Gå til innhold

NHD/ Vil jeg klare å gå ned?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinnen uten nick

Er ei kvinne på 37 år som trenger å gå ned 15-20 kg i vekt. Jeg går på medisinen Cisordinol 20 mg. Etter som jeg vet har jeg normalt stoffskifte, men jeg har forhøyet av et hormon ( husker ikke hva det heter...) men det gir litt melk i brystene og uteblitt menstruasjon...

Er veldig motivert og har lagt om kostholdet og trimmer. Men vekttapet lar vente på seg. så mitt spørsmål er: hindrer medisinen Cisordinol meg å gå ned i vekt... eller bør jeg fortsette min gode trend, prøve hardere så vil jeg gå ned?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302813-nhd-vil-jeg-klare-%C3%A5-g%C3%A5-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forskning viser at det er ekstremt vanskelig å gå mye ned i vekt og bli der. Alt over 5% skal en være meget fornøyd med. Om en greier 10%, hører en med til unntakene. Dette skal en huske og ikke alltid gi medisinen skylden, for de tallene jeg nevner gjelder de som ikke bruker medisiner. For varig vektnedgang, trenger en varig omleging av livsstil.

Gjest Valnøtt

Jeg ville bare motivere deg litt - jeg har tatt av over førti kilo - og jeg har holdt dem av også. Så det går an! Medisinene dine vet jeg ikke noe om, men jeg kan love deg at om du må kjempe hardere for å gå ned i vekt med dem enn ellers, så vil kroppen din uansett fryde seg stort over det fine du gjør med den når du gir den riktig mat og mosjon.

Også vil du elske (his du ikke allerede har oppdaget det) hva som skjer mentalt når man har trent skikkelig :-)

Gjest Louvisa

Forskning viser at det er ekstremt vanskelig å gå mye ned i vekt og bli der. Alt over 5% skal en være meget fornøyd med. Om en greier 10%, hører en med til unntakene. Dette skal en huske og ikke alltid gi medisinen skylden, for de tallene jeg nevner gjelder de som ikke bruker medisiner. For varig vektnedgang, trenger en varig omleging av livsstil.

Takk for ditt ærlige synspunkt. Skulle ikke tro helsenorge er klar over dette, da hadde de kanskje latt være å pese om slaking, slanking, slanking. Kanskje er det viktigst å ikke gå videre opp i vekt, og heller tenke på å mosjonere, for å leve sunnere. Tror faktisk noen bare kan falle ned i en depresjon og bli enda feitere med det fokuset som er i dag.

Er litt skremt over f.eks VG vektklubbb fylt med helsefolk som anbefaler 1300 kcal til en stor kvinne som meg, da jeg ønsker å gå ned et kilo i uka. Tror mange som bruker det forumet kommer til å rase ned i vekt, men raskt også gå opp igjen.

Og en annen ting å, dersom dette er så vanskelig som du beskriver så betyr det jo at vi som skal slanke oss skal ut i en meget tøff kamp. Tror det er viktig å være klar over hva vi faktisk kjemper imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...