pekkaline Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Dersom man ikke har en normal kroppsform så er man enten tungsindig, treg eller oppfarende. Lærere på steinerskolen tolker barna, men er det alltid riktig da? Det er vel en viss fare for at de kan feiltolke? Med en slik oppgave så skal det vel noe til for at de ikke snakker sammen om de ulike kroppsholdningene, og da er vel stempelet satt? Hva mener dere? Noen av dere har barn i steiner skolen, er dette noe dere har merket noe til? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=523214 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jo mer jeg leser om Steinerskolen og dens filosofi, jo mer skeptisk blir jeg. Jeg skulle likt å se hva de baserer dette sprøytet på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Jo mer jeg leser om Steinerskolen og dens filosofi, jo mer skeptisk blir jeg. Jeg skulle likt å se hva de baserer dette sprøytet på! Dersom det fantes en mal på mennesketyper, så burde den ligget i allmannseie på nettet eller noe. Det kunne vært interessant å se om det hadde noe for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jo mer jeg leser om Steinerskolen og dens filosofi, jo mer skeptisk blir jeg. Jeg skulle likt å se hva de baserer dette sprøytet på! Her kan du lese om basisen for steinerskolen: http://en.wikipedia.org/wiki/Anthrosophy Det er ganske sinnsyke greier, når man først setter seg ned og leser i detalj hva det går ut på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det første jeg sjekka nå var datoen på artikkelen. En skulle jo tro slik er aprilsnarr. Helt utrolig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Haha - hva med oss som har skifta underveis da??? Jeg var innmari tykk, nå er jeg bare litt rund/veltrent. Men jeg er fortsatt like slem som jeg alltid har vært >o))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hva er forresten en "normal" kroppsform???? Dette gir meg rett og slett assosiasjoner til når nazistene holdt på med å måle hodeform og bestemme øyefarge på folk. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Etpar kuriositeter er at de tynne er spesielt glade i godteri, og de "mest normale" (og derfor kanskje flertallet?) har "hukommelse som en sil"... http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/03/531417.html Dessuten virker det litt merkelig å blande inn klærne. Det er vel gjerne foreldrenes personlighet som spiller inn når det gjelder klesvalg for småskolebarn. Jeg kjenner en høy, tynn gutt som går på Steinerskolen. Men han har ikke sakte, slepende gangart - hvor mange barn har egentlig det, unntatt når de går mot soverommet om kvelden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Etpar kuriositeter er at de tynne er spesielt glade i godteri, og de "mest normale" (og derfor kanskje flertallet?) har "hukommelse som en sil"... http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/03/531417.html Dessuten virker det litt merkelig å blande inn klærne. Det er vel gjerne foreldrenes personlighet som spiller inn når det gjelder klesvalg for småskolebarn. Jeg kjenner en høy, tynn gutt som går på Steinerskolen. Men han har ikke sakte, slepende gangart - hvor mange barn har egentlig det, unntatt når de går mot soverommet om kvelden? ''Det er vel gjerne foreldrenes personlighet som spiller inn når det gjelder klesvalg for småskolebarn.'' Da jeg var yngre var det aldri noe problem å se på klærne hvem av ungene på bussen som skulle på den kommunale skolen og hvem som skulle på steinerskolen... ;o) Steinerbarna var hakket mer spesielle i klesveien kan man si. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''Det er vel gjerne foreldrenes personlighet som spiller inn når det gjelder klesvalg for småskolebarn.'' Da jeg var yngre var det aldri noe problem å se på klærne hvem av ungene på bussen som skulle på den kommunale skolen og hvem som skulle på steinerskolen... ;o) Steinerbarna var hakket mer spesielle i klesveien kan man si. ) Jeg har en kollega med Steinerskolebarn. Av naturlige årsaker bor ofte de som går i samme klasse litt lenger fra hverandre enn om det er samme offentlige skolekrets. Så hun har kjørt ungene mye til kamerater i årenes løp. Hun sier at hvis de har problemer med å se nummerskilt på husene, ser hun etter den mest igjengrodde hagen - der bor Steinerfamilien... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har en kollega med Steinerskolebarn. Av naturlige årsaker bor ofte de som går i samme klasse litt lenger fra hverandre enn om det er samme offentlige skolekrets. Så hun har kjørt ungene mye til kamerater i årenes løp. Hun sier at hvis de har problemer med å se nummerskilt på husene, ser hun etter den mest igjengrodde hagen - der bor Steinerfamilien... ....Da ville nok vi blitt tatt for steinerskole-familie.... *dårlig samvittighet for forsømt hage* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ....Da ville nok vi blitt tatt for steinerskole-familie.... *dårlig samvittighet for forsømt hage* Tror kanskje det er flere hager med villniss enn det er Steinerskole-elever, sånn totalt sett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Hva er forresten en "normal" kroppsform???? Dette gir meg rett og slett assosiasjoner til når nazistene holdt på med å måle hodeform og bestemme øyefarge på folk. mvh Nei si det, jeg har bare den linkens tegninger å si det utifra. Merkelig dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Dette er ikke det verste med Steinerskolen. Jeg synes det at de tror på gjenfødelse er mest ille. De har da skrevet i enkelte elevmapper at eleven er slik og slik, og det kan tilskrives en uerfaren sjel med få levde liv..... Utrolig at folk sender barna sine på en slik skole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Dette er ikke det verste med Steinerskolen. Jeg synes det at de tror på gjenfødelse er mest ille. De har da skrevet i enkelte elevmapper at eleven er slik og slik, og det kan tilskrives en uerfaren sjel med få levde liv..... Utrolig at folk sender barna sine på en slik skole. Hæ? Jøsses, jeg har visst ikke satt meg nok inn i hva steinerskolen er jeg. Trodde mere det var en vanlig men privat skole.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Nei si det, jeg har bare den linkens tegninger å si det utifra. Merkelig dette. Jeg kjenner en liten jente som må kunne sies å ha byttet kroppsfasong/type, men jeg kan ikke registrere en tilsvarende personlighetsforandring bortsett fra ved matbordet.... ;-) Hva er neste skritt etter å bedømme personlighet ut fra kroppsfasong? Hårfarge, øyefarge, fingerlengde, hudfarge... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Jeg kjenner en liten jente som må kunne sies å ha byttet kroppsfasong/type, men jeg kan ikke registrere en tilsvarende personlighetsforandring bortsett fra ved matbordet.... ;-) Hva er neste skritt etter å bedømme personlighet ut fra kroppsfasong? Hårfarge, øyefarge, fingerlengde, hudfarge... mvh Når det er snakk om å tilrettelegge undervisning mm i skolen så blir jeg skeptisk. Dette høres ut til å være et forsøk som lærere skal prøve på, og det blir helt feil, eller kan bli, om de setter merkelapper på folk i skolen. ''Hva er neste skritt etter å bedømme personlighet ut fra kroppsfasong? Hårfarge, øyefarge, fingerlengde, hudfarge...'' Jeg vet det finnes "vismenn" som kan lese mennesker utfra forskjellige ting ved å se på personer. Ansiktsdiagnose og slikt har du hørt om? Men ja, det blir noe annet. Jeg har tenkt endel på dette. Det er jo noen som har snakket om fingerlengde og at man kan se på fingrene hvem av eks. tre stk sprintere som kommer til å vinne et løp. Så det kan nok være noe i det, jeg kan ikke si bestemt at det ikke er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.