Gå til innhold

Bunadskjorta mi -uhu uhu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trøndertøusa

Har allerede prøvd det-men takk lell

Ups.. Da spørs det om toget er gått.. Er det lin eller bomull? Spør på f.eks Husfliden om gode råd. I aller siste omgang, før søplet, hadde jeg ville prøvd klorin. Men det, først når alt annet var prøvd.

Annonse

Du har fått et par tips om kloring. Jeg har alrdi kloret lin (vet ikke om skjorta er i lin?), bare bomull, men du bør være ytterst forsiktig med _mengden_ klorin i vannet, for ikke å ødelegge firbene. Lest på klorinflaska . Mener å huske det står noe om hel eller halv kork per 10 liter vann. Pass også på at du ikke overdriver tiden skjorta ligger i klorvannet.

Kornblomst1365380874

Du har fått et par tips om kloring. Jeg har alrdi kloret lin (vet ikke om skjorta er i lin?), bare bomull, men du bør være ytterst forsiktig med _mengden_ klorin i vannet, for ikke å ødelegge firbene. Lest på klorinflaska . Mener å huske det står noe om hel eller halv kork per 10 liter vann. Pass også på at du ikke overdriver tiden skjorta ligger i klorvannet.

Prøv Biotex hvitt - tror jeg kjøpte min på Coop. Virker bra.

Vil også opplyse om at Husfliden har eget vaskemiddel til skjortene som er veldig bra, men nå trenger du nok Biotex Hvitt.

Annonse

Gjest røros

Hvis den alikevel er ødelagt så hadde jeg prøvd å klore den. Dersom den er helt hvit selvfølgelig! Har den fargede broderier (noen få har jo det) så må du ikke finne på det.

Takk til dere alle for tips. Biotex hvit har jeg ikke prøvd,men det skal jeg prøve. Det brukte jeg da skjorta var ny for å få den hvit. Skjorta var nemlig gulaktig av farge da.Det var et tips jeg fikk på husfliden den gang. Nå hadde de ikke tips til meg, men hva gjør vel det når en har så mange kloke"venner" på DOL. Dere skal få resultatet når jeg har prøvd. Tør ikke bruke klor.

Takk til dere alle for tips. Biotex hvit har jeg ikke prøvd,men det skal jeg prøve. Det brukte jeg da skjorta var ny for å få den hvit. Skjorta var nemlig gulaktig av farge da.Det var et tips jeg fikk på husfliden den gang. Nå hadde de ikke tips til meg, men hva gjør vel det når en har så mange kloke"venner" på DOL. Dere skal få resultatet når jeg har prøvd. Tør ikke bruke klor.

Hvis det ikke går med biotex hvit, så gi de dråpene jeg snakket om en sjangs. Jeg hadde en gang en del hvite skjorter som hadde fått slike brune skjolder, jeg kastet dem. En nabo fortalte at jeg måtte prøve dette, så ok, jeg plukket dem tilbake. Og jaggu forsvant alle merkene! Jeg vil tro at bunadskjorter koster endel, så da prøver man det som prøves kan :)

Gjest røros

Hvis det ikke går med biotex hvit, så gi de dråpene jeg snakket om en sjangs. Jeg hadde en gang en del hvite skjorter som hadde fått slike brune skjolder, jeg kastet dem. En nabo fortalte at jeg måtte prøve dette, så ok, jeg plukket dem tilbake. Og jaggu forsvant alle merkene! Jeg vil tro at bunadskjorter koster endel, så da prøver man det som prøves kan :)

Det skal jeg gjøre - kan jo ikke bare kaste en skjorte som koster så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...