Gå til innhold

Klorin + salmiakk= syk (utenfor tema)

Anbefalte innlegg

Det var den dagen mor i huset oppdaget at det vokste mugg innerst i kjøleskapet. Selv om det var Langfredag tenkte hun at hun definitivt skulle drepe alle muggsporer i det lodne skapet. Hun laget en skarp blanding av salmiakk og klorin og begynte å vaske. Selvsagt tok hun på seg hansker. Hun er jo ikke dum heller....

Etter hvert følte mor seg skikkelig dårlig. Svimmel, hodepine og kvalm. Men hun er selvsagt en som holder ut, og gjorde ferdig hver liten krik og krok i kjøleskapet. Men hun blir verre.

Så leser hun på salmiakkflasken at man ikke må blande med klorin. Så begynner hun å søke på nettet, og finner ut at dette faktisk er ganske farlig. Gassen kloramin dannes.

Så nå ligger den litt for flinke mammaen på sofaen, med streng beskjed fra Giftinformasjonssentralen om å være i ro og å dra på sykehuset om pusten begynner å bli tung, eller hun begynner å hoste.

At det går an å være så kørka dum....Hvem dette nautet er, vil jeg selvsagt ikke fortelle. Men kjøleskapet vårt er i hvert fall veldig rent :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302181-klorin-salmiakk-syk-utenfor-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klaymen

*humre* Ikke for at du ble sjuk selvfølgelig!!!! Men det var ikke så lurt nei, det hadde jeg fått med meg fra før faktisk ;-) Før i tiden brukte vi faktisk kloramin til omslag på hestebein med sår, og til desinfeksjon, men da var det litt mer kontrollert og utvannet...

God bedring da!! :-)

Gjest moren til jente på fem

God bedring! Og som et trøstens ord: Du er nok ikke den første og blir nok heller ikke den siste som gjør denne tabben.

Jeg har forresten lest at man generelt sett skal være forsiktig med å blande vaskemidler i det store og hele fordi de kan reagere med hverandre og danne giftige gasser.

Bra at du sannsynligvis har fått tatt livet av alt som måtte være levende inne i det skapet!

Selvfølgelig mindre bra at du nå ligger rett ut.

Av en eller annen grunn så visste jeg at klorin og salmiakk ikke skulle blandes, kanskje fordi vi har hatt disse vaskemidlene såpass lenge. Men innlegget ditt er en god påminnelse til å lese på flasker før man blander noe som helst...*s*

God bedring :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...