Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AneM1365380603

Den yngste hadde blå øyne til rundt sin 1-årsdag. Da oppdaget jeg litt grønt ved pupillen. Nå er hun 2 år og 8 mnd. Det er fremdeles litt blått ytterst. Innerst er det grønn/brunt. Jeg synes farven hennes stadig utvikler seg.

Ofte ser man farven før barnet er 1 år, men noen ganger kan det ta lenger tid. Selv oppdaget jeg en brun ring rundt pupillene da jeg var over 20. Eh, var ikke jeg som oppdaget den engang, så jeg aner ikke hvor lenge det har vært sånn.

Øyenfargen forandrer seg ja. Jeg hadde helt svarte øyne da jeg ble født. De var brune gjennom min barndom, og etter 10-årsalderen ble de grønne m/brun ytterkant.

Mannen i huset har blågrå øyne. Våre to sønner har blå øyne, vår datter har brune øyne. Datterens øyne så mørkeblå ut før hun var 6 mnd gammel.

Den yngste hadde blå øyne til rundt sin 1-årsdag. Da oppdaget jeg litt grønt ved pupillen. Nå er hun 2 år og 8 mnd. Det er fremdeles litt blått ytterst. Innerst er det grønn/brunt. Jeg synes farven hennes stadig utvikler seg.

Ofte ser man farven før barnet er 1 år, men noen ganger kan det ta lenger tid. Selv oppdaget jeg en brun ring rundt pupillene da jeg var over 20. Eh, var ikke jeg som oppdaget den engang, så jeg aner ikke hvor lenge det har vært sånn.

''Eh, var ikke jeg som oppdaget den engang, så jeg aner ikke hvor lenge det har vært sånn.''

*ler* Ser for meg nærkontakt med øyenfargekommentar... ;o)

Annonse

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206294550' post='3831894]

''Eh, var ikke jeg som oppdaget den engang, så jeg aner ikke hvor lenge det har vært sånn.''

Det var faktisk min søster som plutselig ble å stirre inn i øynene mine. Hun ble overrasket over at jeg også hadde den brune ringen. Jeg visste ikke at hun heller hadde den. Hun hadde også oppdaget det sent hos seg selv. Vi har en grønnøyd mor, så det er nok der dette genet kommer fra :)

Gjest togli

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206294550' post='3831894]

Det der minner meg om enkelte av mine venninner i ungdomstida. De var så utrolig opptatt av øyenfarger at jeg aldri klarte å henge med. Jeg visste knapt nok hvilken farge jeg selv hadde på øynene ;)

Jeg har barn med en sør europeer med brune. Den ene har blågrå øyne som min far og den andre har fått grønne med brune spetter. Dattera mi hadde blå da hun ble født og fremdeles ganske blå på bilde i første klasse, men så begynte de å forandre seg. Ingen i min familie som har brune, men grønne er vanlig på den ene siden.

Hun er voksen nå så de forandrer seg ikke mer.

Annonse

Gjest blåøyd monster

At faren har brune øyne betyr ikke nødvendigvis at ungen ikke kan få blå øyne så lenge du har det eller bærer gener for blå farge. Sjansen er riktignok større for at de skal bli brune ettersom brun er det dominante genet, men de kan fremdeles forbli blå.

Bare slik at du vet det i tillfelle fargen IKKE skifter etterhvert:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...