Gå til innhold

Jeg vil advare mot å få barn...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Det ironiske er at vi har vært på mekling før, der mekleren på siste møte sa: "jeg ønsker dere lykke til"...

Han var ikke mye til hjelp for å hjelpe til at vi ble enige, for å si det sånn.

Hva om jeg krever at nydama må møte? Kanskje hun kan forklare/forsvare oppførselen sin?

Du kan jo forsåvidt ikke kreve at hverken eksen din eller dama hans møter, dessverre. Men hva om du tar en prat med henne, bare dere to? Og spør hva som er problemet og forteller at hun faktisk er kjip mot ungene dine?

Kanskje det er et slags hjerte der inne et sted likevel? Eller kanskje du klarer å forklare henne at du ikke stopper på noe som helst når ungene dine ikke har det bra...

Fortsetter under...

• Svar 251
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

30

• Glimtipper

24

• Rough

13

• bustebeisa

12

Mest aktive i denne tråden

Du kan forsøke å få til en ny samværsavtale med mindre samvær.

Eller du kan gi beng i å sende dem - det skjer ikke all verdens mye da heller *hvisker det siste der*...

''Eller du kan gi beng i å sende dem - det skjer ikke all verdens mye da heller *hvisker det siste der*...''

Men _noen_ her inne har god hørsel, så du må nok hviske lavere...

Men at det ikkje skjer en dritt ved samværssabotasje er jo noe "alle" vet.

Fengselstraff skulle det vært, minst! :)

''Eller du kan gi beng i å sende dem - det skjer ikke all verdens mye da heller *hvisker det siste der*...''

Begge veier, da?

(Samværsforeldre kan flytte så mye de vil. Det er bare når mor flytter det er skadelig for barn å miste kontakt med far.)

'' ''

Kan ikke mor være samværsforelderen? Er det bare meg, eller vinkles saken veldig fra den ene siden?

Folk bør advares mot å avle på hvem-som-helst. Tenke seg godt om før en velger å lage barn.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206304546' post='3832003]

(Samværsforeldre kan flytte så mye de vil. Det er bare når mor flytter det er skadelig for barn å miste kontakt med far.)

'' ''

Kan ikke mor være samværsforelderen? Er det bare meg, eller vinkles saken veldig fra den ene siden?

Folk bør advares mot å avle på hvem-som-helst. Tenke seg godt om før en velger å lage barn.

''Folk bør advares mot å avle på hvem-som-helst. Tenke seg godt om før en velger å lage barn.''

*Humrer* Den tanken har slått meg i løpet av denne tråden også. Utrolig hvor mange merkelige menn kvinner velger å få barn med. Joda - en del av dem har sikkert forandret seg i etterkant, men noen kvinner må da ha vært nærmest bevisstløse i gjerningsøyeblikket?

''Folk bør advares mot å avle på hvem-som-helst. Tenke seg godt om før en velger å lage barn.''

*Humrer* Den tanken har slått meg i løpet av denne tråden også. Utrolig hvor mange merkelige menn kvinner velger å få barn med. Joda - en del av dem har sikkert forandret seg i etterkant, men noen kvinner må da ha vært nærmest bevisstløse i gjerningsøyeblikket?

Det er mange grunner til at man får barn. En p-pille man kaster opp, for eksempel ;)

Annonse

Begge veier, da?

Eg burde kanskje svart et ubetinget ja på det, men det vil nok ikkje alltid være det beste for barna og skulle påtvinges et samvær med en mor eller far som overhodet ikkje er interessert eller motivert for å utføre omsorg.

En kan _ikkje_ lovpålegge en forelder å vise kjærlighet, om ikkje kjærligheten er der i utgangspunktet.

Men en _kan_ legge forholda til rette for den forelderen (og barna) som av hele sitt hjerte ønsker å være en god far/mor for sine egne barn, om bostedsforelderen er full i hevntanker og ønsker å straffe den andre ved å avskjære kontakten (fks. gjennom å flytte) ved reguleringer og lovpålegg.

Sjøl om det ikkje er optimalt...

Eg burde kanskje svart et ubetinget ja på det, men det vil nok ikkje alltid være det beste for barna og skulle påtvinges et samvær med en mor eller far som overhodet ikkje er interessert eller motivert for å utføre omsorg.

En kan _ikkje_ lovpålegge en forelder å vise kjærlighet, om ikkje kjærligheten er der i utgangspunktet.

Men en _kan_ legge forholda til rette for den forelderen (og barna) som av hele sitt hjerte ønsker å være en god far/mor for sine egne barn, om bostedsforelderen er full i hevntanker og ønsker å straffe den andre ved å avskjære kontakten (fks. gjennom å flytte) ved reguleringer og lovpålegg.

Sjøl om det ikkje er optimalt...

Da synes jeg kanskje man skal drømme opp noen lover i den andre retningen også. For eksempel:

1. Om man bryter samværsavtalen tre ganger uten legeerklæring, så sier man fra seg samvær de neste seks månedene.

2. Forventningene til samværshjemmet burde være høyere og ansvaret burde ikke ligge på forelderen med omsorgen. Barnevernet burde gripe inn og gå på hjemmebesøk ved bekymringsmeldinger.

Da synes jeg kanskje man skal drømme opp noen lover i den andre retningen også. For eksempel:

1. Om man bryter samværsavtalen tre ganger uten legeerklæring, så sier man fra seg samvær de neste seks månedene.

2. Forventningene til samværshjemmet burde være høyere og ansvaret burde ikke ligge på forelderen med omsorgen. Barnevernet burde gripe inn og gå på hjemmebesøk ved bekymringsmeldinger.

Helt enig i begge punktene dine!

Du sier det jeg tenker :)

Her var jeg utrolig enig med deg Glimtipper.

''Forventningene til samværshjemmet burde være høyere og ansvaret burde ikke ligge på forelderen med omsorgen. Barnevernet burde gripe inn og gå på hjemmebesøk ved bekymringsmeldinger.''

Det gjør de.

Men ansvaret ligger fortsatt på den som har omsorgen. Morsomt dilemma.

Gjest Valnøtt

For begge sider....!

Annonse

Gjest Valnøtt

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206304546' post='3832003]

'' ''

Joda, det kan være far som har omsorgen såklart. Er lett for at man skriver mor som omsorgsforelder og far som samværsforelder fordi det er mest vanlig. Men jeg mener det samme uansett hvilket kjønn forelderen med ungene har :-)

Og ja, man skal velge med omhu hvem man får barn med. Men har man driti på draget, så har man likevel ungene, så da må man jo ta det derfra. Jeg pleier å si at man kjenner ikke folk skikkelig før man har skilt seg fra dem :-)

Gjest Valnøtt

Du kan humre så mye du vil. Noen av oss er ikke opdratt til selvstendighet og med tanker om at vi har en egen verdi. Da finner vi oss kanskje sånne menn som behanlder oss med den respekten vi er opplært til hjemmefra.

Hyggelig at du kan finne det festlig at jeg lever med voldsalarm fordi jeg fikk barn med en idiot.

Du kan humre så mye du vil. Noen av oss er ikke opdratt til selvstendighet og med tanker om at vi har en egen verdi. Da finner vi oss kanskje sånne menn som behanlder oss med den respekten vi er opplært til hjemmefra.

Hyggelig at du kan finne det festlig at jeg lever med voldsalarm fordi jeg fikk barn med en idiot.

Jeg synes selvfølgelig ikke det er morsomt, kjære deg! Jeg humret til Lottes måte å si det på - det er da ingen som synes det er festlig at kvinner må leve med voldsalarm på grunn av en syk eksmann!

Nå må du rulle inn en halv meter minst! Det er ingen her som "godter" seg over det du beskriver ang voldsalarm og manglende selvrespekt. Hvordan i huleste skulle vi vite det om din situasjon, ut i fra hovedinnlegget?

Jeg synes selvfølgelig ikke det er morsomt, kjære deg! Jeg humret til Lottes måte å si det på - det er da ingen som synes det er festlig at kvinner må leve med voldsalarm på grunn av en syk eksmann!

Og hvem er det du kaller "bevisstløs i gjerningsøyeblikket" da?

Er det erin, Glimtipper, mariaflyfly eller kanskje meg?

Den måten du uttrykte deg på var rimelig tankeløs, og jeg forstår godt at Valnøtt reagerte.

''Forventningene til samværshjemmet burde være høyere og ansvaret burde ikke ligge på forelderen med omsorgen. Barnevernet burde gripe inn og gå på hjemmebesøk ved bekymringsmeldinger.''

Det gjør de.

Men ansvaret ligger fortsatt på den som har omsorgen. Morsomt dilemma.

De sa til meg at det gjorde de ikke.

Men det hadde jo uansett ikke hjulpet, siden det fremdeles forblir mitt problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...