Gå til innhold

Farger i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes ikke det er spesielle farger som er mer egnet enn andre. Generelt ved feiring/pynting synes jeg det beste er å ta utgangspunkt i farger som hovedpersonen liker eller som av en eller annen grunn er typisk for hovedpersonen. Det går også an å ta utgangspunkt i blomster en skal bruke, hvis konfirmanten har en favorittblomst eller en spesiell blomst har sesong på den tiden kan en ta utgangspunkt i det. Synes også det er greit å styre unna farger som er veldig typisk for andre høytider/feiringer (f.eks. rødthvittogblått som det er mye av i mai, gult som er påske o.l.). La fantasien flyte og temaet surre i hodet en stund så skal du se det dukker opp en god idé! Lykke til!

Siden det er i mai (går jeg ut i fra), tror jeg det ville blitt veldig fint med vårgrønt og hvitt i kombinasjon, kanskje noen kvister / grener fra frukttrær- hvis de er i blomstring så tidlig (sånt kan jeg lite om...)

Eller så må det bli yndlingsfargene til konfirmanten.

Velg en farge som konfirmanten liker. Jeg synes også du kan tenke på hvilke blomster du vil pynte bordet med.

Nå er det to år siden vi hadde konfirmant, men da brukte vi sort og limegrønt faktisk. Vi kjøpte sånne papirløpere som vi la over hvite damaskduker. Den sorte la vi på midten slik at det ble en smal stripe også limegrønt ytters på hver siden. På den sorte delen stod blomster, og vi brukte mye lianer (er det det de heter, slike lange slynger?) Da fikk vi fremhevet blomstene.

Det er mange måter å gjøre det på. Nå i disse kopierings tider så kan du jo kopiere opp en haug med bilder av konfirmanten (fra fødsel til nå) også legge dem som en stipe i midten? Det er veldig koselig :)

Annonse

Velg en farge som konfirmanten liker. Jeg synes også du kan tenke på hvilke blomster du vil pynte bordet med.

Nå er det to år siden vi hadde konfirmant, men da brukte vi sort og limegrønt faktisk. Vi kjøpte sånne papirløpere som vi la over hvite damaskduker. Den sorte la vi på midten slik at det ble en smal stripe også limegrønt ytters på hver siden. På den sorte delen stod blomster, og vi brukte mye lianer (er det det de heter, slike lange slynger?) Da fikk vi fremhevet blomstene.

Det er mange måter å gjøre det på. Nå i disse kopierings tider så kan du jo kopiere opp en haug med bilder av konfirmanten (fra fødsel til nå) også legge dem som en stipe i midten? Det er veldig koselig :)

''Det er mange måter å gjøre det på. Nå i disse kopierings tider så kan du jo kopiere opp en haug med bilder av konfirmanten (fra fødsel til nå) også legge dem som en stipe i midten? Det er veldig koselig :)''

For en god ide! (Jeg vet ikke om jeg ville syntes det var så kult som konfirmant, men som MAMMA synes jeg det er en søt ide) :-)

''Det er mange måter å gjøre det på. Nå i disse kopierings tider så kan du jo kopiere opp en haug med bilder av konfirmanten (fra fødsel til nå) også legge dem som en stipe i midten? Det er veldig koselig :)''

For en god ide! (Jeg vet ikke om jeg ville syntes det var så kult som konfirmant, men som MAMMA synes jeg det er en søt ide) :-)

Konfirmanten må selvsagt være enig da :)

Det ble gjort i en feiring av to konfirmanter som jeg vet om. De feiret dagen sammen, de er fetter og kusine. De selv synes det var koselig, men det er no individuelt :)

Dersom du vil være litt utradisjonell, kan du velge andre farger enn hvit på dukene. Hva med en duk i limegrønn? Midtløper i hvitt, der du plasserer blomster i sterke farger (limegrønn og sterk cerice rosa (er det uttrykket brukt siden åttitallet ?) er flott sammen. Du kan også velge å legge en dyp blå midtløper, strø over med steiner (dekorsteiner altså - ikke ta en neve fra oppkjørselen ;-) som passer.

For litt glamor: kjøp sølvstoff på jysk (metervis, ikke så dyrt) - ikke sånn tett "plaststoff" men en variant som er gjennomskinnelig og "lett". Pynt med sølv og hvitt, drøss gjerne litt "edelstener" (slv/hvitt/blanke) over hele bordet hvis jente. Hvis gutt, hold deg til grå/hvite dekorstener (kjøpes f.eks på plantasjen).

Masse muligheter- igjen: Det må være konfirmantens smak som styrer!

Du kan jo også dekorere bordet med noe som står i stil til hans/hennes interesser - på en diskret måte, ikke på "barnebursdagsmåten".

Er egentlig konfirmanten som ikke helt vet,jente:)

ahhh - ta deg en tur på f.eks gardinbutikker eller sjekk servietthylla et sted de selger et godt utvalg servietter. Finn de fargekombinasjonene du synes er finest, og bygg på disse. (altså: Ikke kjøp en gardin for dette, bare få inspirasjon derfra :-)

Liker du friske farger, duse farger, monokromt (svart/hvitt f.eks) - liker du litt glamor eller er du nøktern - eller kanskje naturinspirert?

Eller du kan velge en veldig enkel og streit variant: Hvite duker, hvite servietter og bare blomster til å gi farge.

Gjest Fargeforvirra

ahhh - ta deg en tur på f.eks gardinbutikker eller sjekk servietthylla et sted de selger et godt utvalg servietter. Finn de fargekombinasjonene du synes er finest, og bygg på disse. (altså: Ikke kjøp en gardin for dette, bare få inspirasjon derfra :-)

Liker du friske farger, duse farger, monokromt (svart/hvitt f.eks) - liker du litt glamor eller er du nøktern - eller kanskje naturinspirert?

Eller du kan velge en veldig enkel og streit variant: Hvite duker, hvite servietter og bare blomster til å gi farge.

Du er flink med farger,tusen takk!

Annonse

Synes det høres veldig koselig ut, jeg :-)

Jeg var i et 40års lag en gang, der hadde de kopiert og forstørret opp bilder av jubilanten som de hadde hengt på en snor som gikk langs hele ene veggen. De viste jubilanten fra baby til voksen, i ulike minneverdige (og mindre "offentlige") situasjoner. Bildene hang i små metallklyper. Kjempemorosomt! :)

hidi, the scorpion

Jeg var i et 40års lag en gang, der hadde de kopiert og forstørret opp bilder av jubilanten som de hadde hengt på en snor som gikk langs hele ene veggen. De viste jubilanten fra baby til voksen, i ulike minneverdige (og mindre "offentlige") situasjoner. Bildene hang i små metallklyper. Kjempemorosomt! :)

Åh, det hørtes kjempefint ut! Det var en herlig måte å ære jubilanten på, skal kopiere tanken til min mors bursdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...