Gå til innhold

Jenta mi har blitt "stor"

Anbefalte innlegg

Gjest mamsemor

Igår kom mensen da ...... hun har hatt forferdelige magesmerter de siste dagene, og igår løsnet det, da ble det en dato jeg som mamma vil huske ...... :)

Vi har tidligere snakket mye rundt dette med mensen, igår blei det liksom alvor :).

Dere andre, har datteren din store magesmerter, jeg selv var forferdelig plaget med magesmerter ... måtte ta smertestillende tabletter de første dagene så langt jeg kan huske, jeg håper så indelig at min datter skal slippe det ..... selv om jeg vet at mye av sånt er arvelig ......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302473-jenta-mi-har-blitt-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har det gått annenhver generasjon: Moren min har hatt både mensverk og andre underlivsproblemer halve livet, jeg har stort sett gått fri, og datteren min har atskillig større menssmerter enn jeg selv har pleid å ha.

Det er ikke sikkert at det blir like ille når syklusen stabiliserer seg. Men man vet aldri.

Hei! Så rart at jeg skulle "slå rett opp" på... innlegget ditt da, for det er akkurat

det samme som jeg ville si.. i går ble jenta mi på 12 "stor".. Jeg var også 12 da jeg fikk det første gangen. Hun har litt smerter, tilogmed i dag 2.dagen. Jeg fikk det ikke igjen før ca 1 år etterpå, så hun håper jo på det hun også. Men ja.. som mor så er det litt spesielt ja. :-)

Men, hun vil IKKE at noen skal vite om det. Jeg er den eneste som vet, så det er "vår hemmelighet". Er litt "sprekkeferdig", men respekterer valget hennes. Åssen er det med jenta di? Er du den eneste som vet?

Ja, er en merkedag ja.. kan godt skjønne at noen steder i verden så er det en festdag. :-)

*klem*

Gjest mamsemor

Hei! Så rart at jeg skulle "slå rett opp" på... innlegget ditt da, for det er akkurat

det samme som jeg ville si.. i går ble jenta mi på 12 "stor".. Jeg var også 12 da jeg fikk det første gangen. Hun har litt smerter, tilogmed i dag 2.dagen. Jeg fikk det ikke igjen før ca 1 år etterpå, så hun håper jo på det hun også. Men ja.. som mor så er det litt spesielt ja. :-)

Men, hun vil IKKE at noen skal vite om det. Jeg er den eneste som vet, så det er "vår hemmelighet". Er litt "sprekkeferdig", men respekterer valget hennes. Åssen er det med jenta di? Er du den eneste som vet?

Ja, er en merkedag ja.. kan godt skjønne at noen steder i verden så er det en festdag. :-)

*klem*

Morsomt :)

Jeg var også 12 år da jeg fikk mensen, husker ikke om den kom regelmessig etter første blødning. Håper iallefall at hun ikke får de samme smertene som jeg hadde .... at det kun er i begynnelsen.

Klemz tilbake

Gjest mamsemor

*klem*

Glemte å svare på spørsmålet ditt da :)

Nei, jeg er ikke den eneste som vet det, papsen satt også i stua da hun sa det. Men hun har ikke fortalt det til sin bestevenninne ..... de er like gamle, så jeg spurte om hun hadde fått mensen også, det visste hun ikke, ja har du fortalt at du har fått den da, nei det hadde hun ikke :).

Føles godt at hun kommer til oss først :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...