Gå til innhold

"utvekst" ved endetarmsåpningen

Anbefalte innlegg

Hei Vår datter på 11 mnd har fått en tydelig utvekst ved endetarmsåpningen. Jeg oppdaget den i dag da hun reagerte med gråt da jeg gjorde henne ren ved bleieskift. Ved nøyere ettersyn såg jeg en utvekst med mørk rosa/rød farge, utenfor/ovenfor endetarmsåpningen. Den er ca 0,5 cm lang og buler noe ut. Den er hard i midten (som om det er noe inni den) og den har en litt lysere farge i midten. Vår jente reagerer tydelig med ubehag når jeg var borti den. Det virker imidlertid ikke som den plager henne ellers. Den må ha kommet det siste døgnet, og vårt spørsmål er; hva kan dette være? og bør vi ta kontakt med vår fastlege, evt når? Vi har ikke hatt noe mage syke etc i familien i vinter, så det er tydelig at dette ikke bare er irritert hud, mer som en utvekst.... mvh Tog T

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303092-utvekst-ved-endetarms%C3%A5pningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er sannsynligvis en ytre hemorrhoide som skyldes den spesielle åreforsyningen i nedre del av endetarmen og trykk økning i dette når vi bruker bukpressen.

Det er ufarlig, svinner av seg selv. For en sikker diagnose må en lege se barnet i stumpen. Hemorhoidesalve kan hjelpe dersom det plager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...