Gå til innhold

Psykopati

Gjest Svært fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Svært fortvilet

Hei. Jeg skriver fordi jeg føler meg rådvill. Jeg har barn med en person som er psykopat, og etter et år med behandling hos psykolog, greide jeg å flytte fra ham. Problemet er at vi har delt omsorg for vår sønn -nå 4 år gammel; og jeg er svært bekymret for hvordan fars personlighet skader min sønn. Vi har allerede vært en runde gjennom rettsapparatet, og der fikk far hovedomsorgen, tross den sakkyndiges rapport som beskrev far som svært kontrollerende og innskrenket barnets personlige rom. Jeg har tenkt å anke, men jeg føler dommer og rettsinnstans ikke ser alvorligheten av å vokse opp hos mennesker av den karaktertype...for som han selv sier: Jeg trenger ingen behandling, meg feiler det ingenting- det er jo de andre som har problemer. Sakkyndige anbefalte vedkommende å oppsøke psykologisk hjelp, hvilket han ikke ville gå med på. I rettssammenheng lyver og manipulerer de over en lav sko, og framstiller seg selv som et dydsmønster. Kanskje du har noen råd/tips om hvordan avdekke psykopati i slike tillfeller, eller andre fagpersoner jeg burde snakke med? På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303230-psykopati/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med gutten din? Noen ganger er det slik at det mest konstruktive du kan gjøre er å fokusere på å gjøre ditt samvær med gutten best mulig. Det er vanskelig å vite hvorfor dommeren har vurdert situasjonen slik vedkommende har, men det har vel vært gjort et forsøk på fokusere på hva slags ordning som vil være best for gutten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303230-psykopati/#findComment-2458457
Del på andre sider

''Problemet er at vi har delt omsorg for vår sønn...''

''Vi har allerede vært en runde gjennom rettsapparatet, og der fikk far hovedomsorgen...''

Eg kan kanskje komme med noen råd, men det eg lurer på er om dere har: Delt omsorg eller om far har hovedomsorgen?

Blander du begrepene her?

Med "delt omsorg" (noe som retten ikkje har anledning til å idømme) mener du "delt/felles foreldreansvar" ?

Som jo er noe HELT annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303230-psykopati/#findComment-2458469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...