Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg skrev et innlegg her i påsken om at mora mi var i full gang igjen med plagingen sin. Der spådde jeg også at jeg vet jo hva som venter meg nå - først driver hun på en stund til jeg er passe sliten, også kommer eksmannen på banen og knekker meg helt. Jepp - nå er eksmannen i gang - helt etter den vanlige rutetabellen sin. Denne gangen har han valgt å ikke medisinere ungen under samvær, slik at han ble syk. Skikkelig deilig type. Flink til å regne er han også. Det er helt riktig at det stresser meg når ungene ikke har det bra. *knurr...* Om ikke annet er det ihvertfall positivt at de er forutsigbare... Noen måneder med opptrapping nå, så roer det seg forhåpentlig ned til sommeren. Hadde vært deilig med en rolig sommer i år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ja,håper du får en rolig sommer,det fortjener du virkelig : ) For en drittsekk han er!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 ''Denne gangen har han valgt å ikke medisinere ungen under samvær, slik at han ble syk.'' NEI! Han kan da ikke gjøre slik mot sine egne barn???? Jeg klarer ikke å forstå at en forelder kan gjøre slik og fortsatt få være forelder! Jeg skjønner at han vil straffe deg, men har han ikke hjerne nok til å forstå at det er hans eget barn som lider mest? Kjære deg - er det ingenting du kan gjøre for å få satt myndighetene på saken? Det der er jo ren og skjær mishandling av barnet, det kan da ikke være tillatt???? Hva hvis du lot være å gi barnet medisin - da ville du vel blitt fratatt omsorgen? Eller? Ut over det - jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at du må - som vanlig - rette ryggen, trekke pusten dypt og stålsette deg mot det du vet kommer. Det er bare så forferdelig det du gjennomgår, jeg skjønner ikke at det går an at ikke noe blir gjort. Jeg fatter det bare ikke. Øs av deg frustrasjoner her, i alle fall, så har du i det minste en liten ventil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 ''Denne gangen har han valgt å ikke medisinere ungen under samvær, slik at han ble syk.'' NEI! Han kan da ikke gjøre slik mot sine egne barn???? Jeg klarer ikke å forstå at en forelder kan gjøre slik og fortsatt få være forelder! Jeg skjønner at han vil straffe deg, men har han ikke hjerne nok til å forstå at det er hans eget barn som lider mest? Kjære deg - er det ingenting du kan gjøre for å få satt myndighetene på saken? Det der er jo ren og skjær mishandling av barnet, det kan da ikke være tillatt???? Hva hvis du lot være å gi barnet medisin - da ville du vel blitt fratatt omsorgen? Eller? Ut over det - jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at du må - som vanlig - rette ryggen, trekke pusten dypt og stålsette deg mot det du vet kommer. Det er bare så forferdelig det du gjennomgår, jeg skjønner ikke at det går an at ikke noe blir gjort. Jeg fatter det bare ikke. Øs av deg frustrasjoner her, i alle fall, så har du i det minste en liten ventil. Er ikke noe jeg kan gjøre. Han sier bare at det er min skyld fordi jeg ikke har sendt med medisiner nok., (Jeg har spurt mange ganger om jeg ikke snart skal sende med nye, men han har sagt at han har nok enda). Myndigheten - hehe, nei de gjør ikke stort. Det holder at han sier at jeg bruker ungene bevisst i skilsmissen så slipper de taket i alt som har med oss å gjøre. At jeg kan vise til noe annet, spiller ingen rolle. Nå sitter junior i stua ihvertfall, og er heldigvis hjemme igjen. Eksen hadde sagt at jeg ikke gadd å ordne med medisinene hans, så det var min skyld at han ble syk. Sjarmerende type. På familievernkontoret sier de at prognosen for eksen er sånn at hele livet hans antagelig vil dreie seg om meg i all fremtid. Han har ikke annet enn hatet til meg å leve for, så da tar han iallefall godt vare på det. De sier at når han får seg en ny dame, som han får barn med, så vil hun antagelig ta over stafettpinnen fra meg når hun kaster ham ut en eller annen gang, men frem til da er det meg verden snurrer rundt for ham. Siden han ikke er kjent for hverken å barbere seg, klippe negler eller hår eller kjøpe seg et plagg iblant, så ser det ikke ut til at jeg får noen arvtagerske med det første, dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er ikke noe jeg kan gjøre. Han sier bare at det er min skyld fordi jeg ikke har sendt med medisiner nok., (Jeg har spurt mange ganger om jeg ikke snart skal sende med nye, men han har sagt at han har nok enda). Myndigheten - hehe, nei de gjør ikke stort. Det holder at han sier at jeg bruker ungene bevisst i skilsmissen så slipper de taket i alt som har med oss å gjøre. At jeg kan vise til noe annet, spiller ingen rolle. Nå sitter junior i stua ihvertfall, og er heldigvis hjemme igjen. Eksen hadde sagt at jeg ikke gadd å ordne med medisinene hans, så det var min skyld at han ble syk. Sjarmerende type. På familievernkontoret sier de at prognosen for eksen er sånn at hele livet hans antagelig vil dreie seg om meg i all fremtid. Han har ikke annet enn hatet til meg å leve for, så da tar han iallefall godt vare på det. De sier at når han får seg en ny dame, som han får barn med, så vil hun antagelig ta over stafettpinnen fra meg når hun kaster ham ut en eller annen gang, men frem til da er det meg verden snurrer rundt for ham. Siden han ikke er kjent for hverken å barbere seg, klippe negler eller hår eller kjøpe seg et plagg iblant, så ser det ikke ut til at jeg får noen arvtagerske med det første, dessverre... Og det er dette jeg bare ikke kan forstå. Du kan bevise at saken er annerledes enn han sier, og allikevel hjelper det ikke. Om du, som den som har hovedomsorgen, hadde gjort tilsvarende, så hadde du da ikke sluppet unna med det?! Jeg synes det er så forferdelig, både for deg og ungene. Jeg skjønner at han må være psyk, men det burde jo være argument godt nok for at han ikke kan ha ansvar for ungene overhode - når han gjør slik! Heldigvis blir ungene større og forstår mer etter hvert, men det er en mager trøst i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Og det er dette jeg bare ikke kan forstå. Du kan bevise at saken er annerledes enn han sier, og allikevel hjelper det ikke. Om du, som den som har hovedomsorgen, hadde gjort tilsvarende, så hadde du da ikke sluppet unna med det?! Jeg synes det er så forferdelig, både for deg og ungene. Jeg skjønner at han må være psyk, men det burde jo være argument godt nok for at han ikke kan ha ansvar for ungene overhode - når han gjør slik! Heldigvis blir ungene større og forstår mer etter hvert, men det er en mager trøst i hverdagen. Han er ikke psyk. Han er rett og slett bare godt, gammeldags slem. Mora mi er psyk og helt på jordet (unnskyld - jeg mener IKKE å gjøre ap med psykisk syke). Men eksen han er bare full av en viss mann. Og nei, jeg hadde neppe sluppet unna med noe som helst av det han driver med. Men heldigvis blir ungene større etterhvert og kan velge selv om de vil dra dit eller bli hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Han er ikke psyk. Han er rett og slett bare godt, gammeldags slem. Mora mi er psyk og helt på jordet (unnskyld - jeg mener IKKE å gjøre ap med psykisk syke). Men eksen han er bare full av en viss mann. Og nei, jeg hadde neppe sluppet unna med noe som helst av det han driver med. Men heldigvis blir ungene større etterhvert og kan velge selv om de vil dra dit eller bli hjemme. ''Men heldigvis blir ungene større etterhvert og kan velge selv om de vil dra dit eller bli hjemme.'' Hvordan vil han takle det, da, om ungene ikke vil reise til han? Tar han det ut på dem eller deg om han blir forbanna? Og det du skriver om at han bare er slem - det er jo enda mer skremmende! Rett og slett skremmende, å være slem mot egne barn er jo barnemishandling, men som skilt helgepappa kan han altså gjøre det uten at det får konsekvenser. Her må jaggu norsk lov ha et giganthøl! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 ''Men heldigvis blir ungene større etterhvert og kan velge selv om de vil dra dit eller bli hjemme.'' Hvordan vil han takle det, da, om ungene ikke vil reise til han? Tar han det ut på dem eller deg om han blir forbanna? Og det du skriver om at han bare er slem - det er jo enda mer skremmende! Rett og slett skremmende, å være slem mot egne barn er jo barnemishandling, men som skilt helgepappa kan han altså gjøre det uten at det får konsekvenser. Her må jaggu norsk lov ha et giganthøl! Jeg regner med at det blir varmt her når ungene begynner å nekte samværet (hvis de gjør det da - det har ikke jeg tenkt å påvirke dem til). Men da er de trygt plassert i sine egne hjem, så da få han ikke tak i noen å ta det ut på >) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ja,håper du får en rolig sommer,det fortjener du virkelig : ) For en drittsekk han er!!! Jepp, det er han. Nå hører selvsagt dere bare min side her inne, men etterhvert er de fleste gått forferdelig lei av hele fyren, inklusive familievern og sånne som ikke egentlig skal ta side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg regner med at det blir varmt her når ungene begynner å nekte samværet (hvis de gjør det da - det har ikke jeg tenkt å påvirke dem til). Men da er de trygt plassert i sine egne hjem, så da få han ikke tak i noen å ta det ut på >) Han virker jo helt gal, jeg blir nervøs på dine vegne... Gir deg i alle fall all mulig støtte fra denne PC-skjermen, skjønner du går ei tøff tid i møte, både på kort og lang sikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jepp, det er han. Nå hører selvsagt dere bare min side her inne, men etterhvert er de fleste gått forferdelig lei av hele fyren, inklusive familievern og sånne som ikke egentlig skal ta side. Det er jo forståelig,må være slitsomt dette for deg og barna,håper det order seg...men det gjør det vel ikke med det første,uff. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Han virker jo helt gal, jeg blir nervøs på dine vegne... Gir deg i alle fall all mulig støtte fra denne PC-skjermen, skjønner du går ei tøff tid i møte, både på kort og lang sikt. Takk :-) Jeg har jo det jeg kan ha for å være trygg. Voldsalarm, topp vakthold fra securitas (de har vært utrolige for å yte service for å hjelpe med situasjonen min), en kjæreste som kan passe på litt, hemmelig mobilnr privat så jeg kan få slått av jobbmobilen og nyte litt frihet, en arbeidsgiver som alltid stiller opp når jeg trenger noe ekstra og gode venner. Samt en god advokat. Så gjelder det bare å vite at nå har jeg gjort alt jeg kan - nå må jeg bruke tiden på å slappe av og ikke la dette ta over hele livet mitt. Da får han jo viljen sin likevel. Så jeg konsentrerer VELDIG hardt på å forsøke å holde fokus på andre ting enn familievold når jeg ikke er her inne :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Takk :-) Jeg har jo det jeg kan ha for å være trygg. Voldsalarm, topp vakthold fra securitas (de har vært utrolige for å yte service for å hjelpe med situasjonen min), en kjæreste som kan passe på litt, hemmelig mobilnr privat så jeg kan få slått av jobbmobilen og nyte litt frihet, en arbeidsgiver som alltid stiller opp når jeg trenger noe ekstra og gode venner. Samt en god advokat. Så gjelder det bare å vite at nå har jeg gjort alt jeg kan - nå må jeg bruke tiden på å slappe av og ikke la dette ta over hele livet mitt. Da får han jo viljen sin likevel. Så jeg konsentrerer VELDIG hardt på å forsøke å holde fokus på andre ting enn familievold når jeg ikke er her inne :-) Skjønner godt at du jobber for å holde tanke et annet sted, alternativt ville du jo blitt gal selv også. Og så bra at du har vært åpen om situasjonen til sjefen og venner, ogå ikke minst - at du har tatt de forholdsregler du kan gjennom voldsalarm og Securitas (ikke visste jeg at Securitas kunne gjøre slike ting, men HURRA!). Livet må leves her og nå, og det virker som du klarer det - mot alle odds. STÅ PÅ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skjønner godt at du jobber for å holde tanke et annet sted, alternativt ville du jo blitt gal selv også. Og så bra at du har vært åpen om situasjonen til sjefen og venner, ogå ikke minst - at du har tatt de forholdsregler du kan gjennom voldsalarm og Securitas (ikke visste jeg at Securitas kunne gjøre slike ting, men HURRA!). Livet må leves her og nå, og det virker som du klarer det - mot alle odds. STÅ PÅ! Det er ganske mye man kan få hjelp til i det private, så det var ikke noe problem. Securitas fikk se dokumentasjon på voldshistorikken og la dermed opp en tjeneste som er tilpasset meg. Det er kanskje det viktigste jeg kan si til unge jenter - at de bør få seg en utdannelse til et yrke som gjør at de er økonomisk uavhengige. Hadde jeg ikke hatt en økonomi som tåler en del, så tør jeg ikke tenke på hvordan verden hadde blitt for meg. Men jeg står han av denne gangen også, tenker jeg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kjære Valnøtt, Når jeg leser nedover i tråden, får jeg helt vondt i magen. Jeg synes det virker som du er flink til å lage deg strategier for å komme gjennom vanskelige perioder. Du er visst innmari sterk. Jeg kjenner meg igjen i dette med at en stakkars jævel snart bør ta over stafettpinnen for eksens ormer og padder. Jeg er så lei. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kjære Valnøtt, Når jeg leser nedover i tråden, får jeg helt vondt i magen. Jeg synes det virker som du er flink til å lage deg strategier for å komme gjennom vanskelige perioder. Du er visst innmari sterk. Jeg kjenner meg igjen i dette med at en stakkars jævel snart bør ta over stafettpinnen for eksens ormer og padder. Jeg er så lei. Klem fra Ja, er det ikke helt utrolig hvordan noen klarer å holde seg rødglødende i forhold til en eks de ikke har snakket med på flere år? Jeg er egentlig nesten imponert over at han holder ut. Mora mi har ingen andre å hate, så hun må jo nesten bare henge på... Men man utvikler jo systemer for å spare seg for gruff etterhvert. Ormer og padder var en bra beskrivelse :-) Og man lærer at man klarer å overleve mye rart. Og det beste - det som andre synes kan være et stort problem, er bare peanuts å fikse etter at man har levd sånn her en stund :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er ganske mye man kan få hjelp til i det private, så det var ikke noe problem. Securitas fikk se dokumentasjon på voldshistorikken og la dermed opp en tjeneste som er tilpasset meg. Det er kanskje det viktigste jeg kan si til unge jenter - at de bør få seg en utdannelse til et yrke som gjør at de er økonomisk uavhengige. Hadde jeg ikke hatt en økonomi som tåler en del, så tør jeg ikke tenke på hvordan verden hadde blitt for meg. Men jeg står han av denne gangen også, tenker jeg. :-) ''Men jeg står han av denne gangen også, tenker jeg. :-)'' Det er jeg helt sikker på at du gjør! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Innen ungene er blitt store, så er du sannsynligvis blitt norgesmester i øvelsen "ignorere det man ikke kan gjøre noe med". Jeg er glad for at du beskriver et såpass godt hverdagsliv (med unntak av eksen og moren din sine handlinger), slik at du har noe annet å fokusere på. Helgens manglende medisinering er en utrolig kjip episode! Enkelte ting er enda vanskeligere å ignorere enn andre. Heretter må du vel bare alltid sørge for at ungen har medisiner med seg, samme hva eksen har sagt om at han har nok. Håper på en god sommer for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Innen ungene er blitt store, så er du sannsynligvis blitt norgesmester i øvelsen "ignorere det man ikke kan gjøre noe med". Jeg er glad for at du beskriver et såpass godt hverdagsliv (med unntak av eksen og moren din sine handlinger), slik at du har noe annet å fokusere på. Helgens manglende medisinering er en utrolig kjip episode! Enkelte ting er enda vanskeligere å ignorere enn andre. Heretter må du vel bare alltid sørge for at ungen har medisiner med seg, samme hva eksen har sagt om at han har nok. Håper på en god sommer for deg! Jepp. Medisiner er plassert i sekken allerede. Og man lærer etterhvert at det hjelper ingen å irritere på seg svette og kviser. Men av og til er det ikke til å unngå likevel. Heldigvis har jeg ham ihvertfall ikke under samme tak lenger :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302850-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-pr%C3%B8ve-%C3%A5-ikke-bry-seg-del-2/#findComment-2454531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.