Gå til innhold

Begynner å bli bekymret for helsenorge....

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern

Hva tenker helsepersonell på egentlig? Vi må jo hjelpe alle våre innbyggere, enten de er "helt friske" eller ute på kjøret....

Blir rystet over slike historier som hun forteller om:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/28/530896.html

Håper jeg aldri kommer ut for en ulykke...man kan jo riskere å ikke få hjelp!!

Hilsen en som er frisk som en fisk....

Fortsetter under...

Gjest mallet

Det virker klart at det er noen som har feilet i jobben sin her. Men det blir feil å generalisere dette til hele helsenorge.

Samtidig lurer jeg litt på hva hun skulle med ambulanse. Oppskrubbet ansikt, javel - men hun var jo både gangfør og talefør, og kunne tatt en taxi til legevakten. Det er taxiholdeplass like ved der dette skjedde, og legevakten er bare minutter unna. Skjønner godt at ambulansetjenesten ikke prioriterte dette oppdraget som en hastesak.

Det virker klart at det er noen som har feilet i jobben sin her. Men det blir feil å generalisere dette til hele helsenorge.

Samtidig lurer jeg litt på hva hun skulle med ambulanse. Oppskrubbet ansikt, javel - men hun var jo både gangfør og talefør, og kunne tatt en taxi til legevakten. Det er taxiholdeplass like ved der dette skjedde, og legevakten er bare minutter unna. Skjønner godt at ambulansetjenesten ikke prioriterte dette oppdraget som en hastesak.

Når man slår hodet sitt så kraftig, er man vel redd for at det skal være alvorligere enn at ansiktet er oppskrapet.. Sikkert mye blod og usikkerhet om hvor blodet kom fra, tenker jeg.

Norge har et av verdens beste helse- og omsorgsvesen, noe som er med på å gjøre meg veldig glad for å være innbygger av dette landet også hvis jeg skulle bli syk.

Som i alle systemer skjer det feil fra tid til annen. Da finnes det nok etablerte avvikshåndteringssystemer for å ta tak i det.

Jeg synes synd på kvinnen som opplevde dette, men regner med at det blir ryddet opp i.

Helsepersonell får ikke hepatitt vaksine av arbeidsgiver fordi det er for dyrt.

Man har såklart plikt til å hjelpe. Men man må tenke på egensikkerhet. Jeg skjønner godt at de ikke var så gira på å ta i henne når de trodde hun hadde hepatitt.

Så før dere begynner å rope høyt om udugelig helsepersonell, bruk nå det lille hodet dere har fått utlevert!!!

Annonse

Norge har et av verdens beste helse- og omsorgsvesen, noe som er med på å gjøre meg veldig glad for å være innbygger av dette landet også hvis jeg skulle bli syk.

Som i alle systemer skjer det feil fra tid til annen. Da finnes det nok etablerte avvikshåndteringssystemer for å ta tak i det.

Jeg synes synd på kvinnen som opplevde dette, men regner med at det blir ryddet opp i.

Verdens beste? Vi ligger på 11.plass i Europa.

Helsepersonell får ikke hepatitt vaksine av arbeidsgiver fordi det er for dyrt.

Man har såklart plikt til å hjelpe. Men man må tenke på egensikkerhet. Jeg skjønner godt at de ikke var så gira på å ta i henne når de trodde hun hadde hepatitt.

Så før dere begynner å rope høyt om udugelig helsepersonell, bruk nå det lille hodet dere har fått utlevert!!!

Den delen er forsåvidt ok, man må ta sine forholdsregler ifbm smitte. MEN - med tanke på etikken her: Det ble skrevet at de hadde opplyst personer om at pasienten var smittet, og oppga i tillegg fullt navn (som da var feil person), og det har de under ingen omstendighet lov til å gjøre!!

Den delen er forsåvidt ok, man må ta sine forholdsregler ifbm smitte. MEN - med tanke på etikken her: Det ble skrevet at de hadde opplyst personer om at pasienten var smittet, og oppga i tillegg fullt navn (som da var feil person), og det har de under ingen omstendighet lov til å gjøre!!

Nei, det har de ikke lov til å gjøre.

Verdens beste? Vi ligger på 11.plass i Europa.

Jeg sa ''et av verdens beste'' og det står jeg fast ved.

Tenk i globalt perspektiv. Av de ca. 200 landene som finnes i verden, er jeg helt sikker på at Norge ligger i toppsjiktet når det gjelder offentlig helsepleie og omsorgstjenester.

Det finnes selvsagt land som har flottere utstyrte sykehus o.l, men det er innenfor det private markedet - og er kun et tilbud til de som har råd til å betale for luksusen.

Ny undersøkelse viser at Norge er nest best av de 19 rikeste landene:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/27/384639.html

Jeg sa ''et av verdens beste'' og det står jeg fast ved.

Tenk i globalt perspektiv. Av de ca. 200 landene som finnes i verden, er jeg helt sikker på at Norge ligger i toppsjiktet når det gjelder offentlig helsepleie og omsorgstjenester.

Det finnes selvsagt land som har flottere utstyrte sykehus o.l, men det er innenfor det private markedet - og er kun et tilbud til de som har råd til å betale for luksusen.

Ny undersøkelse viser at Norge er nest best av de 19 rikeste landene:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/27/384639.html

Privat helsevesen er ikke regnet med i den statistikken jeg så, men dessverre har jeg ikke linken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...