Gå til innhold

Erfaring med kutting av tungebånd?

sbb

Anbefalte innlegg

Snuppa vår skal snart inn for å kutte tungebåndet nå. Det er dødsstramt, og hemmer henne i språkutviklingen.

Er det noen som har vet hvor mye ubehag ungen får i dagene etterpå, eventuelle restriksjoner på hva de skal spise/drikke - og hvor lenge de evt. må være hjemme fra barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Sønnen min fikk dette gjort i 6mnd alder. Det var så stramt at legen sa det ville gi ham språkproblemer som du nevner.

Dette ble gjort på legekontoret uten bedøvelse. Et bittelite klipp. Ingen blødning eller smerter etterpå.Ingen restriksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det største ubehaget er ettervirkning av narkosen (for barn får det, ikke sant?), så det går raskt over. I forhold til f.eks. å ta mandlene, er det for ingenting å regne.

Det vil kanskje se litt blodig ut, fordi det er i munnen. Hadde de gjort tilsvarende inngrep et annet sted, hadde det virket enda mer bagatellmessig.

Jeg tar forbehold om at ingen barn jeg kjenner personlig, har gjort dette. Men moren min var logoped, og hun snakket alltid om det som en mikrobagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det da jeg var barn, uten bedøvelse på legens kontor. Tipper jeg var ca. 10 år.

Sår i munnen gror raskt. Det blir neppe sydd, men kanskje det blir litt sårt ut dagen. Hvis hun skal ha narkose, er nok det det verste med inngrepet. (Jeg har forstått det slik at babyer og store barn gjør det uten narkose, mens små barn, dvs. 1år til ca. 9 år, får bedøvelse/narkose, men er ikke sikker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...