Gå til innhold

Fuji- eller andre som har tatt ut spiralen!

ingoen

Anbefalte innlegg

VAr det innmari vondt??

Jeg satte min inn forrige vår, skal ta den ut igjen neste uke (tror jeg..) Syns det var svært vondt å få den inn, og kvir meg forferdelig til den skal ut samme vei som den kom inn, for å si det sånn.

Hormonspiralen skal fjernes pga bivirkninger som manglende sexlyst,og mye mageverk, og gubben er kommet på gli når det gjelder å få barn nr 3. I fjor på denne tid var vi HELT ferdige med barneproduksjonen (etter å ha fått to skjønne små), men allerede nå de siste månedene har vi så smått begynt å tenke på at det _hadde_ jo vært koselig med 3 barn!

PS: Fuji: lykke lykke til med tiden fremover - blir spennende å høre fortsettelsen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er langt mindre ubehagelig å ta den ut en å sette den inn.

Ta et par ibux forebyggende før du går til legen, da går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette den inn var for jævlig, å ta den ut kjentes nesten ikke i det hele tatt. Jeg var veldig nervøs på forhånd, som ikke hjelper, men det føltes som om legen tok en celletest egentlig. Litt ubehagelig,men ikke noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest også det var for jævlig å sette den inn. Jeg var ikke forberedt på at det skulle være så vondt og jeg spratt nesten midt utpå golvet:-(

Men å ta den ut derimot, kjentes nesten ikke.

I følge legen min var det veldig variabelt hva kvinner hadde av smerter når de satte inn spiral. Dette gikk på følsomheten i livmorhalsen visstnok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye mindre vondt å ta den ut enn å sette den inn. Men jeg får kramper i livmora da også, og er satt litt ut av spill noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte få ut min pga at jeg fikk livmorbetennelse 1,5 uke etter innsetting, kan ikke huske at jeg kjente noe særlig.

Innsetting var jeg fryktelig nervøs for, men det var slett ikke ille det heller, syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det var verken vondt å sette den inn eller ut for meg. Når de skulle ta den ut, satt den fast... Jeg ble henvist til gyn på sykehuset og grua meg fælt, men det gikk helt problemfritt det også. Problemet mitt er at jeg får så vondt _etter_ at spiralen er satt inn/ut, men det er ikke mer en forholdsvis kraftige menslignende smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skulle sette inn spiralen var det så vondt at jeg nesten besvimte.

Grudde meg voldsomt til å ta den ut igjen, men det merket jeg knapt :)

Da jeg skulle sette inn en ny, var jeg enda mer nervøs. Og tror du ikke at jeg knapt merket det også!

Man kan si det slik at jeg er veldig fornøyd med legen min, og han fikk en kjempeklem etter å ha satt inn den spiralen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg syntes at det var helt utrolig smertefult å sette inn spiralen. Jeg har hatt en konisering, så jeg har en del arrvev på livmorhalsen.

Jeg gruet meg skikkelig til å ta den ut igjen - men det var ikke vondt i det hele tatt. Mindre vondt enn å ta celleprøve. Jeg var posetivt overrasket og det hele var over før jeg fikk sukk for meg.

Men i går kveld (to dager etter uttak) så fikk jeg temmelig kraftige blødninger og måtte ligge med snuppas bleier i natt for å ikke blø igjennom... Det er mer som en vanlig mens i dag, så det er nok ikke noe probelem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye mindre vondt å ta den ut enn å sette den inn. Men jeg får kramper i livmora da også, og er satt litt ut av spill noen timer.

Tusen takk for at du minet meg på disse voldsomme krampene!

Da jeg satte spiralen inn, fløy jeg rett på jobb etterpå. Klarte knapt å stå oppreist i 3 dager, det var så vondt. Gikk med konstante kramper de første 3 mnd. Har mye kramper enda, gleder meg til å få den ut, men er nervøs for hvordan livet uten prevansjon blir fremover. Er ikke helt sikre på om vi virkelig vil ha et barn til.. men om det skulle skje så er det selvsagt hjertelig velkomment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hormonspiralbruker

Jeg har hatt begge typer spiraler, kobberspiralen, ingen smerter ved innsettelse og uttagelse, måtte ta den ut etter ett års tid pga enorme mengder og lange blødninger.

Etter barn nr. to satte jeg inn hormonspiralen, kjente ingenting, byttet den for ett års tid siden, kjente heller ingenting da jeg tok ut den gamle og erstattet den med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du minet meg på disse voldsomme krampene!

Da jeg satte spiralen inn, fløy jeg rett på jobb etterpå. Klarte knapt å stå oppreist i 3 dager, det var så vondt. Gikk med konstante kramper de første 3 mnd. Har mye kramper enda, gleder meg til å få den ut, men er nervøs for hvordan livet uten prevansjon blir fremover. Er ikke helt sikre på om vi virkelig vil ha et barn til.. men om det skulle skje så er det selvsagt hjertelig velkomment!

Jeg har nok aldri hatt det så voldsomt som du har hatt det da. Må jo bli godt å bli kvitt den ved slike plager. Dra rett hjem og slapp godt av. Gjerne med et varmt bad:-)

Og så finnes det jo også andre former for prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har nok aldri hatt det så voldsomt som du har hatt det da. Må jo bli godt å bli kvitt den ved slike plager. Dra rett hjem og slapp godt av. Gjerne med et varmt bad:-)

Og så finnes det jo også andre former for prevensjon.

Jeg er glad min kjære har sterilisert seg. Spesielt etter å ha lest om spiraltorturen i denne tråden. *Grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg skulle ta ut spiralen, var tråden for kort så verken fastlegen eller legen på gyn.avd på sykehuset fikk den ut.

Da ble jeg lagt inn på dagpost og hadde et inngrep med lokalbedøvelse.Det gikk kjempefint,og kjente da selvfølgelig ingenting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...