Gå til innhold

Utslett..?.

Loralei

Anbefalte innlegg

Uff.. guttungen har fått små prikker over hele kroppen, klør og er rødt.

Noen som vet hva dette kan være??

Han ser rett og slett ikke ut..

Det er ikke vannkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starten på skarlagensfeber?

Det har nettopp gått der jeg jobber (i en barnehage). Begynner med rødt småprikkete utslett som gjerne klør...

Hvis det er hvit vable i midten er det vel sannsynligvis elveblest, og en reaksjon på et eller annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på skarlagensfeber?

Det har nettopp gått der jeg jobber (i en barnehage). Begynner med rødt småprikkete utslett som gjerne klør...

Hvis det er hvit vable i midten er det vel sannsynligvis elveblest, og en reaksjon på et eller annet...

takk for svar.

Ja, elveblest kan det kanskje ligne på.. Men, det er altså over absolutt hele kroppen.. Er det vanlig ved elveblest?? Værst på rygg og mage, men det er altså ingen steder det ikke er prikker.

Så sier han det svir litt når han holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min gutt har også sånn, og 38 i feber. Legen aner ikke hva det kan være, men antyder røde hunder. Lillesøster har febern men ingen prikker...

Hvor i landet bor du? Kanskje det er noe som går her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min gutt har også sånn, og 38 i feber. Legen aner ikke hva det kan være, men antyder røde hunder. Lillesøster har febern men ingen prikker...

Hvor i landet bor du? Kanskje det er noe som går her?

Bor på sunnmøre..

Men, tror ikke han har feber, har ikke undersøkt pga allmenn tilstanden er topp, og han kjennes ikke varm ut.

Han har hatt dette en gang før, da trodde jeg det var pga. vaskepulver, så jeg har brukt sensitiv på dette siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan det være allergi?

Har vært inne på tanken ja.. men, syns det var så ekstremt med utslett.. Over hele kroppen, huden er full i små nupper, så er der noen steder det er mer rødt.

Har spurt om han har spist noe på skolen, som han ellers ikke spiser, men det hadde han altså ikke...

Så, det er litt rart om det er allergi også. Men, er selvfølgelig en mulighet.. Tenkte jeg skulle høre med legen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på sunnmøre..

Men, tror ikke han har feber, har ikke undersøkt pga allmenn tilstanden er topp, og han kjennes ikke varm ut.

Han har hatt dette en gang før, da trodde jeg det var pga. vaskepulver, så jeg har brukt sensitiv på dette siden.

Da bor vi geografisk veldig langt unna hverandre ihvertfall.

Tenkte ikke på å ta tempen jeg heller før legen spurte om den. Han har hatt 38 nå siden torsdag, men allmentilstanden er det ikke noe å si på.

Fikk tatt blodprøver idag, og det heller nok mot røde hunder her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor vi geografisk veldig langt unna hverandre ihvertfall.

Tenkte ikke på å ta tempen jeg heller før legen spurte om den. Han har hatt 38 nå siden torsdag, men allmentilstanden er det ikke noe å si på.

Fikk tatt blodprøver idag, og det heller nok mot røde hunder her i gården.

Jeg tok tempen. etter jeg leste innlegget ditt, og den var helt fin..

Nå har det forøvrig begynt å bedre seg, og jeg fikk en liten mistanke om at det kanskje kan ha kommet av klor vann. De har svømme-trening på skolen, så når jeg kom på dette og tenkte litt tilbake på meg selv. Så var det omtrent akkurat slik jeg også så ut etter en tur i bassenget..

Så nå blir det å prøve ut om teorien min stemmer. Denne ukens svømme-trening skal han ikke delta i, så får han være med neste uke. Og da, ser vi fort om det er grunnen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peggi

Er han rødflammete i kinnene er det kanskje

5 barnesykdom.

Jeg hadde ikke hørt om denne før men dattra til

ei på jobb fikk det.

Full av røde nupper men da blir de også veldig rødflammet i

kinnene.

De kan få feber men trenger ikke få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han rødflammete i kinnene er det kanskje

5 barnesykdom.

Jeg hadde ikke hørt om denne før men dattra til

ei på jobb fikk det.

Full av røde nupper men da blir de også veldig rødflammet i

kinnene.

De kan få feber men trenger ikke få det.

rød i kinna er han også ja. med nupper der også.

Han har hatt akkurat det samme en gang tidligere.

Er det mulig å få denne sykdommen flere ganger?

Jeg skal prøve å se om det kan ha med klor-vann å gjøre, da både jeg, min far, tante +++ reagerer på klor-vann.. Så det er jo mulig det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peggi

rød i kinna er han også ja. med nupper der også.

Han har hatt akkurat det samme en gang tidligere.

Er det mulig å få denne sykdommen flere ganger?

Jeg skal prøve å se om det kan ha med klor-vann å gjøre, da både jeg, min far, tante +++ reagerer på klor-vann.. Så det er jo mulig det er det.

Vet ikke om det er nupper i kinna, vet bare at det er rødt å hissig, nesten som du har fått deg en lusing.

Mine barn har ikke hatt det så vet ikke så mye om det der men hvis det e en av de berømte barnesykdomman så skal dæm vel ikke få det mer enn en gang. Ikke noe gøy når barna e syk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er nupper i kinna, vet bare at det er rødt å hissig, nesten som du har fått deg en lusing.

Mine barn har ikke hatt det så vet ikke så mye om det der men hvis det e en av de berømte barnesykdomman så skal dæm vel ikke få det mer enn en gang. Ikke noe gøy når barna e syk.

Lykke til.

Takk for det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...