Gå til innhold

Depresjon - Veiskille

Anbefalte innlegg

Endless night

Jeg er ved et veiskille å det er så mange veier å velge mellom. Den ene er veldig kort, en er veldig bratt og det vil fort komme enda et nytt veiskille, en er tung, bratt og svingete med mange skilter på veien. Hvilke vei ska jeg gå?

Jeg tror at en kan oppsummere de fleste situasjoner med et par setninger. Svart og hvitt. Det finnes selvfølgelig tusenvis av gråfarger, men en kan forklare det svart og kvitt og gråtonene finner en mellom setningene og bak ordene.

Så jeg vil prøve å forklara noe som e veldig vanskelig for meg, men jeg trenger å få litt perspektiv på dette.

Jeg er langtidssykemeldt pga en hendelse i livet mitt som gjorde at jeg nå lider av alvorlige depresjon. Nå er jeg aktiv sykemeldt og det er ganske tydelig for meg at det ikke vil gå an å komme tilbake. Folk vet ikke hvordan de skal takle meg, å snakke med meg. MEN om jeg sier opp så vil det være vanskelig for meg å få ny jobb. Jeg kan ikke jobbe fulltid pga behandling, men jeg har ikke råd til deltidsjobb. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har og en dato hengene over hodet mitt som en mørk tordensky og jeg må ha bestemt meg for hvilken vei jeg skal gå. Om jeg velger den korte veien må den tas da.

Jeg vet jeg trenger hjelp, en masse hjelp nå for å hjelpe meg t å finna ut hvor jeg skal gå. Jeg trenger noen så virkelig hører etter og ikke skyver bort det ene valget med en gang, men hører om de andre valgene også. Har vurdert, akkuratt som legen min å bli innlagt, men hva hjelper det fremtiden min? Folk vil vite. Dessuten bringer den plassen en hel haug med vonde minner. Men om jeg ikke snart får hjelp så... Har snakket med legen min men h*n mener at jeg må ta et valg og at det ikke finnes andre hjelpemidler for meg. Samtale og medikamenter. That's it. Jeg vet ikke hva annet jeg søker, men jeg vet at samtale en gang i uken med min lege og samtale annehver uke med psykolog ikke er nok, ingenting av det føler jeg hjelper meg i valget jeg må ta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302922-depresjon-veiskille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...