sbb Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Snuppa vår skal snart inn for å kutte tungebåndet nå. Det er dødsstramt, og hemmer henne i språkutviklingen. Er det noen som har vet hvor mye ubehag ungen får i dagene etterpå, eventuelle restriksjoner på hva de skal spise/drikke - og hvor lenge de evt. må være hjemme fra barnehage? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Sønnen min fikk dette gjort i 6mnd alder. Det var så stramt at legen sa det ville gi ham språkproblemer som du nevner. Dette ble gjort på legekontoret uten bedøvelse. Et bittelite klipp. Ingen blødning eller smerter etterpå.Ingen restriksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg tror det største ubehaget er ettervirkning av narkosen (for barn får det, ikke sant?), så det går raskt over. I forhold til f.eks. å ta mandlene, er det for ingenting å regne. Det vil kanskje se litt blodig ut, fordi det er i munnen. Hadde de gjort tilsvarende inngrep et annet sted, hadde det virket enda mer bagatellmessig. Jeg tar forbehold om at ingen barn jeg kjenner personlig, har gjort dette. Men moren min var logoped, og hun snakket alltid om det som en mikrobagatell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg gjorde det da jeg var barn, uten bedøvelse på legens kontor. Tipper jeg var ca. 10 år. Sår i munnen gror raskt. Det blir neppe sydd, men kanskje det blir litt sårt ut dagen. Hvis hun skal ha narkose, er nok det det verste med inngrepet. (Jeg har forstått det slik at babyer og store barn gjør det uten narkose, mens små barn, dvs. 1år til ca. 9 år, får bedøvelse/narkose, men er ikke sikker.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.