Gjest rådvill datter Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Nå lurer jeg seriøst på om moren min er psykisk syk. Hun har alltid vært en "vanskelig" person; kranglete, analyserende, tar alt i verste mening, ser bare det negative, overfølsom, selvmedlidende etc. Hun kritiserer og kjefter på alle (sier alt rett ut) men tåler overhodet ikke å få svar tilbake. Da blir hun depressiv og gråter og kjefter om hverandre i flere dager fordi alle er så slemme mot henne. Det er alltid henne som har det verst. Ett konkret eks: søsteren min var for en tid tilbake midt i skilsmisse pga mannen som hadde vært notorisk utro i flere år. I denne sammenhengen var moren min mer opptatt av seg selv og hvor synd det var på henne -man måtte da forstå at det var veldig trist for henne også! Hun var mer deprimert enn søsteren min og tok dette veldig tungt. Hun gjorde skilsmissen langt vanskeligere for søsteren min enn det i utgangspunktet var. Fordi hun aldri ble ferdig med prosessen og fordi hun trengte mer trøst enn noen annen. Det er da ikke normalt at det skal være slik?!? I tillegg glemmer hun lett ting og blir sint på oss som ikke skjønner hva hun mener eller at vi husker feil etc. Det akn f.eks være noe vi nettopp har snakket om/forklart og så spør hun om igjen etter 10 minutter som om det aldri har vært snakket om. Moren min har alltid vært slik, eller ihvertfall i perioder, men nå er det slik hele tiden. Har hun en depresjon eller er det noe annet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302387-er-min-mor-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gillies Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Om hun er syk eller ikke vet ikke jeg, men hun inntar åpenbart en form for martyr-rolle som jeg vil tro det er veldig vanskelig å forholde seg til. I skilsmisse-fasen til søsteren din ble jo rollene snudd helt opp ned, det var mor som trengte mest trøst.. Tipper at det ikke var første gang et slikt rollebytte har funnet sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302387-er-min-mor-syk/#findComment-2449044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.