ellen propellen Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei :-) Jeg må, under kraftig overtalelse fra min mann, gå med på at jeg er i en lettere hypoman periode nå. Begynte på fontex for en stund siden. Etter en uke så kom humøret å energien. Har det rett å slett supert! Føler jeg har ganske kontroll. Lot mannen ta helt over den økonomiske styringa. Tar valergan å truxal for å sove. Tar pauser når valerganen ikke virker lenger. Sover omtrent ikke noe uten medisiner, men det går helt fint. Prøver å "svi av" mesteparten av energien på fornuftige ting her hjemme, i stede for å finne på så mye rart som jeg har gjort før. Er vanvittig effektiv om dagen! Det er så inmari godt å kjenne energien å lykken igjen etter et tungt år. Har fått høre at det kan være fontex som har gjort meg hypoman. Stemmer det? Må jeg da slutte med de? Eller kan det "roe seg" ned etter hvert? Hvor lang tid tar det i så fall fra man slutter med de å til hypomanien går over? Jeg er storfornøyd om dagen! Jeg vil gjerne ha det sånn som jeg har det nå. Gjør det noe å gå sånn? Jeg har diagnosen bp2 å bruker 20mg fontex og 400mg Lamiktal. På forhånd takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302610-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-bp-2-ad-%C3%A5-hypomani/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har fått høre at det kan være fontex som har gjort meg hypoman. Stemmer det? S: Ja, vanlige AD kan få en over i hypomani. Må jeg da slutte med de? Eller kan det "roe seg" ned etter hvert? S: Jeg synes du bør slutte med Fontex. Hvor lang tid tar det i så fall fra man slutter med de å til hypomanien går over? S: Nesten umulig å si - men etter 3-4 uker bør endring kunne merkes. Jeg er storfornøyd om dagen! Jeg vil gjerne ha det sånn som jeg har det nå. Gjør det noe å gå sånn? S: Det kan vel mannen din svare best på + at du selv kan svare på det i ettertid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302610-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-bp-2-ad-%C3%A5-hypomani/#findComment-2451571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.