Gå til innhold

smører dere barna deres med krem?

Anbefalte innlegg

Gjest undrende007

Jeg lurer litt på om dere her inne pleier å smøre barna deres med krem eller noe på hele kroppen hver dag?

I så fall hvilken krem anbefaler dere??

(jeg har hørt enkelte smører barna hver dag, mens andre aldri gjør det...)

Datteren min har små "nupper" på armene, kan dette skyldes for tørr hud, eller er det kanskje vaskemiddel/tøymykneren hun "reagerer" på???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302176-sm%C3%B8rer-dere-barna-deres-med-krem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg smører ikke jenta mi ofte, hun har også disse nuppene. Jeg tror noen bare har de, uavhengige om de er tørre eller ikke. Jeg har ei venninne som har det også, hun smører og smører, men de forsvinner ikke. Det finnes mange fine kremer på apoteket for barn, så det er jo bare å spørre der :-)

Nei her smøres ikke barna hver dag. Kanskje en gang i uka over hele kroppen-max. Minstemann her har også litt nupper på armene. dette kommer ikke av at han er tørr. som andre her sier så tror jeg det bare er slik at noen har nupper, andre ikke. Storebror har veldig tørr hud men jeg smører han ikke daglig likevel. Tror resultatet på sikt ikke blir noe bra av det. Er svært sparsommelige med såpe og bruker ikke noe parfymerte såper på han og dusjer maks to ganger i uka. Tror mer på det enn å smøre for ofte...

Eldstemann smøres bare ved behov, dvs når han har veldig røde tørre flekker, men minstemor smøres over hele kroppen etter hvert bad (ca to ganger i uken) og ellers hvis hun er veldig tørr. I perioder både morgen og kveld. Begge to har lett atopisk hud, men eldstemann har vokst seg veldig fin så jeg håper minstemor også gjør det. Vi har testet mye forskjellig på dem, men har endt opp med A-derma fra apoteket og bruker både såpen, badeoljen og kremen fra den serien.

Annonse

Vår mellomste har slike nupper.

Barnelegen mente at så lenge han ikke plages av det, krever det så mye og jevnlig smøring at det ikke er bryet verdt. Han er da også mann og hater alle kremer

Vi har to andre med tørr hud og disse smøres oftere. Vi bruker helst rød apobase. Den kommer i så greie pumpeflasker og er helt uten parfyme.

Du kan jo også prøve oljebad. Da bruker du en skvett apotekets badeolje i badevannet. Det er nok uansett deilig for huden :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...