Gå til innhold

ustabil persolighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest flyvende elefant på 33 år

Jeg kjenner litt på det at jeg egentlig er for "gammel" til å ha en slik diagnose hengende over meg..

Men igjen så er humøret så svingende som aldri før.

Har gått i behandling i 10 år(jeg har helt klart blitt bedre)

Prøver virkelig å jobbe mye med å holde meg på et jevnere nivå,men så er det perioder hvor jeg sklir helt ut...

Jeg blir så forbasket urimelig,sårbar og livs trøtt.

Det jammen ikke lett å være rundt meg til tider,så jeg forsøker å være takknemmelig for de flotte meneskene jeg har rundt meg(selv om jeg til tider skulle ønske at jeg slapp å se de igjen)

men uansett...Kan jeg vokse av meg dette tullet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302604-ustabil-persolighetsforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nuvel

Hva da nei?

Gulp...er det virkelig sånn at man kan risikere å ha det sånn for alltid?

Om man bare vokser det av seg uten videre er vel kanskje tvilsomt. Men at du ikke kan bli mye bedre eller bra med intensiv terapi over flere år skal man vel ikke påstå. Så fortsett å jobbe videre du, uten å miste motet.

Gjest flyvende elefant på 33 år

Jeg kan komme med den hyggelige melding at eupf har en tendens til å bli roligere og mindre emosjonelt ustabil kun som en følge av økende alder. Slik sett kan du "vokse det av deg" i noen grad.

Det var da oppløftende nyheter å få på en fredag :)

Finnes det metoder som gjør at man lettere kan hold tilbake sinnet?

Jeg vil så gjerne fungere NÅ!

Hvilke medikamenter fungerer best ?

Er i utgangspunktet meget skeptisk til å ta med. men tror nok at det er til det beste å ta det.

Mitt storer problem i forhold til med er at jeg føler meg så tom,den følelsen hater jeg.

Jeg trenger kreativiteten(holder på å klar gjøre bilder til en utstilling)

Finnes det med. som ikke gjør meg så flat?

Annonse

Er i utgangspunktet meget skeptisk til å ta med. men tror nok at det er til det beste å ta det.

Mitt storer problem i forhold til med er at jeg føler meg så tom,den følelsen hater jeg.

Det er sannsynligvis slik med sinneutbrudd som med annen utagering, at det eneste som virkelig hjelper er å bestemme seg for ikke å utagere. Ved å ikke utagere følelsen, får du en mulighet til å finne andre metoder å forholde deg til vanskelige følelser på.

Jeg kan komme med den hyggelige melding at eupf har en tendens til å bli roligere og mindre emosjonelt ustabil kun som en følge av økende alder. Slik sett kan du "vokse det av deg" i noen grad.

Jeg har en borderline diagnose som har brent ut iforhold til utagering.Men jeg har det vondt fortsatt og kjenner meg tom og alene.Og at jeg ikke fikser sosiale relasjoner samtidig som jeg er dypt ensom og savner det.

Borderline diagnosen er så mye mer enn bare de yttre symptomene som sinnesutbrudd etc.Det handler om hvordan en har det inni seg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Støtter det råd du har fått fra frosken.

Det er ingen gode medisiner for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...