Gå til innhold

Medisiner

Anbefalte innlegg

Rett før påske var jeg veldig utafor og måtte ta kontakt med legevakta da jeg var fullstendig ute av kontroll. Vet ikke hva som skjedde men jeg hadde da vett på og reise på legevakta og si det som det var. Vet ikke om jeg var i ferd med og gå i psykose. Jeg husker ingenting av den legetimen men fikk utskrevet ett nytt medisinpeparat "Nozinan".Det står at jeg kan ta 2-4 tabletter 3 ganger daglig. (5 mg)

Fra før bruker jeg 15 mg Cipralex og fikk beskjed om og øke Seroquelen igjen, hadde nå bare tatt 200 mg.

Jeg vet ikke nå hva jeg skal ta av medisiner siden jeg ikke husker noe av samtalen. Det jeg nå har tatt denne uken er:

15 mg. Cipralex, 600 mg. Seroquel og 50 mg. Nozinan daglig. Høres dette fornuftig ut. Forstår at jeg bør ta kontakt med legen igjen, men vet jeg kommer til og ha problemer med og gjøre det.

N.H.D hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302331-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipralex er for depresjon, og 15 mg høres ut som en fornuftig dose.

Seroquel er mot psykose, og her kan du om nødvendig ta opp til 800 mg. Husk for fremtiden at 200 mg er for lite for deg.

Nozinan vil gjøre deg trøtt og gi søvn. Prøv å ta bare om kvelden dersom du greier det. Nozinan på dagtid vil gjøre deg sløv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302331-medisiner/#findComment-2448055
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...