Gå til innhold

Å prøve å fortsette å ikke bry seg...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt
Skrevet

Pass på at du får en telefon med Symbian operativsystem. Butikken kan sikkert hjelpe deg med detaljer om hvor du får tak i det programmet du trenger - det måtte lastes ned fra nett etellerannet sted, og kostet en hundrelapp eller så.

Elkjøp har det beste tilbudet på Nokia N95 for tiden. 1695 hvis du binder den ett år til et Netcom Supertalk abonnement.

Ulistet nummer er vidunderlig. Jeg har hatt det i snart to måneder nå. Men belastningen på venner og familie øker. Siste utspill er at han er så bekymret for at jeg skal ta livet av meg...

Herregud... Er det fordi han er redd du skal komme han i forkjøpet da eller...?

Jeg sjekker med elkjøp med en gang jeg. Må ha en sånn telefon :-)

Skrevet

Jodda! Jeg gir vel beng i hvilken dag det er når jeg får ånden over meg til å vaske vinduer. Kjerketida er over for lengst, og den som bryr seg om at jeg vakser vinduer da, kan jo komme og fortelle meg det. ;)

Nå har jeg reine og fine vinduer i stua på innsida, så nå venter jeg bare på at det skal bli nok sol der til at minusgradene forsvinner, og da skal jeg ta dem på utsida. :)

Hehe, det var overhodet ingen kritikk til deg altså - det er bare det at jeg selv personlig er veldig flink til å bruke røde dager som unnskyldning for ikke å gjøre noe;-)

Gjest xbellax
Skrevet

Takk :-)

Damen min på krisesenteret sa at det er noen unger som vokser opp mot alle odds, akkurat som løvetann som kan vokse gjennom asfalt, og at jeg var en sånn en. Har fått et bedre forhold til blmoster etter det. (Har hatt for vane å tørste ihjel alt av planter før det...)

Jeg ble så forferdelig glad for at du våger stå naken, det er så ufattelig sterkt gjort av deg. Det at du klarer det -gjør at kanskje en annen sjel våger seg frem. Livet kan være tungt og brutalt, vi sitter liksom alle ensomme på hver vår lille øy. Takk og lov for dåll hvor det er mulig å være ansiktsløs og sårbar og faktisk bli tatt varmt imot.... før vi trer på oss rustningen og fortsetter som før i den travle hverdagen.

Mange gode tanker til deg Valnøtt.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Pass på at du får en telefon med Symbian operativsystem. Butikken kan sikkert hjelpe deg med detaljer om hvor du får tak i det programmet du trenger - det måtte lastes ned fra nett etellerannet sted, og kostet en hundrelapp eller så.

Elkjøp har det beste tilbudet på Nokia N95 for tiden. 1695 hvis du binder den ett år til et Netcom Supertalk abonnement.

Ulistet nummer er vidunderlig. Jeg har hatt det i snart to måneder nå. Men belastningen på venner og familie øker. Siste utspill er at han er så bekymret for at jeg skal ta livet av meg...

Har du noen link til det programmet jeg trenger til nokia'n? (Bestiller den i dag jeg - er i modus for å fikse ting)

Gjest Valnøtt
Skrevet

Jeg ble så forferdelig glad for at du våger stå naken, det er så ufattelig sterkt gjort av deg. Det at du klarer det -gjør at kanskje en annen sjel våger seg frem. Livet kan være tungt og brutalt, vi sitter liksom alle ensomme på hver vår lille øy. Takk og lov for dåll hvor det er mulig å være ansiktsløs og sårbar og faktisk bli tatt varmt imot.... før vi trer på oss rustningen og fortsetter som før i den travle hverdagen.

Mange gode tanker til deg Valnøtt.

Det er det jeg har funnet ut at er det viktigste. Jeg er en sånn som de fleste forbinder med en som får til ting. Det er mye som ser veldig vellykket ut ved meg. Men jeg tenker at hvis jeg kan vise frem at sånne osm meg også kan sitte langt nede i problemer, så kan kanskje flere skjønne at det er en vei ut av slike problemer også.

For selvom moren min og eksen min driver meg til grensen av hva jeg orker med jevne mellomrom så har jeg jo et liv ved siden av nå. Et liv som er bra og hvor det er godt å være og hvor jeg er en som telles med :-)

Skrevet

Har du noen link til det programmet jeg trenger til nokia'n? (Bestiller den i dag jeg - er i modus for å fikse ting)

Nei, jeg fikk bare vite det av en mobilbutikk.

Er det ikke rart hvordan det hjelper å foreta seg noe?

Gjest Valnøtt
Skrevet

Jo!!! Det er veldig godt å komme i gang. Problemet var at jeg har igrunnen gjort alt som kan gjøres - men så viser det seg at teknologien har gjort noen fremskritt igjen :-)))

Fant software via nokia.no som funker på en hel haug med telefoner som lar en ha spamfilter på sms.

Takk :o)))

Gjest Valnøtt
Skrevet

...så får jeg bærbar gps til ferien også. Det kommer sikkert godt med. Jeg liker dingser - omsider trenger jeg en ny dings.

Skrevet

Dette var et veldig sterkt innlegg.

Sender deg noen vers som jeg syns er så fine.

Noen ord gir trøst og lindring,

ro i sjel og sinn:

Sommerfugler, middagslur,

forsoning, måneskinn.

Noen ord gir lys på veien,

splitter angst og tvil:

stjerner, spedbarn, lykke, roser,

kjærtegn, skjønnhet, smil.

-Fritt etter Christian Science Monitor

Gjest mvh keira
Skrevet

Jeg har ikke så mye å si dessverre. Finner ikke mange trøstens ord annet enn at du står nok ut denne også. Dag for dag. Du finner styrke i deg selv, barna og andre som bryr seg om deg.

Og flott at du er her under ditt vanlige nick.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Jeg har heller ikke så mye å si. Er imponert over den styrken du så tydelig innehar. At du makter alle de tingene du gjør på tross av så vanskelige ting i hverdagen.

Håper du har fått noen solfyllte påskedager med ungene dine.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kjære Valnøtt,

Jeg har blitt imponert over mange av innleggene dine på dol. Dette innlegget berørte meg sterkt. Jeg har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg ønsker deg alt godt, masse solskinn, oppbrettede ermer og vind i håret.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Kjære Valnøtt,

Jeg har blitt imponert over mange av innleggene dine på dol. Dette innlegget berørte meg sterkt. Jeg har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg ønsker deg alt godt, masse solskinn, oppbrettede ermer og vind i håret.

Dol hjelper godt, og jeg er ikke alene ellers i verden heller - heldigvis.

Gjest Kayia
Skrevet

Kjære deg Valnøtt,

jeg leste innleggene dine fra tidligere i påsken, og nå dette, og må si at jeg føler veldig, veldig med deg! Du er både modig, sterk og tøff, men jeg skjønner hvor sliten du må føle deg av så massive og heftige angrep som du utsettes for av folk man vanligvis skal kunne ha tilitt til. Jeg håper du har noen å støtte deg til og snakke med også i RL, sånn at du kan få blåst av deg noe av frustrasjonen og smerten!

Jeg tenker på deg, og er glad for at ungene dine har deg å stole på! Ikke mist troen på at det roer seg igjen!

Varm klem fra

Skrevet

Dette var sterk lesning. Vet ikke hva jeg skal svare jeg. Skaff deg hemmelig nummer.

*klem*

Skrevet

Hei Valnøtt:-)

Jeg har bare lyst til å si at jeg synes det er utrolig sterkt å se på hvilken måte du velger å være ærlig om både forholdet til din mor og sider ved ditt tidligere ekteskap. Måten du tydeliggjør hvordan din mors oppførsel i forhold til deg fikk betydning for hva du lenge aksepterte av behandling fra din eks, synes jeg kan tjene som "folkeopplysning".

Noen mennesker ser ut til å ha en usedvanlig evne til å vokse som følge av livets vanskeligheter, du ser ut til å ha mye av denne evnen...

Jeg skulle håpe at moren din snart ikke lenger orket å plage deg, men inntil det skjer så får du bare fortsette å prøve å fokusere på de gode tingene i livet.

(Merker at jeg nok ønsker visse unevnelige ting i forhold ti ldin mor.)

Gjest ViViola
Skrevet

Kjære Valnøtt.

Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg, annet enn at du er øverst på heltelista mi. Du er jaggu meg det tøffeste kvinnfolket jeg "vet om"!

Du er råtøff som gir familievold (selv om det du forteller liksom overgår "familievold", jeg vet bare ikke om noe annet og mer dekkende ord) "et ansikt"; ja, du er anonym, men samtidig er du et levende, ekte menneske som vi får et forhold til.

At din eks er gal er hevet over enhver tvil, men dette med din mor er jo beyond gal. Skjønner at det er en vanvittig belastning, men du takler det jo på den beste måten. Hvis det finnes noen "beste måte" her, da. Min mor spiller nok i samme liga som din, om enn i en noe lavere divisjon. Uten sammenligning forøvrig, men jeg aner jo litt om hva du har måttet tåle. Litt.

Sender deg bare de største klemmene jeg kan, jeg, de er oppriktig ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...