Gå til innhold

Mykostatin mot Trøske, hvor lenge?


Velouria

Anbefalte innlegg

Vi fikk Mykostatin av legen for å behandle trøske/sopp. Vesla får 1 ml mikstur, 4 ganger daglig. Og jeg fikk mast meg til å få salve (hun mente det ikke var nødvendig å behandle oss begge) som jeg skal bruke 2 ganger daglig. Jeg har blitt sår og rosa på begge brystene, det brune området, jeg smører hele dette området, er det riktig?

Jeg fikk ikke noen beskjed om hvor lenge behandlingen skulle foregå. Skal vi bruke opp hele flasken med miks.? Den er på 100 ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Velouria. Vedrørende barnet ditt så prøv å fjern eventuelt hvitt belegg hun har i munnen ved å vaske det bort med en tynn kompress/klut, som du tar på fingeren din. Det viktigste er å få miksturen smurt litt rundt i munnen slik at det virker på slimhinnene. Nedi magesekken har den ingen effekt. Derfor er det ikke sikkert at du trenger å gi så mye som 1 ml. Vedrørende deg selv så bør du smøre deg etter hver amming, men maks x8 i døgnet. Mange har dårlig effekt av behandlingen fordi de ikke smører ofte nok. Ja det er riktig at du smører på hele det brune området. Dere bør behandles minimum 2 uker eller lengre ved behov, og da noen dager etter symptomene er borte. Bruker barnet ditt smokk, så må den kokes hver dag. Bruk bare ammeinnlegg som kan kokes eller skiftes hver dag. Vær nøye med håndvask. Vanligvis vil det gå noen dager før du merker bedring. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrund

Kjære Velouria. Vedrørende barnet ditt så prøv å fjern eventuelt hvitt belegg hun har i munnen ved å vaske det bort med en tynn kompress/klut, som du tar på fingeren din. Det viktigste er å få miksturen smurt litt rundt i munnen slik at det virker på slimhinnene. Nedi magesekken har den ingen effekt. Derfor er det ikke sikkert at du trenger å gi så mye som 1 ml. Vedrørende deg selv så bør du smøre deg etter hver amming, men maks x8 i døgnet. Mange har dårlig effekt av behandlingen fordi de ikke smører ofte nok. Ja det er riktig at du smører på hele det brune området. Dere bør behandles minimum 2 uker eller lengre ved behov, og da noen dager etter symptomene er borte. Bruker barnet ditt smokk, så må den kokes hver dag. Bruk bare ammeinnlegg som kan kokes eller skiftes hver dag. Vær nøye med håndvask. Vanligvis vil det gå noen dager før du merker bedring. Lykke til.

Hei!

Sønnen min på 3 mnd har hatt trøske lenge i munnen.

Jeg ble lei av å se at Mykostatinen ikke virket noe særlig. Jeg fikk ikke salve til meg, var heller ikke sår.

Så fikk jeg kjerringrådet med å holde meg unna sukker for en stund.

Nå har han nesten ikke trøske igjen, etter bare 1 uke med sukkerfri diett.

Jeg smører naturell yoghurt på trøskeområdet hans i tillegg. (3 g i døgnet)

Prøv dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sønnen min på 3 mnd har hatt trøske lenge i munnen.

Jeg ble lei av å se at Mykostatinen ikke virket noe særlig. Jeg fikk ikke salve til meg, var heller ikke sår.

Så fikk jeg kjerringrådet med å holde meg unna sukker for en stund.

Nå har han nesten ikke trøske igjen, etter bare 1 uke med sukkerfri diett.

Jeg smører naturell yoghurt på trøskeområdet hans i tillegg. (3 g i døgnet)

Prøv dette!!

Jeg har også prøvd Mycostatin på sønnen min, og det virket med det samme, men når kuren var over kom soppen tilbake etter få dager. Så jeg skal prøve sukker-rådet ditt!! (Jeg er veldig glad i søtt, så det kan nok være der det ligger, ja....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...