Gå til innhold

forlover-spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest er det rart?

Synes dere det er rart å velge en forlover man bare har kjent i noen få år?

I mitt tilfelle har jeg mange venner, men ingen typiske super-bestevenninner, ihvertfall ikke som jeg hadde både som barn og nå. Bestevenninnen fra barndomstiden har jeg overhodet ikke kontakt med lenger, vi har rett og slett vokst fra hverandre.

Jeg synes det er vanskelig å velge forlover pga dette og synes nesten det er flaut å spørre noen av mine "voksne" venninner -vi er ikke SÅ gode venninner hvis dere skjønner. Passer ikke å bruke søsken heller..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302879-forlover-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte ei venninne jeg hadde kjent i 4 år som forlover.

Jeg følte at hun var den jeg hadde best kontakt med på den tiden jeg giftet meg. Det var hun som fikk ta del i planlegging, sorger og gleder underveis.

Bestevenninnen fra barndommen føltes det ikke naturlig å bruke som forlover lenger.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg valgte en barndomsvenninne, men vi har bestandig hatt kontakt, og det kommer vi sikkert også bestandig til å ha. Selv om vi er langt mindre sammen nå enn i oppveksten og før vi fikk barn.

Har hørt noen angre på at de valgte en ny venninne som forlover, fordi en lettere mister kontakten med nye venninner enn med de helt "gamle". Men det må vel selvfølgelig være bedre å velge en ny venninne man har mye kontakt med en en barndomsvenninne man helt har mistet kontakten med.

Jeg synes ikke det er antall år dere har kjent hverandre som er viktig, derimot hva slags kontakt og relasjon dere har. Dette kan jo også bli starten på en nærmere relasjon eller trygge den relasjonen dere allerede har. F.eks. er jeg fadder til et barn fordi moren ikke vil at vi skal miste kontakten selv om vi ikke lenger bor på samme sted - det syntes jeg jo var flott! Ellers kan man selvfølgelig bruke søsken, eller andre slektninger, hvis en har en slik relasjon at det er OK og naturlig. Lykke til med valget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...