Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke man har noen rett til det, fordi da jeg og min mann åpnet kontoer, fikk vi beskjed om at vi ønsket tilgang og oversikt over den andres konto, så måtte vi underskrive på at den andre kunne disponere over den andres konto.

Men når det er sagt da, hvorfor trenge dette via banken? Her er det den som tar inn posten som åpner bankbrevene, og ingen hemmeligheter. Lurer på hva denne mannen har gjort?

Vi har ingen hemmeligheter, lurte bare på formalitetene da det passet seg best at det var jeg som dro i banken. ;) Vi får ikke kontoutskrifter i posten lenger, vi. Har de i nettbanken da, men ikke printer. ;)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

9

• Lillemus

6

• frosken

3

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Hvis du ikke disponerer kontoen hans, tror jeg ikke du får det uten fullmakt.

Det enkleste er å ha nettbank med tilgang til alle konti i husstanden, da har begge full oversikt.

Jepp. Vi skal begynne med det NUH, men tenkte å sette opp et budsjett med hvor pengene flyr hver mnd. Vi har utrolig mye penger inn, og jaggu klarer alle sammen å finne veien ut igjen og. ;)

Ikke si du drar i banken for å få kontoutskrift? ;)

Det er faktisk mindre stress enn å ringe rundt til folk for å høre om noen har pc tilkoblet internett og printer, og om/når de er hjemme, om det passer seg med besøk i tide eller utide.

Vet ikke hvor jeg skulle begynt engang jeg, for å finne noen med printer.

Gjest Elextra

Det er faktisk mindre stress enn å ringe rundt til folk for å høre om noen har pc tilkoblet internett og printer, og om/når de er hjemme, om det passer seg med besøk i tide eller utide.

Ah, antok et øyeblikk at alle hadde tilgang til PC og printer enten på jobb eller hjemme, jeg.

Annonse

Gjest mandolina

Dette gir jo da bare informasjon om inntekt og skatt, stort sett. Det jeg tror trådstarter er ute etter, er hva mannen bruker penger på, og det har hun ikke tilgang til uten hans fullmakt.

Nei, en utskrift av ligningen gir eksakt oversikt over lønnsinntekt, næringsinntekt, renteinntekter og andre inntekter, likesom det gir en nøyaktig oversikt over innestående i bank, verdipapirer, verdi på eiendom, hus bil, båt osv, og det gir oversikt over hvor stor gjelden er.

Men jeg skjønner jo etterhvert som tråden har fortsatt at det er eksakt sontoutskrift som trådstarter er interessert i.

Hilsen

Vi har ingen hemmeligheter, lurte bare på formalitetene da det passet seg best at det var jeg som dro i banken. ;) Vi får ikke kontoutskrifter i posten lenger, vi. Har de i nettbanken da, men ikke printer. ;)

Tror ikke det er vanskeligere enn at du tar med en fullmakt ifra han.

Mrs. Wallace

Men mannen din kan ringe banken og be dem om å sende kontoutskrift i posten hjem til dere. Det er vel det mest lettvinte i denne situasjonen?

Besøk en nettkafe og skriv ut der :) Det er det jeg gjør om jeg trenger printer.

Gjest ViViola

Hvis du ikke disponerer kontoen hans, tror jeg ikke du får det uten fullmakt.

Det enkleste er å ha nettbank med tilgang til alle konti i husstanden, da har begge full oversikt.

''Det enkleste er å ha nettbank med tilgang til alle konti i husstanden, da har begge full oversikt.''

Og bare sånn at det er sagt, da, så har man ikke lov til å gi tilgang til kontoen sin til NOEN! Jeg havnet nemlig i en ordentlig krangel med Skandiabanken for litt siden, da jeg kom til å si at gubben hadde styringa på økonomien - fra min konto... Da ble damen nesten lyserød gjennom telefonen.

Ikke at vi bryr oss så hardt, da men... He-he.

Annonse

''Det enkleste er å ha nettbank med tilgang til alle konti i husstanden, da har begge full oversikt.''

Og bare sånn at det er sagt, da, så har man ikke lov til å gi tilgang til kontoen sin til NOEN! Jeg havnet nemlig i en ordentlig krangel med Skandiabanken for litt siden, da jeg kom til å si at gubben hadde styringa på økonomien - fra min konto... Da ble damen nesten lyserød gjennom telefonen.

Høres litt rart ut. Både eksen og jeg har nettbank på kontoene til ungene fordi vi har disposisjonrett over dem. Hadde jeg hatt disprett over kjærestens konto (i samme bank) så hadde jeg vel hatt ham på kontolista også.

Mista nikket

Oysan, sånn er det her også, bare omvendt. Jeg styrer økonomien og har full tilgang til hans kontoer. Jeg har hans visakort i lommeboka, men han får låne det innimellom. Jeg er snill sånn :-) Han er bare glad til for da slipper han å ordne regninger.

Gjest rullestolbruker

Vi har også Skandiabanken, og jeg styrer med kontiene, både min og mannen min sine, hvis jeg ringer til Skandiabanken i forbindelse med kontiene til mannan min, så spør de etter mannen min og spør ham om et passord, og det husker han jo aldri, men jeg husker det og da får jeg lov til å drøfte hans disponeringer.

Hilsen

Gjest ViViola

Høres litt rart ut. Både eksen og jeg har nettbank på kontoene til ungene fordi vi har disposisjonrett over dem. Hadde jeg hatt disprett over kjærestens konto (i samme bank) så hadde jeg vel hatt ham på kontolista også.

Ifølge damen i Skandiabanken så har man ikke lov til å oppgi pin-koden på kontoen til NOEN. Uansett hvem det er.

Samme hvor mye jeg prøvde å forklare hvordan vi har det økonomisk, så sto kjærringa på sitt. Så jeg måtte snakke med Skandiabanken om flytting av penger, selv om jeg overhode ikke ante hva det dreide seg om. Gubben sto bak og sufflerte, så hele situasjonen ble jo urkomisk.

Gjest mandolina

Ifølge damen i Skandiabanken så har man ikke lov til å oppgi pin-koden på kontoen til NOEN. Uansett hvem det er.

Samme hvor mye jeg prøvde å forklare hvordan vi har det økonomisk, så sto kjærringa på sitt. Så jeg måtte snakke med Skandiabanken om flytting av penger, selv om jeg overhode ikke ante hva det dreide seg om. Gubben sto bak og sufflerte, så hele situasjonen ble jo urkomisk.

Mannen min husker ikke koden til sine egne konti engang, og vi har penger på hver våre konti. Han har tilogmed konti i to banker og kan ikke loge seg inn i noen av nettbankene, jeg har prøvd å lære ham kodene, men han er ikke interessert i å huske det.

(For tenk om jeg falt om død, da har han ikke tilgang til sine egne penger, men han bryr seg ikke og satser på at jeg overlever ham)

Gjest ViViola

Mannen min husker ikke koden til sine egne konti engang, og vi har penger på hver våre konti. Han har tilogmed konti i to banker og kan ikke loge seg inn i noen av nettbankene, jeg har prøvd å lære ham kodene, men han er ikke interessert i å huske det.

(For tenk om jeg falt om død, da har han ikke tilgang til sine egne penger, men han bryr seg ikke og satser på at jeg overlever ham)

Huff da... Men det der med at om den ene går bort var damens argument, da, for vi har felles kontoer for alt - og alt står i mitt navn. Og skulle jeg dø, sa damen, så ville ikke han få tilgang. MEN - han kan jo være relativt klar i hodet, da, å overføre pengene til en annen konto om så ulykken skulle være ute.

Nå har ikke vi tatt Skandiabankdamen særlig seriøst, vi har ordnet oss på den måten det er best for oss. Det gjør vel de fleste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...