Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, og det nekter jeg ikke på - det jeg svarte på var at faren for at foreldrene legger seg på ungen om natta ikke øker selv om man er storrøyker:-)

Jeg skulle sikkert formulert meg bedre, men jeg mente ikke at det var noen sammenheng mellom røyking og det å legge seg på babyen! ;o)

Fortsetter under...

Ja, og det nekter jeg ikke på - det jeg svarte på var at faren for at foreldrene legger seg på ungen om natta ikke øker selv om man er storrøyker:-)

Jeg skulle sikkert formulert meg bedre, men jeg mente ikke at det var noen sammenheng mellom røyking og det å legge seg på babyen! ;o)

Årsaken til krybbedød er ikke at en mor legger seg på barnet om natta, og det er det vel ingen som tror.

Vennlig hilsen

Det mener jeg heller ikke, jeg svarte utelukkene på det Lillemus kommenterte om nettopp det å legge seg på babyen om natta, som svar på bekymret bestemor sitt innlegg... Ikke dra mine konklusjoner lenger enn jeg skriver da...

Med mindre foreldren er storrøyker og/eller er ruset på alkohol eller narkotika er vi nok programert sånn at vi ikke legger oss på ungene våre om natten. :o) Ikke noe å bekymre seg for.

Men jeg har da likevel lest ett eller annet sted at samsoving er blant de faktorer som de er sikre på kan fremkalle krybbedød??

Sjansene for at så skal skje er jo selvfølgelig små men jeg mente likevel det var bevist nå at samsoving kunne spille inne her... Mener også jeg har sette at samsoving med foreldre som røyker ga en høyere risiko..?

Gjest en mor med et barn for lite

Men jeg har da likevel lest ett eller annet sted at samsoving er blant de faktorer som de er sikre på kan fremkalle krybbedød??

Sjansene for at så skal skje er jo selvfølgelig små men jeg mente likevel det var bevist nå at samsoving kunne spille inne her... Mener også jeg har sette at samsoving med foreldre som røyker ga en høyere risiko..?

Samsoving kan gjøre at barnet blir utsatt for overoppheting eller at hodet blir tildekket under søvn.

Samsoving er ikke det samme som at moren vil legge seg over barnet under søvn, med samsoving menes det noe helt annet.

se:http://www.gulesider.no/andre/landkoder.html

Annonse

Gjest en mor med et barn for lite

Samsoving kan gjøre at barnet blir utsatt for overoppheting eller at hodet blir tildekket under søvn.

Samsoving er ikke det samme som at moren vil legge seg over barnet under søvn, med samsoving menes det noe helt annet.

se:http://www.gulesider.no/andre/landkoder.html

Linken ble feil

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/2ADC72B93E4A725541256BE4004561C9?OpenDocument

Vennlig hilsen

Gjest engstelig bestemor

Hvis babyen er over 2 måneder og foreldrene ikke røyker, barnet ikke deler dyne med foreldrene og foreldrene ikke bruker bedøvende midler eller sovemedisin så er det ikke farlig å dele seng.

den lille er ikke mere enn 6 uker og ja , moren røyker, men ikke i sengen.Babyn ligger under samme dynen, noen ganger helt under.jeg er livredd at lille tulla ikke får puste.Moren virker veldig sliten og er veldig glad at jeg avlaster henne.

Hun har godt sovehjerte og må vekkes.De bor hos meg inntil videre,og det er bare koselig, men jeg blir litt engstelig, at babyn ikke får puste ordentlig, der hun ligger.

den lille er ikke mere enn 6 uker og ja , moren røyker, men ikke i sengen.Babyn ligger under samme dynen, noen ganger helt under.jeg er livredd at lille tulla ikke får puste.Moren virker veldig sliten og er veldig glad at jeg avlaster henne.

Hun har godt sovehjerte og må vekkes.De bor hos meg inntil videre,og det er bare koselig, men jeg blir litt engstelig, at babyn ikke får puste ordentlig, der hun ligger.

Det spiller ingen rolle om mora ikke røyker på sengen, de farlige stoffene er i pusten i flere timer etterpå.

Gjest Helle d

Antall krybbedødsfall er sunket kraftig etter at foreldre ble oppfordret til å la barna sove på ryggen.

I 1980 var det ca 160 barn, som døde i krybbedød, og da oppfordret helsesøster til å la barnet ligge og sove på magen.

De siste tall jeg om krybbedødsfall, som jeg har registrert er ca 16 pr år.

Barnet mitt døde i krybbedød i 1980, han sov på magen etter råd fra helsesøster. Det var et unødvendig dødsfall og har voldt oss stor sorg.

Vennlig hilsen

Ble så inderlig lei meg da jeg leste innlegget ditt...Så utrolig trist å miste et barn på den måten, og særlig når rådet om å sove på magen kom fra en som tilsynelatende burde vite bedre...

Syns det er flott du deler dine erfaringer her. Håper du har fått det bedre med tiden, men ja, sorgen må være uendelig stor...

Antall krybbedødsfall er sunket kraftig etter at foreldre ble oppfordret til å la barna sove på ryggen.

I 1980 var det ca 160 barn, som døde i krybbedød, og da oppfordret helsesøster til å la barnet ligge og sove på magen.

De siste tall jeg om krybbedødsfall, som jeg har registrert er ca 16 pr år.

Barnet mitt døde i krybbedød i 1980, han sov på magen etter råd fra helsesøster. Det var et unødvendig dødsfall og har voldt oss stor sorg.

Vennlig hilsen

Tusen takk for svar.

Så forferdelig trist å lese om din opplevelse. Jeg tror ikke det er mulig å forestille seg den sorgen det er å miste et barn.

Sender de varmeste tanker, og en god klem til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...