Gå til innhold

Dette er vanskelig

Anbefalte innlegg

Gjest chloe2

Noen som har noen tips til meg?er alenemamma og jeg og min sønn på syv år har nylig flyttet til en ny plass, han går fremdeles på skolen der vi bodde før fordi det var greit for han å fullføre dette skoleåret og fordi vi håper å få oss en plass å bo der igjen..vi driver med masse kjøring frem og tilbake til kameratene på "gamle plassen" men vi ønsker jo at han også skal få lekekamerater her spesielt nå som våren kommer og alle begynner å være ute.

Gutten min er veldig sosial av seg og ikke sjenert til vanlig, men av en eller annen grunn fryktelig sjenert når vi går tur rundt om her for å "lete opp nye barn".Hvis vi er på lekeplassen og det kommer noen andre barn bort vil han gå med en gang, er ikke sjangs til å holde han der.Og så blir han kjempelei seg etterpå fordi han har ingen å leke med.Han sier han blir så flau fordi han ikke går på skole her så da må de andre barna tenke at han ikke går på noen skole i det hele tatt..

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre dette enklere?eller har vært i lignende situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302898-dette-er-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bli med på en aktivitet

Kan dere kontakte SFO og høre hvilke aktiviteter de har der om ettermiddagen, og evt hvilke som er populære blant de guttene som bor i nærheten av dere (på samme alder som gutten din)?

Kanskje dere mot betaling kan la han få bli med en gang i uken?

Eller kontakt læreren for den klassen han skal begynne i til høsten, og hør hva slags fritidsaktiviteter som er mest aktuelle. Kontakter du fotballtreningen etc kan han sikkert få være med selv om sesongen er i gang. Så får dere en dag i uken heller dra tidlig fra skolen og til fotballtrening eller allidrett eller noe annet de driver med, og hvor han blir kjent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302898-dette-er-vanskelig/#findComment-2454722
Del på andre sider

Kanskje han kan bli med på en fast aktivitet der han kan få anledning til å "presentere" seg på en skikkelig måte, slik at de andre vet hvem han er, hvorfor han går på en annen skole m.m. Hvis han blir kjent med noen der kan han treffe dem også ellers samtidig som de vil gjøre at informasjonen blir spredt fort. F.eks. idrett, aktivitet i menighet el.l. Dere vet altså ikke hvilken skole han skal gå på til høsten? For hvis det hadde vært bestemt at han skulle bytte skole hadde det sikkert også gått an å få komme på besøk i ny-klassen en dag.

Lykke til til deg og gutten din!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302898-dette-er-vanskelig/#findComment-2454942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...