Gå til innhold

Samvær og dagsbøter

Anbefalte innlegg

Gjest alenemedbarnja

Loven gir BARNA rett til samvær med begge foreldre.

Loven kan gi foreldre som barna bor hos (mor) dagsbøter hvis barna ikke møter opp til samvær hos far.

Jeg har barn som er redd sin far. De vil helst ikke til han fordi de får masse kjeft og trusler, han har også slått men han mishandler ikke reglemessig. Ingen merker eller andre bevis enn barnas historier. Barna blir også truet til taushet om det som skjer hos far.

Hver gang de skal dit har de vondt i magen, vondt i hodet osv. og gråter. Lærerne har også bemerket at de ikke har det bra de dagene de skal til far.

Så - om jeg lar barna bli hjemme trues det med bøter.

Hvis far finner ut at han ikke vil ha samvær er det helt OK.

I virkeligheten har ikke barn bare rett til samvær, de har plikt til samvær - ellers straffes mor økonomisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302298-samv%C3%A6r-og-dagsb%C3%B8ter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mamman_fra_i_fjor

Barnas far ble i fjor anmeldt for mistanke om seksuelle overgrep mot dem. Barnevernet stoppet samvær og det ble rettsak. Barnevernet feiget ut og samvær igangsatt igjen. Barna har vært til utredning på BUP og viser tegn til seksuelt misbruk av far, men de er ikke konkrete nok i terapien til at far kan anmeldes igjen. Dermed avsluttet BUP saken og far har samvær som før.

Det er som du sier. Barna har plikt til å ha samvær med far.

Gjest alenemedbarnja

Barnas far ble i fjor anmeldt for mistanke om seksuelle overgrep mot dem. Barnevernet stoppet samvær og det ble rettsak. Barnevernet feiget ut og samvær igangsatt igjen. Barna har vært til utredning på BUP og viser tegn til seksuelt misbruk av far, men de er ikke konkrete nok i terapien til at far kan anmeldes igjen. Dermed avsluttet BUP saken og far har samvær som før.

Hvor lenge skal vi godta det?

Gjest Valnøtt

Noen ganger finner jeg noen som har det tusen ganger verre enn noe jeg har opplevd. Dette kan ikke være lett, jeg håper du finner en løsning for dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...