Gå til innhold

Takk til dere alle :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Hei :-)

Først: Dette er ikke et innlegg hvor jeg spør etter råd og svar. Men tiden er inne for å gå videre og gi slipp på dere inkl nhd.

Da jeg (uthvilt) våknet i morges, begynte jeg atuomatisk å reflektere over ukens innlegg og svar samt råd og svar jeg har fått tidligere. Og jeg opplevde en aha opplevelse.

Vel. Jeg har av og til spurt meg selv om det er så viktig å forstå alt i en prosess. Men for meg er det det. Noe er lett å forstå, andre ting vanskelig og ekstremt frustrerende, noe denne uken er et godt eks på.

Jeg velger å ikke gå særlig mer innpå hva det er jeg har forstått, da det sannsyndligvis bare vil skape usikkerhet og unødig grubleri for meg.

Jeg skjønner at veien videre enda er lang og at den vil bli forferdelig kronglete. Men jeg har ingen planer om å gi meg. Jeg skal stå på, samme hva, for å nå målet mitt. Ikke bare for min del,men også barnas del.

Jeg skal være ærlig med dere, noe jeg ser nå ( noe som frosken bl.a har skrevet til meg). Og det er at jeg innser at jeg med dette innlegget søker en bekreftelse på at jeg er ei ok jente, før jeg går videre. Men les: jeg er klar over det nå, og det blir nok et viktig tema i terappi, da det er noe jeg også gjør i rl. Så ikke "skyt" meg for at jeg velger å være så ærlig.:-)

Jeg skjønner altså nå at veien videre må bli i RL, så lenge jeg har en terapeut å forholde meg til. Det er _han_ jeg må gå denne veien sammen med, for å komme meg videre (å etterspørre deres meninger vil nok bare skape usikkerhet og unødvendige grublerier - noe som nok også bidrar til å tappe meg unødvendig for krefter.)

Takk til dere alle:-)

Et innlegg skrevet fra det innerste av hjertet og med de beste hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

5

• frosken

2

• cathlin

1

hidi, the scorpion

Et flott innlegg var det også, jente31 ;)

Er så glad for at du ikke gir deg, det betydde mye for meg å få vite! Selv om du nå fortsetter i rl, så håper jeg du tar deg tid til oss på dol, for du kan hjelpe andre til å nå sine mål!

Det var så flott å lese at du nå forstår, at det er i rl du nå får hjelp ;) Tror det har vært vanskelig for NHD å blande seg opp i behandlingen du får av din behandler, men han ønsker deg uten tvil alt godt.

Vi har alle vært vitne til din vekst, og utviklingen din, og den har vært flott stigende. Usikkerhet og små tilbakefall opplever vi alle, det er en del av å være et menneske....

Jeg er virkelig glad på dine vegne, jente31! Og jeg ønsker deg alt godt fra bunnen av mitt hjerte ;)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453434
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Du er en ok kvinne. Og du kommer deg fremover, sånn som alle gjør når de vil jobbe med det de sliter med :-). Det går litt opp og ned, og den usikkerheten jeg innbiller meg at du nå føler på, kan bli en styrke, for verden er begge deler. Det er noe med å se de nyansene, nhd kommer sikkert til å svare deg av og til, dersom du likevel velger å bli, men å kunne stå i å ikke alltid få svar, er også en god trening. Stå i usikkerheten og bli tryggere og tryggere på at det også er greit, at det ikke betyr noe negativt om deg som person.

Hvis du velger å kutte ut dol helt er det ditt valg. Du er jo også velkommen til å bruke dol, som alle andre er. Vi har alle ting vi sliter med, ellers hadde vi jo ikke vært her.

Ønsker deg og dine barn alt godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453478
Del på andre sider

Det er helt ukomplisert for meg å kunne gi deg en bekreftelse på at jeg synes du er en ok person. Du sliter med dine ting, deriblant noe rundt avhengighet og behov for bekreftelse, og det har du fått både en del hyggelige og en del negative tilbakemeldinger som følge av.

Du velger selv hvordan du vil bruke dol. Sett utenifra så virker det unødvendig å skulle ha et enten-eller forhold til dol. Dersom du bruker for mye oppmerksomhet på ting som foregår her inne, så er det sikkert lurt med en pause. Det trenger imidlertid ikke bety at du ikke også kan bruke dol hvis du skulle ønske det, når du måtte ønske det :-)

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453484
Del på andre sider

Gjest Jente31

Et flott innlegg var det også, jente31 ;)

Er så glad for at du ikke gir deg, det betydde mye for meg å få vite! Selv om du nå fortsetter i rl, så håper jeg du tar deg tid til oss på dol, for du kan hjelpe andre til å nå sine mål!

Det var så flott å lese at du nå forstår, at det er i rl du nå får hjelp ;) Tror det har vært vanskelig for NHD å blande seg opp i behandlingen du får av din behandler, men han ønsker deg uten tvil alt godt.

Vi har alle vært vitne til din vekst, og utviklingen din, og den har vært flott stigende. Usikkerhet og små tilbakefall opplever vi alle, det er en del av å være et menneske....

Jeg er virkelig glad på dine vegne, jente31! Og jeg ønsker deg alt godt fra bunnen av mitt hjerte ;)

Stor klem fra

Takk hidi, for et kjempefint og rørende innlegg.

Dere har betydd så utrolig mye for meg - særlig da jeg ikke hadde noen andre. Derfor ønsket jeg å skrive dette til dere. For dere har lært meg mye og vist stor tålmodighet:-).

Stor klem tilbake fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453494
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Takk hidi, for et kjempefint og rørende innlegg.

Dere har betydd så utrolig mye for meg - særlig da jeg ikke hadde noen andre. Derfor ønsket jeg å skrive dette til dere. For dere har lært meg mye og vist stor tålmodighet:-).

Stor klem tilbake fra

Nå faller det noen tårer her, Jente31....

Håper du blir her, jeg, så du kan være en styrke og inspirasjon for andre. Det du har gjennomgått har vært knalltøft, og du klarer gang på gang å løfte deg selv i nakken og velger å forstå fremfor å gi opp!

Jeg har også lært mye gjennom deg og NHD sine svar til deg, som vi begge har måtte lese mer enn en gang for å få aha-opplevelser.....

Så jeg håper jo å få se nicket ditt, når det passer det slik for deg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453502
Del på andre sider

Gjest Jente31

Det er helt ukomplisert for meg å kunne gi deg en bekreftelse på at jeg synes du er en ok person. Du sliter med dine ting, deriblant noe rundt avhengighet og behov for bekreftelse, og det har du fått både en del hyggelige og en del negative tilbakemeldinger som følge av.

Du velger selv hvordan du vil bruke dol. Sett utenifra så virker det unødvendig å skulle ha et enten-eller forhold til dol. Dersom du bruker for mye oppmerksomhet på ting som foregår her inne, så er det sikkert lurt med en pause. Det trenger imidlertid ikke bety at du ikke også kan bruke dol hvis du skulle ønske det, når du måtte ønske det :-)

Ha en fortsatt fin søndag!

Tusen takk for tilbakemelding, frosk :-)

Jeg skjønner hva du mener.

Men jeg trenger å komme meg videre og forholde meg til behandler i RL, bl.a fordi det vil gi meg større vekst (her inne blir det litt for enkelt og kort vei til å få svar og bekreftelser, så jeg gjør det for min egen del), og da må det bare bli et enten/eller. Om det er noe helt viktig og nødvendig spm, blir noe annet. Men jeg kan ikke fortsette å bruke dol som et "terapirom".

Jeg tror ikke det trenger å være likt for alle heller, og at det ikke foreligger noen "fasitsvar" i en prosess. En av grunnene til å forholde seg i RL :-)

Egentlig tenkte jeg å vente med å skrive dette innlegget, fordi jeg ikke ønsker at det skal se ut som at jeg fisker etter bekreftelse etter den "fæle" uka som har vært. Det har jo skjedd før. Men jeg vet innerst inne at det ikke er slik. Jeg har det bare litt travelt, har ikke tid til å vente med det, fordi jeg ønsker å legge det bak meg og gå videre.

Jaja, noen av mine refleksjoner :-)

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453506
Del på andre sider

Gjest Jente31

Du er en ok kvinne. Og du kommer deg fremover, sånn som alle gjør når de vil jobbe med det de sliter med :-). Det går litt opp og ned, og den usikkerheten jeg innbiller meg at du nå føler på, kan bli en styrke, for verden er begge deler. Det er noe med å se de nyansene, nhd kommer sikkert til å svare deg av og til, dersom du likevel velger å bli, men å kunne stå i å ikke alltid få svar, er også en god trening. Stå i usikkerheten og bli tryggere og tryggere på at det også er greit, at det ikke betyr noe negativt om deg som person.

Hvis du velger å kutte ut dol helt er det ditt valg. Du er jo også velkommen til å bruke dol, som alle andre er. Vi har alle ting vi sliter med, ellers hadde vi jo ikke vært her.

Ønsker deg og dine barn alt godt.

Takk for tilbakemeldinger :-)

Jeg er ikke lenger usikker på hvor jeg har nhd, og det er også en god følelse. Jeg vet han ikke mente noe vondt med det han skrev. Dessuten; det skal ikke være behagelig å gå i terapi. Min behandler i rl har også "rasert" meg, og det nok er sunnheetstegn.

Jeg har dessuten lært en svært viktig ting her inne, som jeg tar med meg videre (og som jeg også må trene mye på i RL og også gjør i bl.a jobben). Det er at jeg ikke kan bli likt av alle. Sånn er det med oss alle. Ingen er 'perfekte' mennsker som vil gjøre alle til lags og oppføre seg deretter. Det er nok en av grunnene til at jeg sliter meg ut, slik jeg ser det. Men det er ikke gjort på en to tre å endre på det. Dette vil ta tid. Men øvelse gjør "mester" (ikke bokstavelig talt altså:-)

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453516
Del på andre sider

Gjest Mohikaneren

Takk for tilbakemeldinger :-)

Jeg er ikke lenger usikker på hvor jeg har nhd, og det er også en god følelse. Jeg vet han ikke mente noe vondt med det han skrev. Dessuten; det skal ikke være behagelig å gå i terapi. Min behandler i rl har også "rasert" meg, og det nok er sunnheetstegn.

Jeg har dessuten lært en svært viktig ting her inne, som jeg tar med meg videre (og som jeg også må trene mye på i RL og også gjør i bl.a jobben). Det er at jeg ikke kan bli likt av alle. Sånn er det med oss alle. Ingen er 'perfekte' mennsker som vil gjøre alle til lags og oppføre seg deretter. Det er nok en av grunnene til at jeg sliter meg ut, slik jeg ser det. Men det er ikke gjort på en to tre å endre på det. Dette vil ta tid. Men øvelse gjør "mester" (ikke bokstavelig talt altså:-)

Klem,

Nei, det går ikke an å bli likt av alle :o) Men vanskelig er det.

Lykke til da :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453523
Del på andre sider

Gjest Jente31

Nå faller det noen tårer her, Jente31....

Håper du blir her, jeg, så du kan være en styrke og inspirasjon for andre. Det du har gjennomgått har vært knalltøft, og du klarer gang på gang å løfte deg selv i nakken og velger å forstå fremfor å gi opp!

Jeg har også lært mye gjennom deg og NHD sine svar til deg, som vi begge har måtte lese mer enn en gang for å få aha-opplevelser.....

Så jeg håper jo å få se nicket ditt, når det passer det slik for deg ;)

Like før det feller en tåre eller to her også:-)

Jeg kan alltids stikke innom i ny og ne, og gi tilbakemeldinger og tips. For jeg har uten tvil kommet til en behandler som er minst like dyktig som nhd.

Men det er viktig og nødvendig for meg å gå videre nå, og ikke lenger bruke dol som et "terapirom". Dessuten trenger jeg et anker i rl, som jeg kan støtte meg til når det stormer som verst. Jeg kan ikke forvente at nhd skal være dette annkeret lenger. Som jeg skrev til frosken, så blir det litt for lettvint også, å etterspørre svar og bekreftelser osv.

Jeg har "rotet" rundt dette før - men jeg kjenner at det har sunket helt inn nå.

Nei, nå blir det mye refleskjoner her. :-)

Du er en sterk dame du også, hidi, og du har fascinert meg flere ganger med dine sterke meninger:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453524
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente31

Tusen takk for tilbakemelding, frosk :-)

Jeg skjønner hva du mener.

Men jeg trenger å komme meg videre og forholde meg til behandler i RL, bl.a fordi det vil gi meg større vekst (her inne blir det litt for enkelt og kort vei til å få svar og bekreftelser, så jeg gjør det for min egen del), og da må det bare bli et enten/eller. Om det er noe helt viktig og nødvendig spm, blir noe annet. Men jeg kan ikke fortsette å bruke dol som et "terapirom".

Jeg tror ikke det trenger å være likt for alle heller, og at det ikke foreligger noen "fasitsvar" i en prosess. En av grunnene til å forholde seg i RL :-)

Egentlig tenkte jeg å vente med å skrive dette innlegget, fordi jeg ikke ønsker at det skal se ut som at jeg fisker etter bekreftelse etter den "fæle" uka som har vært. Det har jo skjedd før. Men jeg vet innerst inne at det ikke er slik. Jeg har det bare litt travelt, har ikke tid til å vente med det, fordi jeg ønsker å legge det bak meg og gå videre.

Jaja, noen av mine refleksjoner :-)

Klem,

''Om det er noe helt viktig og nødvendig spm, blir noe annet.''

Det gikk litt fort i svingene her. Det skulle stå;

"om jeg har et helt nødvendig spm, blir noe annet"

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453539
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Like før det feller en tåre eller to her også:-)

Jeg kan alltids stikke innom i ny og ne, og gi tilbakemeldinger og tips. For jeg har uten tvil kommet til en behandler som er minst like dyktig som nhd.

Men det er viktig og nødvendig for meg å gå videre nå, og ikke lenger bruke dol som et "terapirom". Dessuten trenger jeg et anker i rl, som jeg kan støtte meg til når det stormer som verst. Jeg kan ikke forvente at nhd skal være dette annkeret lenger. Som jeg skrev til frosken, så blir det litt for lettvint også, å etterspørre svar og bekreftelser osv.

Jeg har "rotet" rundt dette før - men jeg kjenner at det har sunket helt inn nå.

Nei, nå blir det mye refleskjoner her. :-)

Du er en sterk dame du også, hidi, og du har fascinert meg flere ganger med dine sterke meninger:-)

Uff ja, jeg kan være altfor skarp noen ganger, må lære meg litt ydmykhet ;)

Vi har alle noe å lære så lenge det er liv i oss! Noen får hardere lærepenger enn andre, ikke sant?

Du er også en tøff dame, og tøffere kommer du til å bli, Jente31, og selvfølgelig må du oppdatere oss i ny og nè, nysgjerrige som vi er ;)

Og mange vil ha glede av din erfaring og styrke, vet du ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453575
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Du er flink. Tenk alt du har fått til. Og vi treng ros når vi har vore så flinke.

Det bildet eg sendte deg av dei glade, jublande barna mine. Det sendte eg til mange. Eg har behov for å vise kor flink eg har vore, og kor fint vi har det nå. For tre år sidan ville ikkje størstejenta snakke med meg. Kor tøff prosessen kan vere til eit lykkeleg liv. Angst, smerte, forsakelser, tålmodigheit. Men med målet klart, at vi skal lykkast, så greier vi det.

Underveis treng vi oppmuntring, heiarop og ros, masse ros :-)

Stor klem frå ei i heiagjengen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453628
Del på andre sider

Gjest imponert

Jeg kommer til å savne deg her inne. Jeg har skrevet det tidligere, men med dine innlegg fikk du meg til å se meg selv litt utenfra på mange områder (noen av de avhengige og de unnvikende trekkene har vi nok hatt felles tenker jeg) så jeg har lært utrolig mye av å ha deg her.

Jeg kan nesten ha litt dårlig samittighet for at aldri jeg tok den støyten du har tatt, og har stått frem med et fast nick. (Jeg husker ikke engang hvilket nick jeg takket deg med sist, så det er sikkert et nytt nå) Men jeg har aldri skrevet veldig mye her inne heller. Bare et spørsmål i ny og ne. Og sånn sett ville jeg nok aldri kunnet være en hjelp på samme måte som du har vært. Men da du kom inn hit begynte jeg fast å følge med fordi jeg gjenkjente så mye, og kunne skjønne hvorfor terapeuter eller lignende hadde sagt ting til/om meg, for hos deg så jeg akkurat det samme utenfra. Det har vært kjempeinteressant og lærerikt å følge deg på veien.

Lykke til videre i RL og også på dol om du skulle (for)bli her iblant likevel. Jeg er helt sikker på at det vil gå deg godt, når du bare fortsetter å kjempe og stå på og være utålmodig på den riktige måten :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453820
Del på andre sider

Gjest imponert

Jeg kommer til å savne deg her inne. Jeg har skrevet det tidligere, men med dine innlegg fikk du meg til å se meg selv litt utenfra på mange områder (noen av de avhengige og de unnvikende trekkene har vi nok hatt felles tenker jeg) så jeg har lært utrolig mye av å ha deg her.

Jeg kan nesten ha litt dårlig samittighet for at aldri jeg tok den støyten du har tatt, og har stått frem med et fast nick. (Jeg husker ikke engang hvilket nick jeg takket deg med sist, så det er sikkert et nytt nå) Men jeg har aldri skrevet veldig mye her inne heller. Bare et spørsmål i ny og ne. Og sånn sett ville jeg nok aldri kunnet være en hjelp på samme måte som du har vært. Men da du kom inn hit begynte jeg fast å følge med fordi jeg gjenkjente så mye, og kunne skjønne hvorfor terapeuter eller lignende hadde sagt ting til/om meg, for hos deg så jeg akkurat det samme utenfra. Det har vært kjempeinteressant og lærerikt å følge deg på veien.

Lykke til videre i RL og også på dol om du skulle (for)bli her iblant likevel. Jeg er helt sikker på at det vil gå deg godt, når du bare fortsetter å kjempe og stå på og være utålmodig på den riktige måten :-)

Jeg vil bare legge til en liten kommentar til til mitt forrige svar. Nå er mye forskjellig mellom oss, men mye er også likt. Og derfor ville jeg bare si at jeg nå så og si har sluttet å tenke på hva andre tenker om meg bestandig. Jeg bryr meg ikke på samme måten om hva folk synes om meg lenger. Jeg "gir mer faen" hvis man kan si det sånn. Jeg spør om ting, og jeg får de svarene jeg får. Jeg sier mine meninger, og jeg tør å være uenig. Jeg er blitt en slik person jeg liker at andre personer er. Ikke en slik person jeg tror andre liker at jeg er. (Hvis du skjønner forskjellen) Jeg er blitt mer egoistisk og tenker mer på meg selv. Og det er befriende deilig. Ville bare si det for å vise at det så absolutt er håp, om du bare fortsetter å kjempe og å lære :)

Det siste jeg gjorde før jeg avsluttet terapi var deltakelse i et selvhevdelseskurs. Det anbefales på det sterkeste. Men det tok en stund i terapi før jeg var kommet dit at jeg hadde mot nok til å tørre å delta på et slikt kurs. Vet ikke om den siden er lik hos oss, men tenkte jeg ville nevne det likevel :) Det hjalp meg masse, og jeg fikk virkelig trent på det jeg trengte å trene på. Så "utålmodig" som du er kan det godt hende du kommer til et slikt stadium mye raskere enn jeg selv gjorde. Jeg synes i alle fall du har hatt en rivende utvikling mens du har vært her på dol.

Men igjen, selv om mye er likt mellom oss er nok mye også ulikt, så det er slett ikke sikkert det jeg skriver passer for deg. Det vet du best, og finner du best ut, selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302758-takk-til-dere-alle-o/#findComment-2453843
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...