Gå til innhold

Hvor ofte gi febernedsettende?

Anbefalte innlegg

stratosjenta

Hei, jeg lurte på hvor ofte man kan gi febernedsettende til en 2 åring?

Hun har rundt 40 i feber på 3 dagen, og først i går kveld fikk vi til å gi henne stikkpiller. Det fungerte i natt, men i dag ser det ikke ut til å ha noen særlig effekt. Temperaturen synker til rundt 39, men stopper der.

På pakken står det maks 3 piller pr døgn... Betyr det at jeg kan gi hyppig på dagen og la være om natten f eks? Eller omvendt?

Eller må det være like lenge mellom hver gang?

Hjelp meg noen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303038-hvor-ofte-gi-febernedsettende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at paracet bare virker i ca 4 timer. Ved veldig høy feber har vi gitt paracet hver 4. timer, og har også fått aksept fra lege for dette (pga. feberkrampe-barn).

3 piller pr. døgn blir hver 8. time, og det er ganske sjelden. Ofte er feberen høyest på kvelden, så man kan gi litt oftere da. Men man bør jo ikke holde på med dette i mange dager. Etter 3-4 dager med 40 i feber, tror jeg at jeg hadde kontaktet legen etterhvert... God bedring til den lille!!

Gjest togli

I og med at feberen synker så lite, tror jeg kanskje jeg ville kontaktet legen for å høre - spesielt siden hun er såpass liten. Jeg har opplevd akkurat dette med min eldste når hun var i toårsalderen og det var ikke noe alvorlig, men det sies at ungen bør få en sjekk dersom det er lite respons på smertestillende.

stratosjenta

Min erfaring er at paracet bare virker i ca 4 timer. Ved veldig høy feber har vi gitt paracet hver 4. timer, og har også fått aksept fra lege for dette (pga. feberkrampe-barn).

3 piller pr. døgn blir hver 8. time, og det er ganske sjelden. Ofte er feberen høyest på kvelden, så man kan gi litt oftere da. Men man bør jo ikke holde på med dette i mange dager. Etter 3-4 dager med 40 i feber, tror jeg at jeg hadde kontaktet legen etterhvert... God bedring til den lille!!

Hei, ja vi har kontaktet lege i går kveld, fikk vite at hun hadde en infeksjon i halsen, men fikk ingen medisiner, så de mente vel det var et virus... Men jeg er usikker. Allmenntilstanden er svært dårlig, i to dager nå har hun bare villet ligge på sofaen og sovet mye (veldig ulikt henne!)

Tar kontakt med lege igjen i løpet av dagen.

Tusen takk for svarene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...