gnochi Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 JEG: 25 år,kvinne, studerer 180% på egen hånd, jobber 80% stilling. JOBBEN: Starta i november '07 og slutter juni '08. (Vikariat) Jobben er krevende for meg som er ny og i tillegg studerer. Kan ikke si jeg trives i jobben. STUDIENE: Vanskelige, er redd jeg ikke står, og eksamenene er sistegangs-eksamener. Vil bare bli ferdig med utdanninga mi. HJEMME: Har samboer på 5.året. Har hatt det vanskelig, men i går ble det slutt? Vanskelig, han sier han ikke elsker meg, eller vet ikke, han vet ikke svaret på det meste jeg spør han om. Føler meg verdiløs og uelska, har mista helt fotfeste i livet mitt. HELSE: Sliter med depresjon og sosial angst. Går på 20 mg Cipralex per dag. Er forferdelig sliten, og må sove 10-12 timer per natt i tillegg til å sove 3-4 timer om ettermiddagen/kvelden. En vanlig dag forløper seg slik: Står opp 6.30, er hjemme fra jobb ca 16.00/18.00, legger meg og sover i 3-4 timer, står opp og spiser, for så å legge meg igjen. Får ikke tid til å forberede meg til jobben neste dag eller lese studier. PROBLEM: Hva gjør jeg nå?? Jeg vil mest av alt slutte i jobben, men vet jeg setter de andre i ei forferdelig knipe siden vi er så få og det er vanskelig å få tak i vikar. Samtidig er det ikke lange tida igjen. Når i tillegg kjæresten min gjennom 5 år sier han ikke elsker meg og kanskje aldri har gjort det føler jeg en forferdelig meningsløshet og verdiløshet,jeg føler at depresjonen er på sitt høyeste nå. Det aller viktigste for meg nå er å få ferdig studiene mine og få min kjæreste til å ville fortsette (men jeg kan jo ikke tvinge han til å elske meg), og med jobben og studiene, sammen med dette bruddet eller hva det nå blir til, så vet jeg at dette ikke går. Da jeg starta vikariatet visste de på jobben at jeg studerer ved siden av. Jeg er redd de vil tenke sitt, at hvorfor i all verden sa jeg ja til jobben da, jeg måtte jo vite at det ble for mye for meg?? Derfor er jeg forferdelig rådvill nå, om jeg bør slutte eller fortsette, jeg syns det er for ille å sykemelde seg når det er så kort tid igjen, det vil jeg bare få forferdelig dårlig samvittighet av..... Jeg vet ikke hvordan jeg skal greie å gå på jobb sånn som jeg føler det nå hjemme, og jeg vet ikke om jeg greier å lese studiene når jobben krever så mye. Jeg har mye forberedelser hjemme, så jobben er ikke ferdig selv om arbeidsdagen er ferdig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302460-sykemelde-segsi-opp-pga-livskrise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det var mye på en gang. Ikke bare si opp jobben. Da mister du retten til sykepenger. Det er legen som sykemelder deg, ikke du. ;-) Du blir sykemeldt helt eller delvis om du ikke er frisk nok til å gå på jobb. Er du ikke frisk nok er det slik det er. Da kan du ikke jobbe. Det er bra at du har en god arbeidsmoral og ikke vil la arbeidsgiver og kolleger i stikken. Samtidig kan du ikke være lojal ut over det din helse tillater. Jeg håper du har en god lege som du kan ta opp alle de små og store aspektene ved den situasjonen du er med, og du i fellesskap med legen kan finne den mest konstruktive løsningen. Håper ting går bedre snart. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302460-sykemelde-segsi-opp-pga-livskrise/#findComment-2449616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Sier som PieLill, si ikke opp jobben i en situasjon der du faktisk er syk, eller iallefall kraftig på grensa til å være det. Da ender du opp med minsteutbetaling av rehab penger det er ikke fett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302460-sykemelde-segsi-opp-pga-livskrise/#findComment-2449879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Gå til lege, få en sykemelding fra jobben. Du kan vel fortsette å studere selv om du er sykemeldt fra deltidsjobben? Hvis ikke, bør du prioriere hva dy synes er viktigst: *helse/studier eller jobben din. Ingen tvil om hva jeg synes du bør priorieter: helse og studier! Det virker som at du gjør alt for mye og sliter deg helt ut. Ta vare på deg selv, og tenkt langsiktig=sats på studiene! Det føles kjipt med kjæresten nå, og jeg gir det er virtuell trøsteklem ** men tenk på at du klarer det! Du kommer over han. Han er ikke verdt det! Du finner nok en annen om en tid. Og du klarer deg alene! Stol på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302460-sykemelde-segsi-opp-pga-livskrise/#findComment-2450616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.