Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Du verden. Snuppa mi er 7,5 år og kommer inn i senga til meg hver eneste natt omtrent. Da kryper hun opp i dobbeltsenga bak meg (jeg er alene), gir meg en klem og en nuss, kryper sammen under dyna og sovner. Om morgenen i helgene kommer Poden på 9,5 år også inn og så ligger vi under dynene og koser oss litt alle tre før de står opp mens jeg blir liggende en god stund til. :o) Er så kos atte!

Jeg ligger med truse på når ungene er hos meg nå da, når de har blitt så store, men å dekke til overkroppen gjør jeg ikke, da hadde jeg nok fått problemer med å sove tror jeg. Regner med det ikke er lenge til Poden slutter å komme uansett.

Jeg er muligens gammeldags, for det hadde _ aldri_ jeg gjort!

Mine barn har aldri fått lov å komme i sengen for kos, bortsett fra spesielle dager, morsdag/farsdag/torden ellers har vi pleid å ha sofakos....

Fortsetter under...

Jeg føler kanskje det er en del misforståelser rundt mitt innlegg. Min sønn har fått klar beskjed siden jeg sluttet å amme han (ca 10 mnd) om at det ikke er akseptabelt å ta på puppene mine. Så det er ikke sånn at jeg har begynt å sette grenser for han nylig. Grunnen til mitt innlegg var å få noen tips og synspunkter om temaet som sikkert flere har erfaringer fra. Dette er ikke noe stort problem for oss. Det er ikke sånn at han tar på dem i tide og utide. Han vet at det ikke er lov, men som alle andre ting strekker han grensene også her. Føler det er litt sprikende meninger om temaet, men man må vel bare fortsette med tydlige beskjeder og så vil det avta etter hvert.

mariaflyfly

Hun gjør ikke det når kjæresten er hos meg eller når vi er hos ham. :o) Jeg har aldri sagt at hun ikke skal, hun gjør det bare ikke da. Helt greit det.

Min eldste har plutselig begynt å komme inn hver bidige natt av uviss grunn. Når søstra i tillegg kommer, får jeg totalt klaus (for ikke å snakke om vondt i ryggen, for jeg blir skvisa ut på flanken). Og jeg nekter å gå og legge meg i en av dem sin seng, for jeg vil da for pokker sove i min egen.

Det verste er at han kommer så lydløst at jeg ikke merker det. :(

Jeg føler kanskje det er en del misforståelser rundt mitt innlegg. Min sønn har fått klar beskjed siden jeg sluttet å amme han (ca 10 mnd) om at det ikke er akseptabelt å ta på puppene mine. Så det er ikke sånn at jeg har begynt å sette grenser for han nylig. Grunnen til mitt innlegg var å få noen tips og synspunkter om temaet som sikkert flere har erfaringer fra. Dette er ikke noe stort problem for oss. Det er ikke sånn at han tar på dem i tide og utide. Han vet at det ikke er lov, men som alle andre ting strekker han grensene også her. Føler det er litt sprikende meninger om temaet, men man må vel bare fortsette med tydlige beskjeder og så vil det avta etter hvert.

Ok, så hvis det ikke er noe problem, skjønner jeg ikke meningen med innlegget. Hvis det er et problem, og han ennå ikke har skjønt det etter 7 år, så har du ikke vært tydelig nok.

Uansett, poenget er hva som er akseptabelt hjemme hos dere (klå på pupper er forhåpentligvis ikke akseptabelt noe sted) - og selv om det helt tydelig er forskjell på om barn får lov til å være i senga, eller se pappa i dusjen eller whatever forskjellige steder, så har dere deres egne regler og grenser som dere skal overholde og lære barna å overholde.

Annonse

Gjest togli

Det må nå være _litt_ forskjell å se sine foreldre naken, enn å klå på dem?

Selv om jeg ikke tror at gutten gjør dette med seksuelle baktanker, bør han få beskjed om at sånn gjør vi ikke!

Selvsagt - og det er det jeg skriver som direkte svar til trådstarter også :)

Gjest togli

Mulig!

Hadde min datter sett sin far i dusjen, så hadde ho daua, får å si det på hennes språk.

Hva er så naturlig med nakenhet? Vi må jo kle på oss mesteparten av året!

Fullt mulig jeg er snerpete, men ville ikke ønske å se min mor eller far i nettoen!

Ja, du er snerpete ;-)

Jeg så heller aldri faren min naken og det var nok ikke vanlig når vi vokste opp. Det førte også til at jeg ble veldig flau over min egen kropp når jeg begynte å utvikle meg. Jeg skjønte vel kjapt at nakenhet ikke var naturlig. Når jeg ser at min eldste datter ikke bryr seg det døyt om at vi ser at hun faktisk begynner å få former, så blir jeg glad :) Jeg ønsker hun skal vite at dette er helt naturlig og dermed få et helt naturlig forhold til sin egen kropp :)

Jeg var langt oppi tenåra før jeg skjønte at en mannepenis ikke så ut som en liten rosa "dings" *ler*

Gjest togli

Sønnen min har også hatt litt interesser på det feltet, men jeg har alltid gitt beskjed om at jeg ikke vil ha berøring der. Han er 10 år nå, og interessen har vel avtatt noe. Eller for å si det sånn, han myser mye på andres utrigning ;)

Du får sikkert en svigerdatter med Pamelapupper ;-))

Hadde _min_ sønn kost meg på brystet som 7 eller 8-åring, ville det vært _siste_ gangen!

Hva med å låse døra på varme sommerdager? Ingen barn over tre år har hatt adgang til min seng, om det ikke har vært noe spesielt, tordenvær etc.

Jeg hadde et åpent forhold til min datter, når det gjaldt dusjing etc, men plutselig kom hun i en alder og ville være i fred. Det respekterer jeg med glede. Mine sønner har hatt adgang forbudt siden de var tre år ca.

Dere kan ha en morgenstund på sofaen i stedet, vet du ;)

''Ingen barn over tre år har hatt adgang til min seng, om det ikke har vært noe spesielt, tordenvær etc.''

Oi, det hørtes kjipt ut! Her kommer junior på 10 opp i senga hver helgemorgen og ligger en stund under dyna - koser meg med det så lenge jeg kan!! :-D

Men vi har alle tøy på, da *he he*

Gjest togli

Jeg er muligens gammeldags, for det hadde _ aldri_ jeg gjort!

Mine barn har aldri fått lov å komme i sengen for kos, bortsett fra spesielle dager, morsdag/farsdag/torden ellers har vi pleid å ha sofakos....

Jeg synes det høres trist ut, jeg..... Det koseligste ungene mine vet, er å komme inn i senga vår og kose tidlig lørdag og søndag morgen. Minsten på snart fire kan iblant komme inn veeeldig tidlig også og da sovner hun sammen med oss. Jeg ville aldri vært det foruten :)

Som liten husker jeg at ingenting gjorde meg så glad og trygg som å få krype opp i mammas og pappas seng når jeg ikke fikk sove :) Pappa jobba i Nordsjøen to uker i slengen og da pleide jeg og den ene søsteren min å bytte på og sove i pappas seng. Aldri sov vi så godt som da :)

AneM1365380603

Du får sikkert en svigerdatter med Pamelapupper ;-))

''Du får sikkert en svigerdatter med Pamelapupper ;-))''

He he. Da han var 4 år sa han at kona skal ha stort hår og digre pupper. Sist han uttalte seg skulle de være lik mine. Det betyr medium/små og ikke akkurat veldig struttende ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...