Gå til innhold

Dugnad - fordeling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Er ped.leder i en privat barnehage, og dugnadstimer er pr familie, om de så har en eller tre unger i barnehagen...

Men i en f. eks. stor fotballklubb, synes du det skal være slik der også?

Hvis en familie har et barn på et lag, si født i 1999 og et annet barn født i 2001 på et annet lag. De kommer så klart på forskjellige lag, da det går etter fødselsår. Hvilket av disse lagene skal da være det heldige å få dugnadstimene? For dugnadene blir fordelt på lagene fra klubben. Og de blir fordelt likt på de forskjellige lagene.

Gjest annlovinda

På meg virker det helt merkelig å fordele dugnad pr. barn. Helt naturlig å tenke familie istedet.

Hvis en familie har et barn på et lag, si født i 1999 og et annet barn født i 2001 på et annet lag. De kommer så klart på forskjellige lag, da det går etter fødselsår. Hvilket av disse lagene skal da være det heldige å få dugnadstimene? For dugnadene blir fordelt på lagene fra klubben. Og de blir fordelt likt på de forskjellige lagene

Annonse

Gjest annlovinda

Vi er vant til at dugnaden fordeles pr. familie.

Hvis en familie har et barn på et lag, si født i 1999 og et annet barn født i 2001 på et annet lag. De kommer så klart på forskjellige lag, da det går etter fødselsår. Hvilket av disse lagene skal da være det heldige å få dugnadstimene? For dugnadene blir fordelt på lagene fra klubben. Og de blir fordelt likt på de forskjellige lagene.

Gjest ViViola

I slike tilfeller, der det handler om fritidsaktiviteter, så ville jeg ha satt opp dobbelt på de med tvillinger. Det blir litt annerledes i barnehage/på skolen, der det er dugnad på en litt annen måte.

Vi har barn med bare ett år mellom, og vi får selvfølgelig dobbelt opp med dugnad. Det er både naturlig og riktig, synes jeg, for 2 barn = 2 dugnader. Uansett om det er tvillinger eller ulikt fødselsår på ungene.

Jeg hadde nok latt tvillingforeldrene velge sine to dager, sånn for å være grei, men jeg hadde satt opp dem på to og meg selv på en.

Gjest togli

Hvis en familie har et barn på et lag, si født i 1999 og et annet barn født i 2001 på et annet lag. De kommer så klart på forskjellige lag, da det går etter fødselsår. Hvilket av disse lagene skal da være det heldige å få dugnadstimene? For dugnadene blir fordelt på lagene fra klubben. Og de blir fordelt likt på de forskjellige lagene

Når det er to forskjellige lag, synes jeg det er naturlig at dugnaden deles på begge. Det blir omtrent som hvis et av mine barn gikk i korps og et gikk på turn. Her måtte vi stilt opp likt på begge deler. Jeg skjønner poenget ditt, men føler det blir urettferdig å be tvillingforeldre stille opp dobbelt på samme sted.

Uff, så vanskelige spørsmål du stiller da ;)

Jeg vet faktisk ikke helt. Vil vel egentlig tro at det da burde være mulig å få til dugnadstimer for begge lagene. Det kan vel sammenlignes med å ha barna på to forskjellige idretter. Da må man jo også stille opp 2 ganger.

Men skjønn bør utvises.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...