Gå til innhold

barnehage

lurvelita

Anbefalte innlegg

når får man svar fra barnehagen om barnehageplass?

Jeg vet jeg ikke får plass før august, men spent på hvilken barnehage det blir. Tenk at jenten min er 1 år. Det går altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Antar dette varierer veldig, men i Oslo pleier ikke hovedopptaket være klar før uti juni. Veldig sent - da reiser man jo på snart på ferie, og ønsker plass fra august!

Men så vidt jeg husker skjer første tildeling gjerne langt tidligere, så det er kun de som ennå ikke har fått plass, og som enten får plass i annen eller tredje runde, eller får endelig avslag, som må vente til juni.

Men det er noen år siden jeg var med i søknadsrunden (heldigvis) - ting kan ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tildelt barnehageplass for et par-tre uker siden, så det varierer tydeligvis fra sted til sted.

Krysser fingrene for dere, jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstice

I Bergen sender de ut første runde med tilbud på fredag. Så vi får vel vite det tidlig i neste uke. Vi bor i en bydel som ikke har full dekning ennå, så jeg krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk svar for ca 2 uker siden, altså 2 uker etter fristen. Det er kun nettsøknader i kommunen her nå, tror jeg. Tidligere da man søkte på papir tok det mange flere måneder før en fikk svar.

Ville kanskje tatt en titt på kommunens hjemmeside, kanskje det står noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 7 år siden, men vi fikk svar i første halvdel av april om barnehageplass. Og det var da kun papirsøknader da, så jeg skjønner ikke helt hva Åsemor snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Lørenskog kommune sendes svarene ut fredag 11.april.

Har SÅ lyst til å fortelle de foreldrene som har søsken i bhg hvor jeg jobber at de bare kan slappe av - men alt er strengt hemmelig fram til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

I Oslo sendes de første svarene ut nå - og så er det fortløpende opptak etter det ettersom barna flytter på seg og sier opp gamle plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tildelt barnehageplass for et par-tre uker siden, så det varierer tydeligvis fra sted til sted.

Krysser fingrene for dere, jeg. :-)

nope. ingen tilbud :( og jeg bor i en bydel med god dekning. Har visst gode sjanser i suppleringsopptaket. De kunne nesten garantere plass til meg fra 1 august, men kjedelig å ikke vite hvor jeg får. Har så lyst på 1. prioritet. så nærmt hjemmet. Er en veldig utålmodig sjel. Kjedelig å vente til supleringsopptaket er ferdig i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...