange ganger om dagen! Dette irriterte henne tydelig den gangen, og det gjør det fortsatt. Hun sovner ikke annet enn ved puppen, hvilket kan være slitsomt nok, men når hun da nesten alltid begynner å hikke et par min etter måltidet, og da må få ny pupp for å sovne igjen, da blir nettene lange! Ikke minst plages hun selv tydelisvis veldig av dette!

Så, finnes det noen gode kjærringråd mot hikking? Jeg veit at det er bra for fostere å hikke, for utviklingen av lungene, men det har vel ingen hensikt lenger nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302123-tips-mot-hikking-hos-spebarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De små kan hikke mye, min eldste hikket og hikket i mange mnd, særlig etter måltider. På de fleste små filmsnutter jeg har av ham på den tida sitter han og hikker. Komisk :-) Han spiste seg alltid svært god og mett, så kanskje det var en årsak. Hikket mye i magen også.

Minste hikket også, men ikke fullt så mye. En slektning sa jeg burde bytte bleie når de hikket, at de ble litt kalde pga mye tiss. Fikk ikke testet om det funket.. Men at det er "farlig", det tviler jeg på. :-)

De små kan hikke mye, min eldste hikket og hikket i mange mnd, særlig etter måltider. På de fleste små filmsnutter jeg har av ham på den tida sitter han og hikker. Komisk :-) Han spiste seg alltid svært god og mett, så kanskje det var en årsak. Hikket mye i magen også.

Minste hikket også, men ikke fullt så mye. En slektning sa jeg burde bytte bleie når de hikket, at de ble litt kalde pga mye tiss. Fikk ikke testet om det funket.. Men at det er "farlig", det tviler jeg på. :-)

At det er farlig regner nå ikke jeg med heller, men det er slitsomt når hun gråter hver gang og blir skikkelig sint! Hun fekter med armer og bein og skriker, tydelig irritert!

Tror ikke det har noe med bleia å gjøre heller, for jeg skifter ofte på henne med en gang hun våkner på natten, og så ammer jeg for å roe henne ned og få henne til å sovne igjen. Likevel begynner hun å hikke med en gang hun er ferdig med å spise! Vel, det er vel bare til å slå seg til ro med at det kommer til å være sånn en stund da, hvis det er så at dine har hikket i flere mnd!

At det er farlig regner nå ikke jeg med heller, men det er slitsomt når hun gråter hver gang og blir skikkelig sint! Hun fekter med armer og bein og skriker, tydelig irritert!

Tror ikke det har noe med bleia å gjøre heller, for jeg skifter ofte på henne med en gang hun våkner på natten, og så ammer jeg for å roe henne ned og få henne til å sovne igjen. Likevel begynner hun å hikke med en gang hun er ferdig med å spise! Vel, det er vel bare til å slå seg til ro med at det kommer til å være sånn en stund da, hvis det er så at dine har hikket i flere mnd!

Hm, skjønner at det er slitsomt når hun plages sånn av det.. Har dessverre ingen gode tips.

Du har sikkert googlet og sånn, ellers kan du jo ringe helsestasjonen?

Lykke til, hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...