Gjest Jente31 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har du erfaring med bivirkning av Lamictal, i form av sterke ryggsmerter? Ser at det er en vanlig bivirkning - men er det normalt med så store smerter at man får problemer med å bøye seg, stå og gå? Jeg mener min fysiske smerteterskel er høy, men dette hemmer meg, særlig i jobben :-( Det sitter forresten ganske langt ned, i korsryggen. Jeg er usikker på om det skyldes bivirkninger, eller om det er noe annet, så jeg velger å spørre deg om du har peiling på dette. Hvis det er bivirkning - vil de avta etter hvert? Smertene har økt i styrke i løpet av ca siste to uker, og jeg har samtidig økt i dose (nå til 200mg). Har aldri hatt det slik før. Jeg har også googlet på dette, men finner ikke svar på det. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre, kansje må jeg ringe min behandler på tirsdag, men jeg forhører meg her før jeg evt gjør det. Er det en bivirkning som er forgigående, ser jeg det ikke som nødvendig å gjøre noe med det annet enn å bare holde ut og ta smertestillende så jeg klarer å utføre jobben iallefall (for den er viktig for meg). Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei.. har du noe mulighet og tid til å se på innlegget jeg skrev, ang evt bivirkninger av Lamictal..? I såfall ville jeg blitt svært takknemlig for det. Jeg skal selvsagt ikke påstå at det er bivirkninger, det vet jeg jo ikke. Men det drar meg ned i gjørma.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei.. har du noe mulighet og tid til å se på innlegget jeg skrev, ang evt bivirkninger av Lamictal..? I såfall ville jeg blitt svært takknemlig for det. Jeg skal selvsagt ikke påstå at det er bivirkninger, det vet jeg jo ikke. Men det drar meg ned i gjørma.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skulle du ikke spørre behandleren din i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Skulle du ikke spørre behandleren din i morgen? Jo, men håpet å finne svaret på egenhånd siden dette er mer akutt, og jeg ikke skal dit før neste uke.. Jeg beklager at jeg maste. Takk for at du tok deg tid til å se på denne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Skulle du ikke spørre behandleren din i morgen? Ett siste spørsmål til deg: Jeg bare lurer på hva du mente med at jeg må ha tillit til min behandler, og endre strategi fra bred hjelp/rådsøking, til å fokusere på det min behandler kan hjelpe meg med. Har det og dette svaret en sammenheng? Setter stor pris på om du vil svare pga destruktive tanker.. Ps. Ikke "skyt" meg for at jeg spør, det klarer jeg fint selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ett siste spørsmål til deg: Jeg bare lurer på hva du mente med at jeg må ha tillit til min behandler, og endre strategi fra bred hjelp/rådsøking, til å fokusere på det min behandler kan hjelpe meg med. Har det og dette svaret en sammenheng? Setter stor pris på om du vil svare pga destruktive tanker.. Ps. Ikke "skyt" meg for at jeg spør, det klarer jeg fint selv.. 1. Når en går i behandling, er det et viktig poeng at en kan "holde på" spørsmål og undringer til neste time og ikke må ha umiddelbart svar på alt. 2. Med mindre en har berettiget grunn til å tvile på behandlers råd og avgjørelser, bør en stole på denne og ikke hele tiden etterspørre andres meninger. Behandler har tross alt både kompetanse og et helt annet og bedre grunnlag å fatte sine beslutninger på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 1. Når en går i behandling, er det et viktig poeng at en kan "holde på" spørsmål og undringer til neste time og ikke må ha umiddelbart svar på alt. 2. Med mindre en har berettiget grunn til å tvile på behandlers råd og avgjørelser, bør en stole på denne og ikke hele tiden etterspørre andres meninger. Behandler har tross alt både kompetanse og et helt annet og bedre grunnlag å fatte sine beslutninger på. 1. Dette dreide seg om et spm som ikke kunne vente til neste time, men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg vet at jeg er utålmodig. Så utålmodig at jeg ofte har hatt lyst til å gi opp alt. Desuten har jeg vært mye bitter for at det tok så lang tid før jeg fikk hjelp også, faktisk over ett år, noe som også har vært med å bidra til at jeg har vært i ferd med å miste motivasjonen - men det er en annen sak. Det er ikke engang sikkert jeg får fortsette når utredningen er ferdig. Det er usikkert. Og hva det blir etterpå, vet jeg ingenting om, da jeg er blitt avvist to ganger før, her jeg bor. Noe jeg også har sagt til legen. Jeg har hatt mange tanker om at jeg bare skal gi opp, fordi jeg ikke orker å "kjempe" og stå på mer, for å komme meg videre. Men jeg har ringt og bedt legen/min behandler ringe meg når det gjelder spm jeg i utgangspunktet spurte om. 2.Jeg synes ikke jeg tviler på legen :-( Jeg er faktisk glad for å ha fått han som utreder/behandler, for han tar meg virkelig på alvor. Jeg får en skikkelig utredning som har gitt meg svar på mye. Jeg har ingen grunn til å tvile på han heller. Jeg har også åpnet meg, fortalt det jeg synes er vesentlig å fortelle, svart ærlig på spm (selv om det har vært utrolig ubehagelig, har jeg også fortalt om ting jeg ikke har sagt til noen hverken her eller der), lyttet og tatt i mot råd, - særlig etter den gangen jeg spurte her, ang hva jeg synes er mitt største problem og hvordan jeg oppfattes utenfra osv. Da forsto jeg ting og tang bedre. Jeg setter stor pris på at du er ærlig. Jeg kjenner at svaret gjør noe med meg, for jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt/feil - men jeg spurte, og fikk et ærlig svar - trolig som fortjent :-( Men. Igjen ber jeg om unnskyldning for at jeg har vært/er masete. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderCop Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 1. Dette dreide seg om et spm som ikke kunne vente til neste time, men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg vet at jeg er utålmodig. Så utålmodig at jeg ofte har hatt lyst til å gi opp alt. Desuten har jeg vært mye bitter for at det tok så lang tid før jeg fikk hjelp også, faktisk over ett år, noe som også har vært med å bidra til at jeg har vært i ferd med å miste motivasjonen - men det er en annen sak. Det er ikke engang sikkert jeg får fortsette når utredningen er ferdig. Det er usikkert. Og hva det blir etterpå, vet jeg ingenting om, da jeg er blitt avvist to ganger før, her jeg bor. Noe jeg også har sagt til legen. Jeg har hatt mange tanker om at jeg bare skal gi opp, fordi jeg ikke orker å "kjempe" og stå på mer, for å komme meg videre. Men jeg har ringt og bedt legen/min behandler ringe meg når det gjelder spm jeg i utgangspunktet spurte om. 2.Jeg synes ikke jeg tviler på legen :-( Jeg er faktisk glad for å ha fått han som utreder/behandler, for han tar meg virkelig på alvor. Jeg får en skikkelig utredning som har gitt meg svar på mye. Jeg har ingen grunn til å tvile på han heller. Jeg har også åpnet meg, fortalt det jeg synes er vesentlig å fortelle, svart ærlig på spm (selv om det har vært utrolig ubehagelig, har jeg også fortalt om ting jeg ikke har sagt til noen hverken her eller der), lyttet og tatt i mot råd, - særlig etter den gangen jeg spurte her, ang hva jeg synes er mitt største problem og hvordan jeg oppfattes utenfra osv. Da forsto jeg ting og tang bedre. Jeg setter stor pris på at du er ærlig. Jeg kjenner at svaret gjør noe med meg, for jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt/feil - men jeg spurte, og fikk et ærlig svar - trolig som fortjent :-( Men. Igjen ber jeg om unnskyldning for at jeg har vært/er masete. Nå må du slutte å oppføre deg som om NHD var din personlige terapeut. Du har vekket sterke reaksjoner før med den måten du bruker DOL på. Og det er akkurat sånn du skriver i denne tråden som får mange til å reagere. Først stilte du spøremålet en gang, og så en gang til, og da du ikke fikk svar, maste du opå NHD om å svare. Og når han svarer, må du ha ennå litt mere. Dette er faktisk noe du burte ta opp med terapeuten din. Dette er helt sikkert kjempeubehagelig å høre, men jeg er sikker på at terapeuten din også synes det er noe i dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Nå må du slutte å oppføre deg som om NHD var din personlige terapeut. Du har vekket sterke reaksjoner før med den måten du bruker DOL på. Og det er akkurat sånn du skriver i denne tråden som får mange til å reagere. Først stilte du spøremålet en gang, og så en gang til, og da du ikke fikk svar, maste du opå NHD om å svare. Og når han svarer, må du ha ennå litt mere. Dette er faktisk noe du burte ta opp med terapeuten din. Dette er helt sikkert kjempeubehagelig å høre, men jeg er sikker på at terapeuten din også synes det er noe i dette. Det er ikke sant. Jeg har sjelden spurt om det samme på nytt, hvis jeg ikke har fått svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jo, men håpet å finne svaret på egenhånd siden dette er mer akutt, og jeg ikke skal dit før neste uke.. Jeg beklager at jeg maste. Takk for at du tok deg tid til å se på denne. Du kan ringe apoteket for veiledning i forhold til bivirkninger. Det er vanskelig for noen å si om dette er forbigående eller ikke, skulle jeg tro, så inntil du får konferert med psykiateren din må du holde ut. Ta smertestillende, gjerne en paracet og to ibux hver tredje time/tre ganger om dagen. Dette haster jo ikke så mye å få svar på at du ikke kan vente, siden det ikke er noe man kan gjøre noe med øyeblikkelig uansett. Jeg betviler NHD ville rådet deg til å slutte på medisinene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderCop Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ikke sant. Jeg har sjelden spurt om det samme på nytt, hvis jeg ikke har fått svar. Det er stilen din som er den samme. Og intensiteten din. Samt det som ser ut som et forsøk på å etablere en særegen relasjon til NHD. Jeg skjønner at det er skikkelig ubehagelig å høre dette, men det er slik det ser ut fra utsiden, enten du liker det eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2448524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 1. Når en går i behandling, er det et viktig poeng at en kan "holde på" spørsmål og undringer til neste time og ikke må ha umiddelbart svar på alt. 2. Med mindre en har berettiget grunn til å tvile på behandlers råd og avgjørelser, bør en stole på denne og ikke hele tiden etterspørre andres meninger. Behandler har tross alt både kompetanse og et helt annet og bedre grunnlag å fatte sine beslutninger på. Beklager at jeg overreagerte. Jeg tror at jeg skjønner hva du mener, nå. Selv om det føltes som et hardt slag i magen, er jeg glad for at du var så ærlig mot meg som du var i svaret ditt. Det var kansje det jeg trengte for å "våkne". Tror at jeg har innsett flere ting etter dette. Ha en fin dag og helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302283-nhd-vet-du-ang-evt-bivirkning-av-lamictal/#findComment-2450632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.