Gå til innhold

Klar for andre omgang!

Anbefalte innlegg

Gjest To barn i huset

Jeg synes at en er som en og to er som to. Hverken mer eller mindre. Nå er våre ganske like i aktivitetsnivå, om man får et rolig barn etter en propell så føles det kanskje som "1,5 barn", og om man får en liten "Emil" etter en bedegelig førstemann så føles det kanskje som at 1 er 1 og 2 er 10.

Men ja.. en er en og to er to. Det er forskjell på å gå 3 km og 6 km, eller få en regning på 10 000 vs 5 000. Dårlige sammenlikninger kanskje, men det føles litt slik.

Fortsetter under...

Det er mer liv og røre i huset med to enn med én ja, det kan jeg skrive under på!!

Men når jeg ser hvor glad de er i hverandre og hvor fint de leker sammen, blir jeg så varm og lykkelig at jeg ikke kan forestille meg det annerledes!

Lykke til med forsøk :-)

Sofies mamma

Her var det helt motsatt. Hadde en meget aktiv jente som ble storesøster da hun var tre år og hun forandret seg veldig positivt da, hun roet seg veldig ned, ble mer selvstendig og mer fornøyd av selskapet med lillebror selvom de ikke lekte mye sammen i starten. Lillebror er født meget rolig og harmonisk og er det fortsatt. Så jeg følte at en var som ti og grudde meg ekstremt til å få minstemann. Men da vi fikk to barn føltes det som mye mindre enn den ene...

Mrs. Wallace

Gratulerer med avgjørelsen :) Og det kan jo skje ganske kjapt, for nå er du ganske åpen ;) Lykke til!!

Men du, hvorfor hormonspiral når du ikke er ferdig med barn?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener man ikke bør bruke hormonspiral om man ikke er ferdig med å få barn?

Hormonspiral er jo nettopp et prevensjonsmiddel, og ikke noen form for sterilisering. Og leger anbefaler gjerne hormonspiral til kvinner som har født barn og som vil ha trygg og grei prevensjon frem til de er klare for nestemann.

Mrs. Wallace

Lykke til med andre omgang!

Nå har jeg litt større aldersforskjell mellom mine, men jeg mener absolutt ikke at to er som ti. To er mer som...ja, to. Kanskje til og med litt færre etter hvert (sånn cirka 1,8 kanskje?) når den yngste kommer over babyalder, fordi de har så mye glede av hverandre.

Det er klart at det er slitsomme stunder. Når den ene gråter og den andre trenger hjelp til noe, eller når de krangler så busta fyker og rutene klirrer, eller når de spyr på skift. Men heldigvis er gleden mer enn dobbel, også.

'' *bretter opp ermene og buksa* ''

Et lite tips: Om det skal bli noe dreis på søskenforsøket, bør du vel heller brette NED buksa. ;o)

Annonse

oktaviastar

Åååå, så spennende!!!!

Lykke til med prøving og laging :)

Joda, det er forskjell på å ha 2 og 1 barn. Samtidig så har man vært gjennom det første "sjokket" det er å få et barn inn i familien.

Stort sett har man litt mer rutine på livet, og det nye barnet vil ikke medføre de helt store endringene der.

Det å få en ny baby vil uansett lage kaos - samme hvor mange barn som er i familien.

Når den første tiden er over, så synes ikke jeg det er så ille å ha to (eller tre for den del :)).

Så bare gled deg.

Og bare så det er sagt, det er plass i hjertet for like stor kjærlighet til det nye barnet som til gullet dere har fra før ;)

"Det å få en ny baby vil uansett lage kaos - samme hvor mange barn som er i familien."

Jeg har aldri syntes det var noe kaos med baby i huset, så det er slett ikke det "uansett".

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener man ikke bør bruke hormonspiral om man ikke er ferdig med å få barn?

Hormonspiral er jo nettopp et prevensjonsmiddel, og ikke noen form for sterilisering. Og leger anbefaler gjerne hormonspiral til kvinner som har født barn og som vil ha trygg og grei prevensjon frem til de er klare for nestemann.

Jeg har tenkt på den mere som en måte å bli kvitt muligheten for å bli gravid siden den etterhvert stopper mens og påvirker kroppen. Jeg innser at det var feil. Man lære stadig noe vettu. Jeg mener legen anbefalte meg vanlig spiral siden jeg ikke visste om jeg var ferdig eller ei den gangen jeg fikk den satt inn. Og det er nok bare fantasien min som derfor har kommet frem til det jeg skreiv. Når man spør her så får man svar, himla kjekt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...