kathrina1365381129 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er det vanlig å være livredd 24 timer i døgnet når man har angst? Jeg ligger under dyna og er livredd jo også forteller jeg til angsten at det ikke er noe farlig. Men jeg er jo like livredd jo. Angst er jo å være redd. Men er det normalt å være livredd til og med under dyna? Jeg føler at jeg skal død av angsten hvert eneste sekund. Angste smerten og redselen er helt ubeskrivelig ekkelt å ha. Helt grusomt. Psykiateren min sa en gang at sånne redde mennesker som deg har det veldig vondt. Og det har jeg tenkt på veldig mye at det kanskje ikke er normalt å være livredd selv om man har angst. At angst er jo å være redd men noen er jo mere redd enn andre. Jeg hadde visste en alvorlig angst og alvorlig depresjon sa psykiateren. Jeg er visst alvorlige greier jeg. Jeg føler at lidelsen min er alvorlig. Fordi det er helt uholdbart å være livredd konstant. Og når jeg sier dumme angst ikke vær redd. Så er jeg like redd uansett jo. Helt grusomt med sånn redsel. Også sa psykiateren at jeg hadde en parnoid angst og det er visst veldig sterk angst sa hun. Uff. Vondt med angst ja. Uff... Jeg holder ikke ut mere angst nå. Jeg klarer ikke. Jeg makter ikke mere angst. Det kan umulig være normalt å være livredd konstant selv om man har angst? Angst er vondt. Vond smerte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Remlow Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Angst har mange ansikter (og ingen av dem er like), og ved alvorlige angstlidelser kan det være normalt å føle seg livredd 24 timer i døgnet ja. Akkurat som angstsymptomer kan variere fra menneske til menneske, kan den også ytre seg forskjellig hos samme menneske. At det varierer åssen det føles m.a.o. Det er forskjell på rasjonell angst (som alle får, hvis man f.eks møter en løve) og irrasjonell angst (som ikke kan forklares enkelt, altså mer "sykelig"). Og irrasjonell angst bedres ikke bare ved at man snakker til seg selv og sier at det ikke er noe å være redd for. Derfor navnet "irrasjonell angst". Det kan jo være at psykiateren din er inne på noe. Syns du bør høre på ham, og håper du får god hjelp mot dette. Vondt å ha det sånn, så man bør ta i mot den hjelpen man får. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/#findComment-2455625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrina1365381129 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Angst har mange ansikter (og ingen av dem er like), og ved alvorlige angstlidelser kan det være normalt å føle seg livredd 24 timer i døgnet ja. Akkurat som angstsymptomer kan variere fra menneske til menneske, kan den også ytre seg forskjellig hos samme menneske. At det varierer åssen det føles m.a.o. Det er forskjell på rasjonell angst (som alle får, hvis man f.eks møter en løve) og irrasjonell angst (som ikke kan forklares enkelt, altså mer "sykelig"). Og irrasjonell angst bedres ikke bare ved at man snakker til seg selv og sier at det ikke er noe å være redd for. Derfor navnet "irrasjonell angst". Det kan jo være at psykiateren din er inne på noe. Syns du bør høre på ham, og håper du får god hjelp mot dette. Vondt å ha det sånn, så man bør ta i mot den hjelpen man får. Ja, psykkiatren sa jeg hadde en irrasjonell angst ja. klem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/#findComment-2455631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne_270 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja, psykkiatren sa jeg hadde en irrasjonell angst ja. klem.. Jeg hadde samme lidelse som deg for ca 7år siden. Legg merke til at jeg skriver "hadde"...for vet du hva? Man kan bli frisk! Jeg hadde sterk angst hele døgnet og trodde jeg skulle dø,spesiellt når jeg la meg om kvelden og skulle sove. Fikk ikke sove pga at jeg var redd for å ikke våkne mere. Jeg prøvde antidepressiva men tålte de ikke noe særlig. Derimot så hadde johannesurt en meget gunstig virkning. Pluss en hel haug med viljestyrke selvsagt! Man må utfordre det man er redd for..og det er tøft! Men ikke umulig. Det er bra du går til psykolog,de er flinke til å hjelpe oss å endre tankemønster, så man ikke tenker så negativt hele tiden. Husk at det er ingenting fysisk som feiler deg,det er vonde tanker og tvang som gir deg slik angst. Som psykologen min så klokt sa til meg når jeg sa at jeg ikke fikk puste : jovisst får du puste. og hvis du føler at du svimer av så svim av! Da er du mye roligere når du våkner igjen. Det er ikke mulig å slutte å puste, og hyperventilerer man for mye så vil kroppen ta over styringen så man svimer av en stund. Hun ga meg mange gode råd og jeg kjempet meg ut av min innestengte verden. Angst frarøver så mye,selve livet,og livet skal ikke være vondt. Jeg ønsker deg lykke til i fremtiden, husk at du er spesiell og at livet kan man få tilbake, ta en real kamp med deg selv! Stor klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/#findComment-2455639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hva har du gjort med det så langt? Hva tenker du å gjøre med det fremover? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/#findComment-2455732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrina1365381129 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Hva har du gjort med det så langt? Hva tenker du å gjøre med det fremover? jeg har gått i terapi hele livet, men nå har jeg også asperger så da er kombinasjonen litt vanskligere liksom. jeg går til psykiater og medisiner men jeg merker ingenting på medisiner, bare bivirkninger og at jeg får sove som er bra. takk for svar nhd. klem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303010-angst/#findComment-2456326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.