Gå til innhold

Skal skaffe trampoline - erfaringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Hei!

Snuppa vår, som straks fyller 6 år, har i lang tid ønsket seg en trampoline. Vi har funnet ut at dersom vi får noen slektninger til å være med å spytte i litt, så vil dette bli en flott bursdagsoverraskelse til henne. I den forbindelse ønsker jeg tilbakemeldinger fra dere ang ulike trampoliner og erfaringer med å ha disse i hagen.

Vår trampiline skal stå på en flat uteplass med betongunderlag, og vi skal selvsagt ha sikkerhetsnett. Det er ingen andre barn i nabolaget (bare veletablerte 50 åringer, så regner ikke med å få en masse ekstraarbeid med å arrangere køsystem på hoppingen :-)

Vi har funnet denne på nettet ? billig, ser stor og fin ut...men er den elendig, tror dere ? http://www.deal.no/produkt.cfm?id=107474

Ellers noen kommentarer til hva vi bør kjøpe,evt absolutt IKKE kjøpe ?

Er veldig glad for å høre deres erfaringer!

Hilsen

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt ikke hatt den på annet underlag enn gress eller sand/grus! Selv om vi har sikkerhetsnett så har Snuppa klart å tryne ut av åpningen i nettet to ganger! Åpningen er nemlig ikke lett å lukke synes jeg, det burde da gå an å konstruere en bedre åpne/lukkemekannisme!?

Kjøpte vår på Europris for 2 år siden og den er like fin! Bortsett fra at kjæresten min kjørte på stativet med bilen nå i vinter og bulket den ene foten på trampolina... Vi tar inn duk, fjær og nett om vinteren, men selve ramma lar vi bare stå ute, den er jo i aluminium så den ruster ikke. Kjøp den største du får tak i! Vi skulle egentlig ha den på 4 m, men de hadde bare den i 3,6 m inne og den kunne ikke vært noe mindre i alle fall.

Jeg ville definitivt ikke hatt den på annet underlag enn gress eller sand/grus! Selv om vi har sikkerhetsnett så har Snuppa klart å tryne ut av åpningen i nettet to ganger! Åpningen er nemlig ikke lett å lukke synes jeg, det burde da gå an å konstruere en bedre åpne/lukkemekannisme!?

Kjøpte vår på Europris for 2 år siden og den er like fin! Bortsett fra at kjæresten min kjørte på stativet med bilen nå i vinter og bulket den ene foten på trampolina... Vi tar inn duk, fjær og nett om vinteren, men selve ramma lar vi bare stå ute, den er jo i aluminium så den ruster ikke. Kjøp den største du får tak i! Vi skulle egentlig ha den på 4 m, men de hadde bare den i 3,6 m inne og den kunne ikke vært noe mindre i alle fall.

"Selv om vi har sikkerhetsnett så har Snuppa klart å tryne ut av åpningen i nettet to ganger"

Uff, ser for meg vår vesle, lille, gode snuppe stupe ned i betongen med ansiktet først...SKREkk og gru! Trodde ikke det gikk an.

Kanskje vi bør vurdere å ha den på plenen i stedet, selv om vi har veldig liten plen og stor uteplass...Takk for nyttig innspill, Lillemus!

"Selv om vi har sikkerhetsnett så har Snuppa klart å tryne ut av åpningen i nettet to ganger"

Uff, ser for meg vår vesle, lille, gode snuppe stupe ned i betongen med ansiktet først...SKREkk og gru! Trodde ikke det gikk an.

Kanskje vi bør vurdere å ha den på plenen i stedet, selv om vi har veldig liten plen og stor uteplass...Takk for nyttig innspill, Lillemus!

Det er høyst mulig...! Ikke kjøp stige heller, finn heller en stødig stol eller noe som barnet må bruke til å klarte opp og ned fra trampolina. Stigen er vanskelig å gå i synes vi. Sikkert unødvendig å si at Snuppa her trynet ned fra stigen, på ryggen og rev opp en flenge ved skulderbladet første gangen hun skulle bruke trampolina... Hun er bare veldig lik sin tante... :o|

Men hun elsker trampolina da! Det er lenge siden de begynte å spørre om vi ikke skal sette den opp igjen snart. :o)

Anbefaler trampoline på det varmeste - i alle fall har det hjlupet masse på balanse og sånt til mine to! De får kjapt en enormt forbedret kroppsbeherskelse etter noen timer på trampolina!

Det er høyst mulig...! Ikke kjøp stige heller, finn heller en stødig stol eller noe som barnet må bruke til å klarte opp og ned fra trampolina. Stigen er vanskelig å gå i synes vi. Sikkert unødvendig å si at Snuppa her trynet ned fra stigen, på ryggen og rev opp en flenge ved skulderbladet første gangen hun skulle bruke trampolina... Hun er bare veldig lik sin tante... :o|

Men hun elsker trampolina da! Det er lenge siden de begynte å spørre om vi ikke skal sette den opp igjen snart. :o)

Anbefaler trampoline på det varmeste - i alle fall har det hjlupet masse på balanse og sånt til mine to! De får kjapt en enormt forbedret kroppsbeherskelse etter noen timer på trampolina!

Ja, trampoline er et kjempeflott redskap for å få barnet mer fysisk aktivt (sammen med mamma'n som trenger det sårt!).

Og så er det lettere for henne å kose seg ute, selv om vi ikke har andre barn i nabolaget. Gleder meg som en unge til å se ansiktet hennes på bursdagen *KNIS*

Annonse

AneM1365380603

Vårt sikkerhetsnett skal det litt til å ramle ut av, så jeg lurer på hvordan ditt ser ut. Vårt har i tillegg en lås, slik som klipses igjen.

Vi har også Europris-trampolinen, den likner på den du la link til (hvis det er noen forskjell i det hele tatt).

Det viktigste er at den har fjærer (ikke strikk) og at den ikke har for liten diameter (til at man kan være et par stykker oppå der).

Hvis dere skal bruke trekket mye, vurdér å kjøpe to. Hvis det er samme kvalitet som vårt, tåler det ikke all verden. Det er enklere enn å få tak i "riktig" trekk når det første er utslitt.

Onsdag1365380628

Vi hadde en trampoline, billig ifra europris og anbefaler den ikke. Etter etpar mnd bruk løsnet en fjær under bruk og med en voldsom kraft traff hustaket. Det viste seg at halvparten av sømmene på hempene som holder fjærene fast var raknet og at det bare var et tidsspørsmål før hele duken falt ned. Trampolina ble kassert, jeg tok ikke sjangsen på en ny-dette var et produkt i dårlig kvalitet!

http://www.jumpking.no/

Jeg hadde nok gått for "originalen", ikke billig trampoline-kopi av dårlig kvalitet. En trampoline han man i kanskje 10 år, så om den koster 1000 eller 4000 er ikke så nøye, synes jeg.

Sikkerheten er det viktigste.

Vårt sikkerhetsnett skal det litt til å ramle ut av, så jeg lurer på hvordan ditt ser ut. Vårt har i tillegg en lås, slik som klipses igjen.

Åpningen har noe som ser ut som karabinkroker i plast, men de er så vonde å lukke. Det skulle absolutt vært en bedre lukkemekanisme.

Vi har også Europris-trampolinen, den likner på den du la link til (hvis det er noen forskjell i det hele tatt).

Det viktigste er at den har fjærer (ikke strikk) og at den ikke har for liten diameter (til at man kan være et par stykker oppå der).

Hvis dere skal bruke trekket mye, vurdér å kjøpe to. Hvis det er samme kvalitet som vårt, tåler det ikke all verden. Det er enklere enn å få tak i "riktig" trekk når det første er utslitt.

Europristrampolina har da fjærer, i alle fall har vår det.

Vi hadde en trampoline, billig ifra europris og anbefaler den ikke. Etter etpar mnd bruk løsnet en fjær under bruk og med en voldsom kraft traff hustaket. Det viste seg at halvparten av sømmene på hempene som holder fjærene fast var raknet og at det bare var et tidsspørsmål før hele duken falt ned. Trampolina ble kassert, jeg tok ikke sjangsen på en ny-dette var et produkt i dårlig kvalitet!

Vi har også trampis fra Europris og den er like fin etter to år.

Annonse

Sikkerhetsnettet på den du har tenkt å kjøpe ser bra ut. Hos oss henger det fast i et par stropper midt på stanga og øverst, disse løsner og det glir og er ikke å anbefale. Tror også det var en slik type vi har som han gutten ble kvalt i for en stund siden. Men den du har tenkt å kjøpe ser det ut som sikkerhetsnettet blir tredd ned på stengene så det må jo være mer stabilt. Det eneste jeg savner ellers er justerbare ben, da vi har det litt skjevt i hagen, står trampolina litt skjevt.

Vi kjøpte vår på en lekebutikk men husker ikke om det var Ringo eller Brio butikkjeden het.

Sikkerhetsnettet på den du har tenkt å kjøpe ser bra ut. Hos oss henger det fast i et par stropper midt på stanga og øverst, disse løsner og det glir og er ikke å anbefale. Tror også det var en slik type vi har som han gutten ble kvalt i for en stund siden. Men den du har tenkt å kjøpe ser det ut som sikkerhetsnettet blir tredd ned på stengene så det må jo være mer stabilt. Det eneste jeg savner ellers er justerbare ben, da vi har det litt skjevt i hagen, står trampolina litt skjevt.

Vi kjøpte vår på en lekebutikk men husker ikke om det var Ringo eller Brio butikkjeden het.

Vi har nett av den typen som tres nedover stengene, hadde aldri tort å ha nett med løse stropper!

Det høres ut som at vi har samme trampoline, og de samme erfaringene!:-) Den åpninga er et lite h.... ! Småtten, som var 3 sist trampolina var oppe og stod, har ikke nubbesjans til å hverken åpne eller lukke den! Men ellers er vi strålende fornøyde med trampolina. Gadd vite hvor mange timer ungene har kosa seg oppå der!:-)

Ja, den har fjærer.

Har inntrykk av at det er den blå ringen rundt som først går i stykker. Den gikk i stykker hos min venninne, men hun kjøpte ikke ny, ikke før jeg nektet mine barn å hoppe på den så lenge hun ikke hadde ring rundt... Ikke har hun sikkerhetsnett heller...

Har inntrykk av at det er den blå ringen rundt som først går i stykker. Den gikk i stykker hos min venninne, men hun kjøpte ikke ny, ikke før jeg nektet mine barn å hoppe på den så lenge hun ikke hadde ring rundt... Ikke har hun sikkerhetsnett heller...

Den har gått istykker på min Jumpking også. Kjøpte ny for tre-fire år siden. Men da var trampolinen ni år gammel også.

brilleslangen

Har også tenkt å skaffe trampoline til min snart 6årige datter nå i løpet av våren. Erfaringene fra andre er fine å ha med seg, så takk for denne tråden. Jeg kommer her med et tilleggsspørsmål som noen kanskje kan svare på.. Det selges trekk til å ha over trampolinene. Går disse å bruke når man har montert sikkerhetsnett? Jeg ser for meg at det ikke går, og at det derfor ikke er noen vits i å ha det, men hvis det går å bruke trekk på selv om man har sikkerhetsnett så tror jeg at jeg vil anskaffe det også . Noen som vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...