Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Min svigermor har fått diagnosen schizofreni og jeg tror også min mann har det.Jeg har måttet tatt ut seprasjon pga våre 3 små barn.Vi har fått de tett,på 2,5år.Han takler ikke stress,og har vært voldlig mot barna.Jeg lurer på om jeg har rett i mine mistanker for jeg føler han sier forskjellig ting om samme sak alt ettersom hvordan formen hans er.Han husker ikke hva han har sagt.Føler nesten han er forskjellig personer etter hvem han er sammen med og snakker med.Sånn er det også i jobbsituasjonen.Arbeidskollegaer og overordnede har kommet til meg og spurt om litt forskjellig som har skjedd.Dette har kommet opp etter at barna har kommet til verden.Ny arbeidsplass.Etter volds episodene, som han selv kom og fortalte meg om selv, skal han få terapitimer, men han mener selv at han har noe lignende som moren,og vil gjerne ha utredning og kartlegging angående dette.Hvordan kan ha få den hjelpen han trenger?Jeg vil han bare godt og vil at han skal kunne ha samvær med barna etterhvert.Tror du han noen gang kommer til å fungere og takle det ståket og det travle familielivet som er med 3 små barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302646-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først bør han utredes av spesialister. Jeg mener at mulig schizofreni bør utredes under en innleggelse på 3-4 uker.

Om han har denne lidelsen, vil medisiner og korrekt psykoterapi hjelpe de fleste til å bli langt bedre.

Om akkurat han vil greie omsorgen for 3 barn, kan jeg dessverre ikke si noe om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302646-schizofreni/#findComment-2452226
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...