Gå til innhold

Er dette barnet overvektig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bravo November

Hei!

Jeg har ikke noen tabell å gå etter, kan bare sammenlikne med min egen niårige jente. Hun er relativt høy og normalt slank (idrettsjente) - høyde 140 cm og vekt 35 kg. Jeg synes i utgangspunktet 47 kg hørtes mye ut, da hadde iallefall min jente vært overvektig.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Veide 47 noen mnd etter første barnefødsel...

Ja, det hørtes ut til å være i meste laget. Mitt barn på ca 148 cm veier ca 40. Han er også "muskuløs" ( i den grad man kan kalle et barn det. Han er i alle fall fysisk veldig utholdende og sterk).

Gjest togli

Jeg synes dette høres mye ut, ja.. Jeg var 45 kg når jeg var 14 år gammel (168 cm høy), men jeg var nok litt undervektig selv om jeg spiste rikelig ;)

Min snart-åtteåring er 130 cm høy og 20 kg, mens 10-åringen min er ca 140 cm høy og 33 kg. De er begge jenter.

Barn har så forskjellig kroppsbygning at vekta ikke alltid er avgjørende. Jeg ville nok heller sett på f.eks. om magen "henger" utenfor buksa osv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...