Gå til innhold

Mobbebetroelse

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

Har akkurat blitt betrodd en mobbehistorie fra et barn jeg ikke kjenner. h*n sier h*n blir plaget hver dag på skolen og vil bytte skole. H*n sier at lærerne ikke hjelper; og moren hjelper ikke heller (moren nekter barnet å bytte skole med begrunnelse i at det er dyrt å gjøre dette). Barnet sier at h*n har sagt fra både på skolen og til foreldre mange ganger. Barnet gråt. Betroelsen kom etter at en annen ble tatt på fersk gjerning i å stjele fra vedkommede.

Det river meg i hjertet å høre dette. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet ikke barnets navn, men hvilken klasse og hvilken skole h*n går på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302421-mobbebetroelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffameg! For en situasjon du befinner deg i!:-( Den misunner jeg deg ikke...

Hva du skal gjøre!`? Hm, nei, jeg har nok ikke noe svar på det, dessverre. *grubler* Jeg er jo selv lærer, og tenker iallefall at jeg vil fortsette med å ta ungene på alvor, når de kommer til meg! For når unger først sier noe, da er det noe i det!:-( Da har de hatt det vondt lenge, altså!

Men hva du kan gjøre, ---- Kanskje du kunne ringt rektor på skolen barnet går på, og fortelle at du har hatt denne samtalen med barnet!? Så får skolen ta ansvaret fra der... Da har du iallefall _gjort_ noe, og slipper å ha dårlig samvittighet! Kanskje et dumt råd, men det eneste jeg har akkurat nå... (Med tanke på at du ikke kjenner noe til barnet, foreldrene osv.)

Lykke til!

(Forresten en utrolig teit mor, må jeg si...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302421-mobbebetroelse/#findComment-2449124
Del på andre sider

Gjest efoll

Huffameg! For en situasjon du befinner deg i!:-( Den misunner jeg deg ikke...