Gjest Trøndertøusa Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Hadde du virkelig skrevet dette innlegget med annonsering av din avskjed med dette forumet dersom NHD hadde svart deg? Godt å se en undrer...:-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Hadde du virkelig skrevet dette innlegget med annonsering av din avskjed med dette forumet dersom NHD hadde svart deg? Ja :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Det har skjedd mye i positiv retning i din tid korte tid på dol dette tror jeg er nok et steg i riktig retning:) Ikke fordi jeg synes du har vært masete (det vet du jeg ikke synes), men det kan være sundt for deg å fokusere på andre ting. Men jeg synes som frosken at det trenger ikke være noe enten/eller. Du kan jo bruke småbarn/åpent av og til og forsøke holde deg kun der og så kan vi få høre hvordan det går med deg:) Lykke til videre! 0 Siter
Gjest unknown...but still regular here Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 du kjenner meg ikke via nick,men vi har likevel vært i kontakt.du har svart på en del av mine innlegg bl.a.Takk for hjelpen,og lykke til:) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg kommer til å savne deg her inne. Jeg har skrevet det tidligere, men med dine innlegg fikk du meg til å se meg selv litt utenfra på mange områder (noen av de avhengige og de unnvikende trekkene har vi nok hatt felles tenker jeg) så jeg har lært utrolig mye av å ha deg her. Jeg kan nesten ha litt dårlig samittighet for at aldri jeg tok den støyten du har tatt, og har stått frem med et fast nick. (Jeg husker ikke engang hvilket nick jeg takket deg med sist, så det er sikkert et nytt nå) Men jeg har aldri skrevet veldig mye her inne heller. Bare et spørsmål i ny og ne. Og sånn sett ville jeg nok aldri kunnet være en hjelp på samme måte som du har vært. Men da du kom inn hit begynte jeg fast å følge med fordi jeg gjenkjente så mye, og kunne skjønne hvorfor terapeuter eller lignende hadde sagt ting til/om meg, for hos deg så jeg akkurat det samme utenfra. Det har vært kjempeinteressant og lærerikt å følge deg på veien. Lykke til videre i RL og også på dol om du skulle (for)bli her iblant likevel. Jeg er helt sikker på at det vil gå deg godt, når du bare fortsetter å kjempe og stå på og være utålmodig på den riktige måten :-) Hei Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det gjør godt å få en slik tilbakemelding, ikke bare styrker det selvbildet - men det er også en veldig god følelse å høre/vite at man har vært til hjelp. Du skal ikke tenke på motbøren jeg har fått. Det er ikke all motbøren som "stemmer", og det er noe jeg innerst inne vet. Men faktisk har den vært med å styrke selvbildet mitt, jeg har lært mye av det. Jeg har et uttrykk som heter "vondt skal vondt fordrive". Er det ikke deilig å kunne gi mer f***? :-) Lykke til videre du også :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg vil bare legge til en liten kommentar til til mitt forrige svar. Nå er mye forskjellig mellom oss, men mye er også likt. Og derfor ville jeg bare si at jeg nå så og si har sluttet å tenke på hva andre tenker om meg bestandig. Jeg bryr meg ikke på samme måten om hva folk synes om meg lenger. Jeg "gir mer faen" hvis man kan si det sånn. Jeg spør om ting, og jeg får de svarene jeg får. Jeg sier mine meninger, og jeg tør å være uenig. Jeg er blitt en slik person jeg liker at andre personer er. Ikke en slik person jeg tror andre liker at jeg er. (Hvis du skjønner forskjellen) Jeg er blitt mer egoistisk og tenker mer på meg selv. Og det er befriende deilig. Ville bare si det for å vise at det så absolutt er håp, om du bare fortsetter å kjempe og å lære Det siste jeg gjorde før jeg avsluttet terapi var deltakelse i et selvhevdelseskurs. Det anbefales på det sterkeste. Men det tok en stund i terapi før jeg var kommet dit at jeg hadde mot nok til å tørre å delta på et slikt kurs. Vet ikke om den siden er lik hos oss, men tenkte jeg ville nevne det likevel Det hjalp meg masse, og jeg fikk virkelig trent på det jeg trengte å trene på. Så "utålmodig" som du er kan det godt hende du kommer til et slikt stadium mye raskere enn jeg selv gjorde. Jeg synes i alle fall du har hatt en rivende utvikling mens du har vært her på dol. Men igjen, selv om mye er likt mellom oss er nok mye også ulikt, så det er slett ikke sikkert det jeg skriver passer for deg. Det vet du best, og finner du best ut, selv. Jo, det høres ut som vi har mye til felles. Takk for tipset :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 du kjenner meg ikke via nick,men vi har likevel vært i kontakt.du har svart på en del av mine innlegg bl.a.Takk for hjelpen,og lykke til:) Takk for hyggelig tilbakemelding :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Det har skjedd mye i positiv retning i din tid korte tid på dol dette tror jeg er nok et steg i riktig retning:) Ikke fordi jeg synes du har vært masete (det vet du jeg ikke synes), men det kan være sundt for deg å fokusere på andre ting. Men jeg synes som frosken at det trenger ikke være noe enten/eller. Du kan jo bruke småbarn/åpent av og til og forsøke holde deg kun der og så kan vi få høre hvordan det går med deg:) Lykke til videre! Takk, Wita :-) Ja, jeg er sikker på at dette er et steg i riktig retning. Jeg har tenkt på froskens råd om å delta på andre forum, og det er noe jeg kansje kommer til å gjøre etterhvert. Det er jo bare sunt med diskusjoner. Har ofte sittet på sidelinja og vært tilskuer, skjønner du :-) Men nå tror jeg det bare gjør godt å få litt avstand, og det med en god følelse hva gjelder både dere og nhd. Klem fra 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg kan skrive under på at det er vanskelig å forstå både seg selv og andre. Det er en lang og kronglete prosess med mange misforståelser og tolkninger hit og dit, mange vanskelige følelser osv osv, sånn er det i allefall for meg. Har alltid syntes du var så flink til å uttrykke deg jeg, cathlin :-) Og så er du så ærlig - og tør stå for det. Det synes jeg er en styrke. Og ja - det er vanskelig. det er en prosess både på godt og vondt. Men jeg har et ordtrykk som heter vondt skal vondt fordrive. Man kommer som regel styrket utav det, er min erfaring. :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Du er flink. Tenk alt du har fått til. Og vi treng ros når vi har vore så flinke. Det bildet eg sendte deg av dei glade, jublande barna mine. Det sendte eg til mange. Eg har behov for å vise kor flink eg har vore, og kor fint vi har det nå. For tre år sidan ville ikkje størstejenta snakke med meg. Kor tøff prosessen kan vere til eit lykkeleg liv. Angst, smerte, forsakelser, tålmodigheit. Men med målet klart, at vi skal lykkast, så greier vi det. Underveis treng vi oppmuntring, heiarop og ros, masse ros :-) Stor klem frå ei i heiagjengen. Det høres ut som du har en stor heiagjeng du også, og det er godt å ha med seg. Du er et godt eks på at det er fullt mulig å komme seg videre. Bildet var bare herlig :-) Stor klem tilbake, fra en i din heiagjeng også, 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Uff ja, jeg kan være altfor skarp noen ganger, må lære meg litt ydmykhet Vi har alle noe å lære så lenge det er liv i oss! Noen får hardere lærepenger enn andre, ikke sant? Du er også en tøff dame, og tøffere kommer du til å bli, Jente31, og selvfølgelig må du oppdatere oss i ny og nè, nysgjerrige som vi er Og mange vil ha glede av din erfaring og styrke, vet du Synes du har vist ydmykhet flere ganger jeg, hidi, og det skal du ha ros for :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Ja :-) Ja fordi: jeg har skjønt at svaret hans var velment. :-) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Godt å se en undrer...:-) Gud bedre for en tåredryppende tråd. Rene Hotel Cæsar dette gitt. Bittelittegrann psykt. Poengterer at jeg er glad trådstarter har det bedre. Men jeg lurer på hvor mye bedre egentlig...det blir fryktelig svart/hvitt. 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Gud bedre for en tåredryppende tråd. Rene Hotel Cæsar dette gitt. Bittelittegrann psykt. Poengterer at jeg er glad trådstarter har det bedre. Men jeg lurer på hvor mye bedre egentlig...det blir fryktelig svart/hvitt. Er også glad for at trådstarter har det bedre, for all del. Men, tåredryppende avskjedsstunder har man vel sett før, å så lenge man vet det snart kommer en ny, så er det vel like greit å sukke litt oppgitt for seg selv??;-) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Er også glad for at trådstarter har det bedre, for all del. Men, tåredryppende avskjedsstunder har man vel sett før, å så lenge man vet det snart kommer en ny, så er det vel like greit å sukke litt oppgitt for seg selv??;-) Jo, det har du i grunnen helt rett i! :-) 0 Siter
Gjest tilbake i dag Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Er også glad for at trådstarter har det bedre, for all del. Men, tåredryppende avskjedsstunder har man vel sett før, å så lenge man vet det snart kommer en ny, så er det vel like greit å sukke litt oppgitt for seg selv??;-) Ja hun holdt natten over. I dag svarte hun på flere innlegg... 0 Siter
frosken Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Ja hun holdt natten over. I dag svarte hun på flere innlegg... Jeg synes det er unødvendig å komme med denne typen kommentarer, da du neppe gjør det i en god hensikt. Vi har alle våre sider som kommer til uttrykk på ulikt vis og jeg synes det er greit å gi direkte tilbakemeldinger. På et eller annet tidspunkt har allikevel disse tilbakemeldingene en tendens til å minne om mobbing. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Ja hun holdt natten over. I dag svarte hun på flere innlegg... Nå må dere slutte! Mobbing er ikke kult 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Ja hun holdt natten over. I dag svarte hun på flere innlegg... Å lette litt på trykket, er en ting.. Fortsetter vi nå, er jeg enig med H at det blir mobbing. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Ja hun holdt natten over. I dag svarte hun på flere innlegg... Gir det en god følelse å nærmest mobbe meg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.