Lotte :o) Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 For de som måtte være interessert.... http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=523211 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''For hver hylle dere passerer i butikken mens barnet holder fast i handlevognen, kan det få et klistremerke i belønning'' Jaha. Jeg har en følelse av at denne eksperten ikke har daglige handleturer med småbarn. Men jeg tror jeg har reagert på tidligere at denne eksperten lett forveksler småbarn og f.eks. hundevalper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 ''For hver hylle dere passerer i butikken mens barnet holder fast i handlevognen, kan det få et klistremerke i belønning'' Jaha. Jeg har en følelse av at denne eksperten ikke har daglige handleturer med småbarn. Men jeg tror jeg har reagert på tidligere at denne eksperten lett forveksler småbarn og f.eks. hundevalper. Du har sikkert rett! *må le* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''For hver hylle dere passerer i butikken mens barnet holder fast i handlevognen, kan det få et klistremerke i belønning'' Jaha. Jeg har en følelse av at denne eksperten ikke har daglige handleturer med småbarn. Men jeg tror jeg har reagert på tidligere at denne eksperten lett forveksler småbarn og f.eks. hundevalper. Hehe, der kom du meg i forkjøpet, gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''For hver hylle dere passerer i butikken mens barnet holder fast i handlevognen, kan det få et klistremerke i belønning'' Jaha. Jeg har en følelse av at denne eksperten ikke har daglige handleturer med småbarn. Men jeg tror jeg har reagert på tidligere at denne eksperten lett forveksler småbarn og f.eks. hundevalper. Hehe, akkurat det tenkte jeg også... Akkurat som 2-åringen min klarer å holde fokus på klistremerker for hver hylle på hele Rimi... Nei, jeg har mer tro på faste rammer, hårda bud og streng mor jeg *flire* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''- Noe av problemet med trass er jo ofte at barnet ikke får den oppmerksomheten det trenger før det begynner å mase. Alle barn higer etter foreldrenes oppmerksomhet. Derfor er det viktig å gi barnet positive tilbakemeldinger når det gjør noe som er bra, fremfor å bruke kjeft når det oppfører seg dårlig, sier professor Willy-Tore Mørch til DinSide Helse.'' Dette er jeg helt enig i! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 ''- Noe av problemet med trass er jo ofte at barnet ikke får den oppmerksomheten det trenger før det begynner å mase. Alle barn higer etter foreldrenes oppmerksomhet. Derfor er det viktig å gi barnet positive tilbakemeldinger når det gjør noe som er bra, fremfor å bruke kjeft når det oppfører seg dårlig, sier professor Willy-Tore Mørch til DinSide Helse.'' Dette er jeg helt enig i! Noe er fornuftig, og andre ting er som laban sier; mer egnet i hundedressur ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''For hver hylle dere passerer i butikken mens barnet holder fast i handlevognen, kan det få et klistremerke i belønning'' Jaha. Jeg har en følelse av at denne eksperten ikke har daglige handleturer med småbarn. Men jeg tror jeg har reagert på tidligere at denne eksperten lett forveksler småbarn og f.eks. hundevalper. Det tenkte jeg også. For ikke å snakke om hva "eksperten" skrev om 6-7 åringer. Man skulle gjøre avtaler med dem på forhånd, og belønne god oppførsel med is etterpå. Ærlig talt, hvis 7-åringen min må ha is for å oppføre seg i butikken, ville jeg føle at jeg hadde vært for sent ute med et eller annet i oppdragelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hehe, akkurat det tenkte jeg også... Akkurat som 2-åringen min klarer å holde fokus på klistremerker for hver hylle på hele Rimi... Nei, jeg har mer tro på faste rammer, hårda bud og streng mor jeg *flire* ''Akkurat som 2-åringen min klarer å holde fokus på klistremerker for hver hylle på hele Rimi...'' Hehe, akkurat det tenkte jeg også ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hehe, akkurat det tenkte jeg også... Akkurat som 2-åringen min klarer å holde fokus på klistremerker for hver hylle på hele Rimi... Nei, jeg har mer tro på faste rammer, hårda bud og streng mor jeg *flire* Heia monstermamma! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det tenkte jeg også. For ikke å snakke om hva "eksperten" skrev om 6-7 åringer. Man skulle gjøre avtaler med dem på forhånd, og belønne god oppførsel med is etterpå. Ærlig talt, hvis 7-åringen min må ha is for å oppføre seg i butikken, ville jeg føle at jeg hadde vært for sent ute med et eller annet i oppdragelsen. Kunne ikke vært mer enig;) På varme dager synes jeg det var så koselig å overraske mine med is, men ikke pga oppførsel, for jeg forventet god oppførsel, men fordi de rett og slett var skjønne barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det tenkte jeg også. For ikke å snakke om hva "eksperten" skrev om 6-7 åringer. Man skulle gjøre avtaler med dem på forhånd, og belønne god oppførsel med is etterpå. Ærlig talt, hvis 7-åringen min må ha is for å oppføre seg i butikken, ville jeg føle at jeg hadde vært for sent ute med et eller annet i oppdragelsen. Enig - jeg synes ikke noe om å bruke mat eller godteri som belønning eller straff. Så du forresten at rett under avsnittet om belønningsisen sto følgende link: ''Les også: Mat som belønning er fy-fy'' *smil* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''Det er ingen barn som er slemme og ønsker å bryte regler, de trenger bare å vite hva som forventes av dem, avslutter hun.'' Jo, for pokker kan da barn være slemme og ønske å bryte regler! Det er i en del fagmiljøer en grunnleggende overtro at barn vil gjøre det riktige bare av å vite hva som er riktig. Slike holdninger velter en massiv skyldfølelse på foreldre med viljesterke og grensetestende barn. (Selvsagt må barna vit hva som er riktig, men kunnskap alene er slett ikke nok for de fleste.) Småtasser som skaper seg i butikken lempes over skulderen og bæres ut. Ferdig med det. 7-åringer som må ha is for å oppføre seg i butikken, får ikke være med dit. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Enig - jeg synes ikke noe om å bruke mat eller godteri som belønning eller straff. Så du forresten at rett under avsnittet om belønningsisen sto følgende link: ''Les også: Mat som belønning er fy-fy'' *smil* ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 ''Det er ingen barn som er slemme og ønsker å bryte regler, de trenger bare å vite hva som forventes av dem, avslutter hun.'' Jo, for pokker kan da barn være slemme og ønske å bryte regler! Det er i en del fagmiljøer en grunnleggende overtro at barn vil gjøre det riktige bare av å vite hva som er riktig. Slike holdninger velter en massiv skyldfølelse på foreldre med viljesterke og grensetestende barn. (Selvsagt må barna vit hva som er riktig, men kunnskap alene er slett ikke nok for de fleste.) Småtasser som skaper seg i butikken lempes over skulderen og bæres ut. Ferdig med det. 7-åringer som må ha is for å oppføre seg i butikken, får ikke være med dit. mvh Jeg har ikke engang giddet å lese hele artikkelen, jeg bare postet den da jeg så overskriften. Enig med deg, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''Det er ingen barn som er slemme og ønsker å bryte regler, de trenger bare å vite hva som forventes av dem, avslutter hun.'' Jo, for pokker kan da barn være slemme og ønske å bryte regler! Det er i en del fagmiljøer en grunnleggende overtro at barn vil gjøre det riktige bare av å vite hva som er riktig. Slike holdninger velter en massiv skyldfølelse på foreldre med viljesterke og grensetestende barn. (Selvsagt må barna vit hva som er riktig, men kunnskap alene er slett ikke nok for de fleste.) Småtasser som skaper seg i butikken lempes over skulderen og bæres ut. Ferdig med det. 7-åringer som må ha is for å oppføre seg i butikken, får ikke være med dit. mvh At 3-åringen skal ha klistremerkepremie for hver reol ungen klarer å gå forbi i butikken mens h*n holder i handlevogna er helt på trynet. Skal ikke unger kunne oppføre seg det aller minste uten å få premie?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 At 3-åringen skal ha klistremerkepremie for hver reol ungen klarer å gå forbi i butikken mens h*n holder i handlevogna er helt på trynet. Skal ikke unger kunne oppføre seg det aller minste uten å få premie?! Tydeligvis ikke... Jeg grøsser på ryggen ved tanken på å holde på slik med et barn med skikkelig forretningssans. Noen ting belønner jeg ungene for. Andre ting er et rått og brutalt krav som jeg ikke betaler så mye som en rosin for å få innvilget. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tydeligvis ikke... Jeg grøsser på ryggen ved tanken på å holde på slik med et barn med skikkelig forretningssans. Noen ting belønner jeg ungene for. Andre ting er et rått og brutalt krav som jeg ikke betaler så mye som en rosin for å få innvilget. mvh Vi belønnet Snuppa ved bleieslutt. Utover det har det nok vært en og annen gangen ungene har blitt lovt noe dersom de gjør sånn eller slik - men aldri for å oppføre seg som folk på butikken! Ærlig talt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''Det er ingen barn som er slemme og ønsker å bryte regler, de trenger bare å vite hva som forventes av dem, avslutter hun.'' Jo, for pokker kan da barn være slemme og ønske å bryte regler! Det er i en del fagmiljøer en grunnleggende overtro at barn vil gjøre det riktige bare av å vite hva som er riktig. Slike holdninger velter en massiv skyldfølelse på foreldre med viljesterke og grensetestende barn. (Selvsagt må barna vit hva som er riktig, men kunnskap alene er slett ikke nok for de fleste.) Småtasser som skaper seg i butikken lempes over skulderen og bæres ut. Ferdig med det. 7-åringer som må ha is for å oppføre seg i butikken, får ikke være med dit. mvh Jeg blir helt matt er så enig med deg pielill. Det er ikke rart vi sliter med atferd i skolen om barna vennes til slike belønninger for en oppførsel som i utgangspunktet skal være en selvfølge. Et klistremerke for hver hylle man passerer uten å hyle? *himler med øynene* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ''- Noe av problemet med trass er jo ofte at barnet ikke får den oppmerksomheten det trenger før det begynner å mase. Alle barn higer etter foreldrenes oppmerksomhet. Derfor er det viktig å gi barnet positive tilbakemeldinger når det gjør noe som er bra, fremfor å bruke kjeft når det oppfører seg dårlig, sier professor Willy-Tore Mørch til DinSide Helse.'' Dette er jeg helt enig i! Men skal man rose all normal oppførsel så blir ikke ros så effektivt lenger tror jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.