Gå til innhold

Skryteinnlegg - advarsel.

Anbefalte innlegg

Minstemann som snart er 2,5 år gammel fikk for første gang på seg ski i går. Han trivdes godt, og gikk vel til sammen rundt 6-700 meter i går.

I dag var han så med på sitt første skirenn - og storkoste seg.

Han stokket skiene kjempefint. Klarer å reise seg opp selv (kommer jo litt an på hvordan han har falt da) og synes det er kjempemorsomt.

Skirennet var på rundt 500 meter i dag. I nedoverbakkene støttet jeg ham, og han lo og koste seg.

I oppoverbakkene holdt jeg ham i den ene hånda, og han stabbet og gikk oppover.

Når startsskuddet gikk, så satte gutten i gang - noget fortere enn de skibeklede bena klarte å bære ham. Herlig å se :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302233-skryteinnlegg-advarsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker vesle tassen var skjønn når han stabbet avgårde:-)

Storebror her i huset var også veldig ivrig på ski den vinteren han var snaue 2,5 år. Da stabbet han og gikk rundt og rundt hytta. Men så var det full stopp gitt. Nå er han seks og har vel bare hatt ski på bena en håndfull ganger etter den første vinteren (for han har ikke hatt lyst, har stritta imot) men i dag reiste vi til fjells for å trene litt skigåing med lillebror (som har fylt tre) og da bare raste storebror avgårde. Det var utrolig godt å se for en mamma som faktisk var bekymret for at gutten aldri skulle lære seg å gå på ski. Det er utrolig hvordan ting snur om når de finner ut at de har lyst...heldigvis!

Så flink! Regner med han var bra stolt sjøl også?

Har han sett storesøstrene på ski kanskje? De lærer jo utrolig mye bare av å se på de store. Jammen tidlig å debutere i skirenn før man er 3 år :-)

Jentungen min hadde sett og sett på de "store" i barnehagen gå på ski, så da hun fikk på seg ski rett før toårsdagen sin, labbet hun i vei mens hun messet "jeg gå på ski, jeg gå på ski!" Nå er hun 6 år og "villmann" i alpinbakken...

Annonse

Gjest prust

Moro! Minstejenta mi prøvde ski for første gang for to år siden, den påska hun fylte to år. Hun gikk vel fem meter, nok til å få tatt bilde av henne - med sutt og ski :-)

I fjor vinter stabbet hun litt på ski, men det ble ikke så mye ut av det.

I år har iv vært på noen turer, og den ene gangen gikk hun 5 km (hun fyller fire år i morgen). Kjempeflink!

Og slalåm fikk hun begynne med i fjor. Nå i påsken, klarte hun å svinge og ploge og bremse - forstå hvordan hun skulle bevege kroppen og skiene. Kjempeøy!!!!!

Moro! Minstejenta mi prøvde ski for første gang for to år siden, den påska hun fylte to år. Hun gikk vel fem meter, nok til å få tatt bilde av henne - med sutt og ski :-)

I fjor vinter stabbet hun litt på ski, men det ble ikke så mye ut av det.

I år har iv vært på noen turer, og den ene gangen gikk hun 5 km (hun fyller fire år i morgen). Kjempeflink!

Og slalåm fikk hun begynne med i fjor. Nå i påsken, klarte hun å svinge og ploge og bremse - forstå hvordan hun skulle bevege kroppen og skiene. Kjempeøy!!!!!

Det er det som imponerer meg mest også - at han klarer å stokke ski og staver slik at han virkelig klarer å komme seg fremover.

En ting er sikkert, han har det ikke fra meg :)

mamma til ni

Nydeleg! Det er så søtt å sjå kor gjerne dei vil få det til.

Sjølv har eg ikkje hatt ski på beina på mange år (må opp i fjella for å få snø). Gravid annakvart år, så blei eg avvendt. Barna har ikkje blitt inspirert, og likte ikkje noko særleg å gå på ski før dei blei større og kunne renne slalom med venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...