Gå til innhold

litium, bivirkninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lithium

Jeg har hatt og har noen bivirkninger av lithium, men litium stabiliserer meg så utrolig bra at jeg velger å leve med dem. Jeg var veldig kvalm og hadde diare i begynnelsen, et par uker. Kvalmen gikk over, men diaren kommer og går med ujevne mellomrom. Det er skikkelig ubehagelig, jeg får veldig vondt i magen også. Men den ubehageligheten velger jeg altså. Ellers skjelver jeg altfor mye. Det er plagsomt både i jobb og med hobbyer, men heller ikke det er nok til å oppveie virkningen litium har på meg.

4 uker er en stund, men jeg ville definitivt prøvd litt til. Hvis bivirkningene fortsetter å være uholdbare, kan du ev. redusere litt på dosen igjen og se om det hjelper og om du har tilstrekkelig effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302267-litium-bivirkninger/#findComment-2447425
Del på andre sider

Gjest queenkin

Jeg har hatt og har noen bivirkninger av lithium, men litium stabiliserer meg så utrolig bra at jeg velger å leve med dem. Jeg var veldig kvalm og hadde diare i begynnelsen, et par uker. Kvalmen gikk over, men diaren kommer og går med ujevne mellomrom. Det er skikkelig ubehagelig, jeg får veldig vondt i magen også. Men den ubehageligheten velger jeg altså. Ellers skjelver jeg altfor mye. Det er plagsomt både i jobb og med hobbyer, men heller ikke det er nok til å oppveie virkningen litium har på meg.

4 uker er en stund, men jeg ville definitivt prøvd litt til. Hvis bivirkningene fortsetter å være uholdbare, kan du ev. redusere litt på dosen igjen og se om det hjelper og om du har tilstrekkelig effekt.

Hei og takk for svar! Jeg også har god effekt ja, så jeg ønsker ikke å slutte. Kvalmen har vel vært det verste. Fikk tak i noe ingefærkapsler og de hjelper litt. Forsøkte imodium imot diareen, men det førte til at jeg kastet opp mere istedet.

Ja,ja, håper det gir seg litt etterhvert. Hvis jeg ser litt "stort" på det så er dette ingenting imot å være skikkelig deprimert, noe jeg har vært i hele vinter. Uroen er borte, den psykiske smerten er borte, jeg har energi og ikke minst lyst til å gjøre noe. Kan kaste opp ganske mye jeg når jeg tenker på alt dette :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302267-litium-bivirkninger/#findComment-2447695
Del på andre sider

Gjest queenkin

passer du på å ta tablettene til måltider med brødmat? det hjelper iallfall mot kvalme og oppkast.

Diareen pleier gi seg, er verst i begynnelsen.

Forsøker å spise ja, men virker som om kvalmen kommer en stund etterpå. Greier ikke å spise brød, går på frukt og mat jeg ikke blir kvalm av. Men tusen takk for råd :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302267-litium-bivirkninger/#findComment-2447699
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Forsøker å spise ja, men virker som om kvalmen kommer en stund etterpå. Greier ikke å spise brød, går på frukt og mat jeg ikke blir kvalm av. Men tusen takk for råd :-)

Jeg bruker litium og lamictal, og kvalmen kommer et par timer etter at jeg har tatt tablettene.

Jeg gikk ned 7 kg på en mnd pga det for jeg trodde jeg ikke skulle klare spise særlig. Samt at jeg hadde brekninger hele tiden.

Likevel er det det å spise som hjelper. Karbohydratholding mat.

Nå er det nok med banan og melk også.

Prøv med noe godt ferskt brød, en banan og melk etter du har tatt medisenen, og sjekk om du likevel blir kvalm da.

Til meg tar dette helt bort kvalmen.

Egentlig funker det å spise et svært måltid med mcdonalds eller pizza også, men det er ikke særlig sunt så jeg skal la være å foreslå akkurat det ja.

ps er jo ikke sikkert det funker for deg, for til meg tror jeg at det er lamictalen som gir kvalmen noen timer etter inntak av medisin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302267-litium-bivirkninger/#findComment-2447874
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...