Gå til innhold

5-åring som hyler

Anbefalte innlegg

Gjest dramaqueens

Har en 5-åring som hyler/skriker så forferdelig høyt når hun gråter (f.eks hvis hun slår seg). Det kan være for små ting og større -poenget er at man ikke hører forskjell på om et ben er brukket (satt på spissen) eller om hun bare såvidt har dunket borti en stol. Hun har vært sånn ganske lenge, et par år tenker jeg.

Er det vanlig å være så dramatisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302609-5-%C3%A5ring-som-hyler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Sukk, slik er 7-åringen min - og hun har vært det siden hun var bitteliten... Noen er vel mer "dramaqueen" enn andre, er jeg redd, for minstemor er ikke slik - og de har vel ikke fått såååå ulik "oppdragelse" mht gråt...

Slitsomt, men jeg har fortsatt et håp om at det går over. :-/

Godt å høre at vi ikke er alene :)

Vi har ei skikkelig drama queen her i huset - og hun har vært det siden hun var nyfødt faktisk! Det er rett og slett så ille at jeg ikke er 100% sikker på at hun er helt frisk....

Hun er 5 og et halvt.

Vi var på skiturer i påsken og det var jo nytt for henne. Hun skjelte meg ut, skulle klare seg selv, ble sint fordi jeg IKKE hjalp henne, sang glad og fornøyd for dette var jo SÅ kjekt! Altså VELDIG av og på i humøret!

Slik var hun da hun skulle lære å sykle også. Altså en utakknemlig jobb for oss foreldre - vi ble jo skjelt ut etter noter.

Skulle ønske hun hadde litt mer selvironi - men det er totalt fraværende.

En gang hun datt på sykkelen og fikk en bitte liten skramme så hylte hun slik at hele nabolaget var sikker på at det var skjedd en alvorlig ulykke med MINST brudd!

Nei - sterk vilje, temperament og kraftig stemme er en krevende kombinasjon. Men ellers er hun jo snill da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...